Tror bare, at man kan føle sig forundret over, at kvinder vælger at tale så grimt om deres egen krop og dens funktioner.
Det taler lige ned i det perspektiv der hedder, at kvinder er hysteriske og ulækre når de menstruerer.
Personligt ville jeg aldrig selv kalde det lort. Og har aldrig gjort det i mine 32 år. Det er da irriterende og ubehageligt. Og smertefuldt.(jeg har endomietiose)
Men jeg vil da ikke bekræfte nogen i, at jeg som person er ulækker, klam eller hysterisk, når jeg menstruerer. Og jeg vil heller ikke bidrage til unge kvinders og mænds billede af, at kvinder kan være ulækre bare på grund af noget helt naturligt - noget som skal være der. Jeg elsker min krop, men det ville være svært, hvis jeg talte nedladende om min egen kropsfunktioner...
For jeg er ikke nogen af de ting, når det er min egen krop. Det er noget andet, hvis jeg faldt ned i en spand af lort og havde fået påført mig noget “lort” udefra... men ulækker - det er jeg ikke. Og jeg har bestemt ikke “mit lort”. Jeg har menstruation - heldigvis! :-)
og det har jeg fortalt alle mine kærester - lige fra jeg var 17 år. Så ved de hvorfor, jeg kan være lidt udmattet eller træt :-)
Anmeld
Citér