Jeg er måske naiv eller født med andre briller end de fleste, for jeg synes faktisk ikke tonen er særlig hård herinde (okay har lige været væk i 4 uger fordi jeg var i Grønland, og har på ingen måde læst de "gamle" debatter). Men jeg kan jo se der altid er en del der skriver om det, ergo må der være nogle der oplever tonen som hård.
Vi er jo alle forskellige, og kan rumme forskellige ting og har forskellige tilgange. Fx er der ofte argumentet: hold dig til emnet, det ved du ikke noget om, eller jeg ved det ikke er sådan. Men det interessante er jo, at har man en udfordring med sin svigermor, sin x, sit barn, sin kæreste eller hvad ved jeg og man skriver herinde så er det jo netop fordi man ikke har løsningen og man har formodentlig ikke løsningen fordi man har stirret sig blind.
Derfor er det jo helt fantastisk, at der kommer svar der ikke holder sig til emnet, for det kunne jo være det perspektiv man manglede for at kunne løse udfordringen. Eller måske ser en udenforstående noget man slet ikke kan se selv, og hvor ens første reaktion er: sådan er det slet ikke, men lader man det synke, lige tænker en dag eller to, så kan det være man forstår: jamen så er det måske.....
Jeg tror det er vigtigt at huske den digitale dannelse, huske tonen skal være anderledes i den skrevne medie end det talte. Men samtidig skal læseren også huske at læse det skrevne ord anderledes end det talte, og især når det skrevne ord er skrevet af folk som slet ikke kender en. Det kan være en kæmpe fordel og dte kan være super svært.
Hvor du holder pause fordi du oplever den hårde tone, så har jeg en gang imellem lyst til at trække stikket, fordi jeg tænker: hmm.... mon overhovedet svarene bliver læst og reflekteret over?
Anmeld
Citér