Menstruation overfor kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Fair nok, men havde det så ikke været bedre at spørge hvorfor, i stedet for at gøre det til noget grimt?
Jeg har aldrig set noget klamt i det, tror alle i min klasse brugte det(især når vi skulle sige hvorfor vi ikke kunne være med til idrætxD) så har aldrig tænkt på andet, end at jeg hader de dage hvor man har det. 

Jeg må tilstå, at jeg er enig med "mor og meget mere". Lort er i mine ører betegnelsen for noget ulækkert.

Menstruation er ikke ulækkert, men en naturlig del af det at være kvinde. Jeg håber godt nok ikke, min søster lærer sine piger at bruge ordet lort (det ved jeg så, at hun ikke gør).

Jeg siger det til min kæreste, når jeg har menstruation. Det er da noget at det mest naturlige. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Tommelise skriver:

Jeg må tilstå, at jeg er enig med "mor og meget mere". Lort er i mine ører betegnelsen for noget ulækkert.

Menstruation er ikke ulækkert, men en naturlig del af det at være kvinde. Jeg håber godt nok ikke, min søster lærer sine piger at bruge ordet lort (det ved jeg så, at hun ikke gør).

Jeg siger det til min kæreste, når jeg har menstruation. Det er da noget at det mest naturlige. 

Har jeg sagt at det ikke er naturligt? Har jeg sagt det er ulækkert? 
Jeg prøver bare at forklare hvorfor nogen bruger det ord, og at jeg bare ikke har set noget ulækkert ved det, men nu siger jeg altså heller ikke at jeg skal ud og lave lortxD
Nu har jeg ingen mand eller kæreste, så jeg går ikke rundt og siger at jeg har det, men derfor kan jeg godt sige det. 

Nu lærte jeg det så heller ikke af min mor, da hun døde ca 2 år før jeg fik det. 

Anmeld Citér

23. september 2018

Tommelise

BAE skriver:

Har jeg sagt at det ikke er naturligt? Har jeg sagt det er ulækkert? 
Jeg prøver bare at forklare hvorfor nogen bruger det ord, og at jeg bare ikke har set noget ulækkert ved det, men nu siger jeg altså heller ikke at jeg skal ud og lave lortxD
Nu har jeg ingen mand eller kæreste, så jeg går ikke rundt og siger at jeg har det, men derfor kan jeg godt sige det. 

Nu lærte jeg det så heller ikke af min mor, da hun døde ca 2 år før jeg fik det. 

Jeg bruger heller ikke betegnelsen lort om "nr. 2"

Men jeg forbinder order lort med noget ulækkert, og derfor er det helt forkert - for mig - at bruge det om menstruation.

Anmeld Citér

23. september 2018

Tommelise

Tommelise skriver:

Jeg bruger heller ikke betegnelsen lort om "nr. 2"

Men jeg forbinder order lort med noget ulækkert, og derfor er det helt forkert - for mig - at bruge det om menstruation.

Og så tror jeg også, at når jeg hører ordet lort brugt om menstruation, så får jeg ubehagelige associationer til de religioner, der betragter kvinder som urene, når de har menstruation.

Anmeld Citér

23. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Fair nok, men havde det så ikke været bedre at spørge hvorfor, i stedet for at gøre det til noget grimt?
Jeg har aldrig set noget klamt i det, tror alle i min klasse brugte det(især når vi skulle sige hvorfor vi ikke kunne være med til idrætxD) så har aldrig tænkt på andet, end at jeg hader de dage hvor man har det. 

Spørge om hvad? Om lort er et ord, der forbindes med noget klamt og ulækkert? 

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Mor og meget mere skriver:

HVorfor vi bruger/brugte det ord om det.

Anmeld Citér

23. september 2018

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Man siger da også "Sikke noget lort" om en træls situation uden det har noget med nr 2 på toilettet at gøre. Det er den vending jeg tænker på når jeg siger "jeg har mit lort "

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvem har sagt noget med klamt og ulækkert ? 

Vi brugte det i skolen og ja jeg kan sagtens stadigvæk bruge det. Jeg kalder det lort, fordi det er nogle lorte dage. Jeg kan virkelig have ondt, og jeg synes det er noget lort. Intet med ulækkert eller klamt, ved ikke lige hvor I får det fra. 

Det er ret interessant. For der var en del, som kaldte deres menstruation “mit lort” 

jeg fik menstruation en del senere end de andre piger. Og jeg undrede mig i flere år over, hvorfor de mon kaldte det det. 

Da jeg fik min mens, begyndte jeg at kalde det “mit lort”, fordi alle andre kaldte det for det. 

Men jeg havde en følelse af, at det var noget ulækkert og noget meget skamfuldt og man skulle gemme sig væk. Og sådan havde jeg det slet ikke og følge mig meget anderledes, fordi jeg var helt okay med min krop - Jeg var mega stolt!

Så jeg holdt op igen efter et stykke tid, fordi det gik mig meget på, at jeg følte, at jeg skulle føle mig ulækker og forkert. Og det var det sidste jeg gjorde. :-)

så jeg blev påvirket af, at de andre kaldte det deres lort. Hvis jeg havde været usikker på mig selv, så havde jeg sikkert synes, at jeg var ulækker. Men det har jeg aldrig synes. :-) 

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Det er ret interessant. For der var en del, som kaldte deres menstruation “mit lort” 

jeg fik menstruation en del senere end de andre piger. Og jeg undrede mig i flere år over, hvorfor de mon kaldte det det. 

Da jeg fik min mens, begyndte jeg at kalde det “mit lort”, fordi alle andre kaldte det for det. 

Men jeg havde en følelse af, at det var noget ulækkert og noget meget skamfuldt og man skulle gemme sig væk. Og sådan havde jeg det slet ikke og følge mig meget anderledes, fordi jeg var helt okay med min krop - Jeg var mega stolt!

Så jeg holdt op igen efter et stykke tid, fordi det gik mig meget på, at jeg følte, at jeg skulle føle mig ulækker og forkert. Og det var det sidste jeg gjorde. :-)

så jeg blev påvirket af, at de andre kaldte det deres lort. Hvis jeg havde været usikker på mig selv, så havde jeg sikkert synes, at jeg var ulækker. Men det har jeg aldrig synes. :-) 

Jeg tror vi gjorde det, fordi vores idræts lærer var en mand. 

Det var bare hvad vi kaldte det, menes ikke at det blev gjort til noget klamt, kun en god grund til ikke at have idræt

Anmeld Citér

23. september 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg tænker bare man kan lægge alt for meget i det. Nogle siger det uden nogen dybere mening... uden man synes det er ulækkert eller noget andet. 

I mine yngre dage var det bare det man sagde dengang. Ingen af os følte os forkerte eller følte det var klamt. Tværtimod var mange af os stolte af at have fået det... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.