Nogle tanker man kan gøre sig, før man svarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. september 2018

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Jeg er helt enig i at anonym knappen bruges alt alt for meget og jeg har selv en tendens til at blive mere hård overfor de anonyme, hvor hvis jeg "kender" brugeren er det bedre for mig. 

Jeg har da også haft et medlem herinde hvor jeg tænkte: jøsses nu dine svar igen fordi jeg følte hun ALTID ramte ved siden af, men altså de mennesker kan man også møde i virkeligheden. 

Ja folk er kritiske og det er fedt. Det vi har herinde er en unik mulighed for at blive set på som vi er uden alt andet person kommer ind over. Derfor skal man tale pænt men det synes jeg folk gør. Eller måske siger jeg bare pyt og ikke ser det

Jeg tror godt jeg ved den debat du snakker om, men det endte jo faktisk med ts fik nogle langt mere brugbare råd omkring forholdet til kæresten. Nogen der gik ind og ramte og forhåbentlig ændrede livet for hende!

Jeg siger skam heller ikke, at rådene ikke er brugbare for det meste .. Men der kan stadig godt tales pænt.. Og igen jeg var heller ikke selv for god, da jeg selv kaldte hende umoden uden at kende hende og uden at få hele historien (det er jo begrænset hvor meget man kan skrive)..
Og jeg har tænkt meget over det efterfølgende, at jeg kaldte hende umoden, for det aner jeg jo teknisk set ikke, om hun er..
Ja en person kan måske lyde umoden, fordi han/hun er usikker lige i øjeblikket, og får derfor skrevet noget, som han/hun egentlig normalt ikke ville tænke/gøre, og derfor synes jeg, at vi alle sammen skal blive bedre til at lade være med at skrive sådanne ting til folk..

Selv ordet umoden er jo i princippet ikke særlig sødt og kan hurtigt blive et personligt angreb.. Og det er det "mildeste" ord, som folk bruger herinde - og som folk er MEGET glade for at bruge ligeså snart de er uenige i TS eller andre debattører.. Man kunne derimod skrive noget ala "jeg synes ikke, at den her handling lyder særlig velovervejet, fordi..."..

Og så har jeg også flere gange oplevet at andre og også mig selv ikke tør skrive videre i vores debatter, fordi vi føler os så jaget..
Det er jo heller ikke specielt hensigtsmæssigt, at vi ikke tør skrive videre til dem, der rent faktisk kommer med gode råd, fordi vi ved, at vores tråd så kommer op i toppen, og vi er nervøse for, at der kommer endnu flere, der skriver grimme ting..

Og igen: jeg siger ikke, at man SKAL være enig i TS eller andre debattører.. Man må gerne være uenig og komme med sin mening, uden at andre bliver sure over det, for giver folk helt ret i, at vi selvfølgelig ikke er herinde for at blive klappet på skulderen.. Vi skal også have selvindsigt, når vi laver en tråd.. Men det skal vi også, når vi skriver i en tråd.. Og derfor har jeg skrevet den her debat ud fra skrøbelige folks synspunkt, for der er mange, der desværre oplever at blive talt ned til, og det er virkelig ærgerligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.