Jeg er en af dem der ville ønske at jeg have og kunne få den fulfe forældremyndighed over min søn, men efter at den nye forældre ansvarslov kom i 07, er det nærmeste en umulighed medmindre at den anden part, er voldig, misbruger eller ingen forældreevne har.
Hvorfor ville jeg gerne have den fulde forældremyndighed ?
Min søn har sværd ADHD og det vil så sige at der er mange ting man skal tage hensyn til i hverdagen, pga. hans handicap
feks. skal hans hverdag være meget forudsigelig, meget struktureret og man skal være indstillet på at man nok skal forklare og fortælle ham ting måske ikke bare 300 gang men 1000 gange før han husker det. Man skal være instillet på at rette ind til højer for at gøre hans liv så nemt som muligt og ikke udsætte ham for unødvendiget stress eller nederlag. Og ingen af disse ting er hans far instillet på, da han nægter at der skulle være noget galt med vores søn. Nu skal vores søn så til at have dagligt medicin, hvilket jeg ved vil give problemer, da hans far ikke vil give ham det når han er på samvær, så jeg vil have en dreng der komme hjm, som kravler på væggene fordi han ikke har fået sin medicin, som minsker hans ADHD symtomer.
Håber det var svar nok
hvorfor jeg gerne ville have den fulde forældremyndighed.
Anmeld