Menstruation overfor kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror vi gjorde det, fordi vores idræts lærer var en mand. 

Det var bare hvad vi kaldte det, menes ikke at det blev gjort til noget klamt, kun en god grund til ikke at have idræt

Ja, okay. Vores gymlærer var både en kvinde og en mand. Men jeg kan huske, at drengene i klassen var vældigt hårde ved pigerne, når de fik deres mens. De synes det var det mest ulækre i hele verden. Og fortalte højlydt om pigernes “lort”. Ingen stoppede det - så det kan være derfor, jeg fik en oplevelse af, at “mit lort” var meget klamt og noget, man for alt i verden ikke skulle fortælle om eller tale om. For man var den klammeste person, når man som pige havde “sit lort” :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

Skrukkie

Og ingen af jer er bange for tamponsyge? 

Anmeld Citér

23. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Skrukkie skriver:

Det har jeg også tænkt på mange gange, når jeg læser om kvinder, der bruger tampon om natten. 

Anmeld Citér

23. september 2018

Mor og meget mere

Tullemoar skriver:

Jeg tænker bare man kan lægge alt for meget i det. Nogle siger det uden nogen dybere mening... uden man synes det er ulækkert eller noget andet. 

I mine yngre dage var det bare det man sagde dengang. Ingen af os følte os forkerte eller følte det var klamt. Tværtimod var mange af os stolte af at have fået det... 

Det er sikkert rigtigt, at pubertetspiger ikke tænker nærmere over det, når det er jargonen - hvilket altså er nyt for mig. Jeg ville helt klart som voksen spørge ind til, om de havde tænkt over konnotationen, hvis jeg hørte unge piger omtale det sådan. Det kunne give afsæt for en god diskussion om ækelhed, tabu etc. Og så ville jeg altså stadig falde ned ad stolen, hvis en voksen kvinde sagde sådan. Eller en mand!!

Anmeld Citér

23. september 2018

Mor og meget mere

Soonmom skriver:

Man siger da også "Sikke noget lort" om en træls situation uden det har noget med nr 2 på toilettet at gøre. Det er den vending jeg tænker på når jeg siger "jeg har mit lort "

Ja, okay - jeg synes så heller ikke, menstruation i sig selv er træls. Den kan komme på et træls tidspunkt, den kan gøre nas, men jeg er nu glad nok for at have den. Så længe, det varer ...

Anmeld Citér

23. september 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Mor og meget mere skriver:

Det er sikkert rigtigt, at pubertetspiger ikke tænker nærmere over det, når det er jargonen - hvilket altså er nyt for mig. Jeg ville helt klart som voksen spørge ind til, om de havde tænkt over konnotationen, hvis jeg hørte unge piger omtale det sådan. Det kunne give afsæt for en god diskussion om ækelhed, tabu etc. Og så ville jeg altså stadig falde ned ad stolen, hvis en voksen kvinde sagde sådan. Eller en mand!!

Vi fik også spørgsmål om hvorfor vi kaldte det det... vores klasselærer påtalte det også, pg sagde vi ikke måtte kalde det for “mit lort”.. 

Jeg ved ikke om det er fordi jeg er vokset op led det er blevet kaldt for “mit lort”,  at jeg ikke selv synes det er så slemt. Ville ikke skænke det en tanke, hvis en voksen sagde det, men der er man nok forskellig.  Jeg tænker heller ikke over det er noget klamt, hvis det bliver sagt sådan. Tænker mere det som noget træls.

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Skrukkie skriver:

Arrrhhhhh, ro på nu. Risikoen er 1 ud af 100.000 personer og kun, hvis du ikke skifter hyppigt nok, den frygt hører virkelig ingen steder henne.

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Arrrhhhhh, ro på nu. Risikoen er 1 ud af 100.000 personer og kun, hvis du ikke skifter hyppigt nok, den frygt hører virkelig ingen steder henne.

Når man har set en af sine nærmeste være tæt på at dø af TSS, så får man stor respekt for infektionen. 

Anmeld Citér

24. september 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11
Skrukkie skriver:

Nej jeg har brugt tampon dag og nat i snart 15 år. Det går helt fint. Og jeg kender absolut ingen der nogensinde er blevet syge af tamponer, så jeg tror man skal være mere end almindeligt uheldig. Jeg Skifter self lige inden jeg går i seng omkring midnat og står op kl 6.30. Jeg har som regel ikke brug for at skifte oftere end det i dagtimerne heller. 

Anmeld Citér

24. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Når man har set en af sine nærmeste være tæt på at dø af TSS, så får man stor respekt for infektionen. 

Ja, men der er flere, der dør af kræft, blodpropper, kol osv., det handler om ikke at male fanden på væggen over ingenting.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.