Menstruation overfor kæreste

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. september 2018

Soonmom

Mor og meget mere skriver:

Dit lort? Kalder du det dét? 

Ja, hva da?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. september 2018

Anonym

Tror bare, at man kan føle sig forundret over, at kvinder vælger at tale så grimt om deres egen krop og dens funktioner. 

Det taler lige ned i det perspektiv der hedder, at kvinder er hysteriske og ulækre når de menstruerer. 

Personligt ville jeg aldrig selv kalde det lort. Og har aldrig gjort det i mine 32 år. Det er da irriterende og ubehageligt. Og smertefuldt.(jeg har endomietiose) 

Men jeg vil da ikke bekræfte nogen i, at jeg som person er ulækker, klam eller hysterisk, når jeg menstruerer. Og jeg vil heller ikke bidrage til unge kvinders og mænds billede af, at kvinder kan være ulækre bare på grund af noget helt naturligt - noget som skal være der. Jeg elsker min krop, men det ville være svært, hvis jeg talte nedladende om min egen kropsfunktioner...

For jeg er ikke nogen af de ting, når det er min egen krop. Det er noget andet, hvis jeg faldt ned i en spand af lort og havde fået påført mig noget “lort” udefra... men ulækker - det er jeg ikke. Og jeg har bestemt ikke “mit lort”. Jeg har menstruation - heldigvis! :-) 

og det har jeg fortalt alle mine kærester - lige fra jeg var 17 år. Så ved de hvorfor, jeg kan være lidt udmattet eller træt :-) 

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Jeg siger det også til manden, når han kan se at jeg har ondt. Og også pga sex skal han vide det- ingen sex mens jeg menstruer- vi synes begge det ulækkert at dyrke sex samtidigt med at lugte blod.  De par dage har jeg "fri" og det respektere han selvfølgelig.

Anmeld Citér

23. september 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Tror bare, at man kan føle sig forundret over, at kvinder vælger at tale så grimt om deres egen krop og dens funktioner. 

Det taler lige ned i det perspektiv der hedder, at kvinder er hysteriske og ulækre når de menstruerer. 

Personligt ville jeg aldrig selv kalde det lort. Og har aldrig gjort det i mine 32 år. Det er da irriterende og ubehageligt. Og smertefuldt.(jeg har endomietiose) 

Men jeg vil da ikke bekræfte nogen i, at jeg som person er ulækker, klam eller hysterisk, når jeg menstruerer. Og jeg vil heller ikke bidrage til unge kvinders og mænds billede af, at kvinder kan være ulækre bare på grund af noget helt naturligt - noget som skal være der. Jeg elsker min krop, men det ville være svært, hvis jeg talte nedladende om min egen kropsfunktioner...

For jeg er ikke nogen af de ting, når det er min egen krop. Det er noget andet, hvis jeg faldt ned i en spand af lort og havde fået påført mig noget “lort” udefra... men ulækker - det er jeg ikke. Og jeg har bestemt ikke “mit lort”. Jeg har menstruation - heldigvis! :-) 

og det har jeg fortalt alle mine kærester - lige fra jeg var 17 år. Så ved de hvorfor, jeg kan være lidt udmattet eller træt :-) 

Jeg kalder det heller ikke lort fordi der er ulækkert og klamt 

Jeg kalder det lort fordi det er noget lort. 

Det er den værste tid på måneden, man føler sig uatraktiv, oppustet og har ondt.

Det kommer altid ubelejligt og er bare virkelig irreterende, især hvis man forsøger at blive gravid.

Så det er overhovedet ikke fordi jeg synes det er klamt, det er jo helt naturligt 

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Dit lort? Kalder du det dét? 

Det kalder jeg det da også. 

Synes menstruation lyder herre klamt. Selvom det er det der hedder. 

Anmeld Citér

23. september 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg sover bare i mormor trusser. Min mand er ikke i tvivl om jeg har det, da jeg har mange smerter. 

Jeg kalder det også for lort nogle gange. For det ER noget lort. Det gør ondt og jeg bløder konstant igennem. Så er det sq da noget lort. 

Ellers er der ingen dybere mening med det. 

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hvem har sagt noget med klamt og ulækkert ? 

Vi brugte det i skolen og ja jeg kan sagtens stadigvæk bruge det. Jeg kalder det lort, fordi det er nogle lorte dage. Jeg kan virkelig have ondt, og jeg synes det er noget lort. Intet med ulækkert eller klamt, ved ikke lige hvor I får det fra. 

Anmeld Citér

23. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Ja, hva da?

Jeg er bare totalt overrasket over, at nogen siger sådan og troede lidt, det var en joke. Jeg kan godt huske, jeg hørte udtrykket brugt i en film for mange år siden, men det var i en scene, hvor der blev gjort grin med dem, der sagde det, og jeg troede simpelthen ikke på, at det blev brugt af nogen i virkeligheden. Lidt ligesom “at skide en unge ud” om at føde - jeg ville tabe underkæben, hvis jeg hørte voksne tale sådan. 

Så blev jeg klogere - ville du også sige sådan til børn og unge, fx din datter, når hun kom i puberteten? Jeg spørger virkelig af nysgerrighed og i forundring, for som sagt er det virkelig overraskende for mig, og som lærer i seksualundervisning for teenagere har jeg alligevel hørt en del. 

Anmeld Citér

23. september 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvem har sagt noget med klamt og ulækkert ? 

Vi brugte det i skolen og ja jeg kan sagtens stadigvæk bruge det. Jeg kalder det lort, fordi det er nogle lorte dage. Jeg kan virkelig have ondt, og jeg synes det er noget lort. Intet med ulækkert eller klamt, ved ikke lige hvor I får det fra. 

Vi får det nok fra, at “lort” almindeligvis bruges om noget klamt og ulækkert. “Jeg har mit bæ”, “Jeg har mit fæces” ... 

Anmeld Citér

23. september 2018

Anonym

Vi får det nok fra, at “lort” almindeligvis bruges om noget klamt og ulækkert. “Jeg har mit bæ”, “Jeg har mit fæces” ... 

Fair nok, men havde det så ikke været bedre at spørge hvorfor, i stedet for at gøre det til noget grimt?
Jeg har aldrig set noget klamt i det, tror alle i min klasse brugte det(især når vi skulle sige hvorfor vi ikke kunne være med til idrætxD) så har aldrig tænkt på andet, end at jeg hader de dage hvor man har det. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.