Forældremyndighed.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.550 visninger
33 svar
0 synes godt om
17. oktober 2009

DortheSimonsen

Hej, alle sammen.

Til jer der nu er her inde, som søger fuld forældre myndighed.

- Hvad får I ud af det?
- Hvorfor gør I det?
- Hvad og hvor meget skal der til, for at man kan få den?

Kh. Dorthe 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2009

Honningblomst

Det er vidst heldigvis(i de fleste tilfælde) ret svært at få den fulde forældremyndighed nu.

Jeg søger ikke men har søgt på min ældste søn for mange år siden.

Jeg fik den men min x gik med til det. Jeg søgte den fordi jeg mener at begge forældre skal ville barnet lige meget. Er det kun den ene der tager det meste og største ansvar så må det være den der får den. Så jeg harf uld på den store og fælles på de små.

Hvad jeg fik ud af det...det fulde ansvar til at tage beslutninger uden at skulle involvere en mand som alligevel ikke magtede at være der det han burde.

Knus Eva..

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

Eva skriver:

Det er vidst heldigvis(i de fleste tilfælde) ret svært at få den fulde forældremyndighed nu.

Jeg søger ikke men har søgt på min ældste søn for mange år siden.

Jeg fik den men min x gik med til det. Jeg søgte den fordi jeg mener at begge forældre skal ville barnet lige meget. Er det kun den ene der tager det meste og største ansvar så må det være den der får den. Så jeg harf uld på den store og fælles på de små.

Hvad jeg fik ud af det...det fulde ansvar til at tage beslutninger uden at skulle involvere en mand som alligevel ikke magtede at være der det han burde.

Knus Eva..

Ja, det skulle være rimelig svært nu, nemlig.

Altså, jeg har søgt den. Og skal ind til statsforvaltningen d. 3/11.

Min sundhedspl. har skrevet et underretningsbrev om faderen og jeg har jo selv skullet skrive alle tingene ned som han har gjort, både før Victor kom til og efter.

Men nu må vi se.
Håber bare jeg får den! 

Anmeld

17. oktober 2009

Mor.sander

Jeg er en af dem der ville ønske at jeg have og kunne få den fulfe forældremyndighed over min søn, men efter at den nye forældre ansvarslov kom i 07, er det nærmeste en umulighed medmindre at den anden part, er voldig, misbruger eller ingen forældreevne har.

Hvorfor ville jeg gerne have den fulde forældremyndighed ?

Min søn har sværd ADHD og det vil så sige at der er mange ting man skal tage hensyn til i hverdagen, pga. hans handicap
feks. skal hans hverdag være meget forudsigelig, meget struktureret og man skal være indstillet på at man nok skal forklare og fortælle ham ting måske ikke bare 300 gang men 1000 gange før han husker det. Man skal være instillet på at rette ind til højer for at gøre hans liv så nemt som muligt og ikke udsætte ham for unødvendiget stress eller nederlag. Og ingen af disse ting er hans far instillet på, da han nægter at der skulle være noget galt med vores søn. Nu skal vores søn så til at have dagligt medicin, hvilket jeg ved vil give problemer, da hans far ikke vil give ham det når han er på samvær, så jeg vil have en dreng der komme hjm, som kravler på væggene fordi han ikke har fået sin medicin, som minsker hans ADHD symtomer.

Håber det var svar nok  hvorfor jeg gerne ville have den fulde forældremyndighed.

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

Mor.sander skriver:

Jeg er en af dem der ville ønske at jeg have og kunne få den fulfe forældremyndighed over min søn, men efter at den nye forældre ansvarslov kom i 07, er det nærmeste en umulighed medmindre at den anden part, er voldig, misbruger eller ingen forældreevne har.

Hvorfor ville jeg gerne have den fulde forældremyndighed ?

Min søn har sværd ADHD og det vil så sige at der er mange ting man skal tage hensyn til i hverdagen, pga. hans handicap
feks. skal hans hverdag være meget forudsigelig, meget struktureret og man skal være indstillet på at man nok skal forklare og fortælle ham ting måske ikke bare 300 gang men 1000 gange før han husker det. Man skal være instillet på at rette ind til højer for at gøre hans liv så nemt som muligt og ikke udsætte ham for unødvendiget stress eller nederlag. Og ingen af disse ting er hans far instillet på, da han nægter at der skulle være noget galt med vores søn. Nu skal vores søn så til at have dagligt medicin, hvilket jeg ved vil give problemer, da hans far ikke vil give ham det når han er på samvær, så jeg vil have en dreng der komme hjm, som kravler på væggene fordi han ikke har fået sin medicin, som minsker hans ADHD symtomer.

Håber det var svar nok  hvor jeg gerne ville have den fulde forældremyndighed.

Tusind tak for svar

Nu er det jo sådan, at faderen er voldelig, ikke kan styre sit temperament, truer mig, truede mig med at tage min søn fra mig.

Kan godt forstå du gerne vil have den.

Hvor må det være hårdt for dig og din søn!
Håber han har det rigtig godt! 

Anmeld

17. oktober 2009

Mor.sander

DortheSimonsen skriver:

Tusind tak for svar

Nu er det jo sådan, at faderen er voldelig, ikke kan styre sit temperament, truer mig, truede mig med at tage min søn fra mig.

Sikke noget du må slås med... Du skal huske at gemme alt hvad han skriver af trusler.. Men under alle omstændigheder vil han ikke kunne tage jeres søn fra dig, det er der kun en dommer der kan, og der skal rigtigt rigtigt meget til, så det kan han true med så meget han vil!!!!

Det er hårdt, men jeg klare den, heldigvis har jeg min mand som støtter mig i kampen og ja så har jeg en advokat, som tager sig af det hele. Hvilket var et krav fra min mand, fordi jeg blev så påvirket hvergang der kom en skrivelse fra statsforvaltningen, hvor i min søns far havde skrevet alt det lort han skriver om mig!

Så puha jeg ved hvordan det er at skulle lægge øre til trusler og en masse gang lort, fordi han ikke ved bedre. Men han ved lige vilke knapper han skal trykke på for at få mig ud af fatningen og jeg kan tænke mig til at det er det samme din søns far gør mod dig!

Anmeld

17. oktober 2009

Vingummien

DortheSimonsen skriver:

Tusind tak for svar

Har en veninde  hvor faren til deres fælles barn har slået hende foran barnet og truer hende og følger tit efter hende og alligvel vil de ikke give hende fuld forældremyndighed over deres barn. Og han ser hende hver anden weekend og en dag i lige uger.

Er rigtig rigtig svært at få den  fælles forældre myndighed fjernet

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

Mor.sander skriver:

Sikke noget du må slås med... Du skal huske at gemme alt hvad han skriver af trusler.. Men under alle omstændigheder vil han ikke kunne tage jeres søn fra dig, det er der kun en dommer der kan, og der skal rigtigt rigtigt meget til, så det kan han true med så meget han vil!!!!

Det er hårdt, men jeg klare den, heldigvis har jeg min mand som støtter mig i kampen og ja så har jeg en advokat, som tager sig af det hele. Hvilket var et krav fra min mand, fordi jeg blev så påvirket hvergang der kom en skrivelse fra statsforvaltningen, hvor i min søns far havde skrevet alt det lort han skriver om mig!

Så puha jeg ved hvordan det er at skulle lægge øre til trusler og en masse gang lort, fordi han ikke ved bedre. Men han ved lige vilke knapper han skal trykke på for at få mig ud af fatningen og jeg kan tænke mig til at det er det samme din søns far gør mod dig!

Jeg gemmer også alt hvad han skriver.

Mit problem er, at han kun er kommet med trusler pr. telefon eller face to face.
Har vidner til nogle af de ting han har gjort.

Så frygter lidt, at jeg ikke får forældremyndigheden! 

Puha, det er så hårdt, når de lige ved hvilke knapper de skal trykke på, og hvornår. Godt du har din mand!!

Anmeld

17. oktober 2009

DortheSimonsen

suanne85 skriver:

Har en veninde  hvor faren til deres fælles barn har slået hende foran barnet og truer hende og følger tit efter hende og alligvel vil de ikke give hende fuld forældremyndighed over deres barn. Og han ser hende hver anden weekend og en dag i lige uger.

Er det rigtigt?
Altså, hvor meget skal der virkelig til, før man kan få den? 

Anmeld

17. oktober 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
suanne85 skriver:

Har prøvet det samme. Mine børns far har også truet med at slå mig ihjel på et tidspunkt mens min datter hørte det, og for nogle måneder siden slog han mig mens begge børn så det.

I statsamtet og snakke om det... og de er bare fuldstændig ligeglade, jeg ville heller ikke kunne få den fulde forældremyndighed. Ikke engang at han afleverede børnene i børnehave mandag efter weekend så jeg slap for at se ham kunne lade sig gøre... for det ønskede far ikke

Det er fuldstændig vanvittigt, og jeg håber snart der er nogen der kommer til fornuft og får den forældrelov ændret... det kan kun gå for langsomt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.