Nogle tanker man kan gøre sig, før man svarer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. september 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Okay det vidste jeg ikke.. Jeg har kun set, at I skriver i debatter nemlig..
Men det er da meget rart at vide.. Kunne dog være rart, hvis anmelder så lige fik et hint om, at der blev taget hånd om det, så man ikke tror, at I bare har overset den eller er ligeglade ..

Vi er aldrig ligeglade 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Du ved jo ikke om det er første gang du er anmeldt .

Vi skriver kun hvis det er en rimelig anmeldese-

Vi ser alle ,og vurderer alle - men hvis du fx bliver anmeldt fordi en anden debattør synes du er træls - er det jo ikke nok til en hilsen - da der jo skal være et ordentligt grundlag for en anmeldelse 

Men de "grove" eller hvad man skal kalde det - ( og jo de kan godt være grove selv om fx jeg ikke synes de er det - men godt kan se de var angribende ) de får altid en lille reminder om at huske at skrive pænt.

Og ja indimellem skriver vi i tråden - 

Okay. Jeg har bare aldrig skrevet noget hårdt til nogen før den dag. 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym skriver:

Okay. Jeg har bare aldrig skrevet noget hårdt til nogen før den dag. 

Og hvis du så er blevet anmeldt - har vi afvist den fordi vi har været enige i at det ikke har været hårdt 

( jeg ved ikke hvem du er ,så jeg gætter bare - lige så der ikke bliver en msiforståelse  )

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Carina:-) skriver:

Og hvis du så er blevet anmeldt - har vi afvist den fordi vi har været enige i at det ikke har været hårdt 

( jeg ved ikke hvem du er ,så jeg gætter bare - lige så der ikke bliver en msiforståelse  )

Nå okay, fair nok. Så forstår jeg. Men hvis det var første anmeldelse i synes der var hold i, burde man så have fået den privat eller offentligt? Det kom an på hvor grov i synes den var 

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym skriver:

Nå okay, fair nok. Så forstår jeg. Men hvis det var første anmeldelse i synes der var hold i, burde man så have fået den privat eller offentligt? Det kom an på hvor grov i synes den var 

Når den er offentlig ,er det fordi vi bare lige vil reminde om den gode tone .

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja den så jeg faktisk godt dengang, der var en som skrev den (altså den med tegningen).. Synes at den var krystalklar og spot on, som du selv siger..

Ja, så den også herinde - Sucks 

Anmeld Citér

20. september 2018

ChesireKitty

Jeg synes rigtig ofte at de folk som føler at andre er for hårde i tonen/angribende bare misforstår eller tager tingene for nært og lidt glemmer at folk herinde ikke er alvidende. Det har jeg også selv gjort, når jeg har skrevet noget i en periode hvor jeg var meget sårbar.

F.eks. var der engang hvor jeg skrev om at der var blevet lavet en underretning fra sygehuset på min søn. Dengang synes jeg at folk var dybt uretfærdige og hårde, når de sagde at der måske var noget om snakken (for de vidste jo ikke noget!), men når jeg ser tilbage på det, kan jeg godt se hvordan det så ud udefra. Men, hold da op, hvor blev jeg ked af det dengang, for jeg synes faktisk at folk var vildt uretfærdige.

Og så har folk jo altså også en "rygsæk" med og ikke alles indeholder det samme.
Jeg har haft en kollega som var vokset op med at man råbte og skreg af hinanden, at tale grimt var helt normalt og at fornærmelser betød kærlighed. Det lå meget langt fra den "rygsæk" jeg havde med og jeg var meget stødt over hendes opførsel til at starte med, indtil jeg lærte hende at kende - og den mulighed har vi jo ikke rigtig herinde, specielt ikke når folk gør sig anonyme så man ikke engang kan kigge på tidligere debatter o.s.v. og få lidt af vide om brugeren.

Anmeld Citér

20. september 2018

ChesireKitty

ChesireKitty skriver:

Jeg synes rigtig ofte at de folk som føler at andre er for hårde i tonen/angribende bare misforstår eller tager tingene for nært og lidt glemmer at folk herinde ikke er alvidende. Det har jeg også selv gjort, når jeg har skrevet noget i en periode hvor jeg var meget sårbar.

F.eks. var der engang hvor jeg skrev om at der var blevet lavet en underretning fra sygehuset på min søn. Dengang synes jeg at folk var dybt uretfærdige og hårde, når de sagde at der måske var noget om snakken (for de vidste jo ikke noget!), men når jeg ser tilbage på det, kan jeg godt se hvordan det så ud udefra. Men, hold da op, hvor blev jeg ked af det dengang, for jeg synes faktisk at folk var vildt uretfærdige.

Og så har folk jo altså også en "rygsæk" med og ikke alles indeholder det samme.
Jeg har haft en kollega som var vokset op med at man råbte og skreg af hinanden, at tale grimt var helt normalt og at fornærmelser betød kærlighed. Det lå meget langt fra den "rygsæk" jeg havde med og jeg var meget stødt over hendes opførsel til at starte med, indtil jeg lærte hende at kende - og den mulighed har vi jo ikke rigtig herinde, specielt ikke når folk gør sig anonyme så man ikke engang kan kigge på tidligere debatter o.s.v. og få lidt af vide om brugeren.

Det skal lige siges at det ikke betyder at der ikke er nogen der virkelig går for langt, for de findes skam også.

Anmeld Citér

20. september 2018

Anonym

Self enig i at den gode tone skal holdes.

når det så er sagt oplever jeg også tit at trådstater bliver utrolig vred og føler sig stødt hvis folk tillader sig at være uenige eller kritiske. 

Jeg oplever tit folk oprette en tråd i den tro at folk vil give dem ret og hvis det ikke sker ( uanset hvor pænt det gøres) så bliver de angrebet og mobbet. Så skriver en evt. Trådstarter at folk “ ikke kender ham/hende og at de ikke ved en skid om dem og deres liv osv” og nej det gør vi ikke. Vi ved jo kun hvad der er skrevet i indlægget men hvorfor oprette en tråd hvis man alligevel ikke kan bruge folks råd eller mening til noget ( med mindre de giver dem ret selvfølgelig)

så måske skulle vi blive enige om at dette går begge veje. Dem der skriver i debatter skal holde en god tone og svare på det spurgte uden at blive grov og dem der opretter debatter opretter dem slet ikke hvis de ikke kan tåle at andre er uenig eller kritisk overfor det skrevne.

Anmeld Citér

21. september 2018

Anonym trådstarter

Selvfølgelig skal TS kunne tåle kritik/at man er uenig med hende/ham..
Det er jeg helt enig med jer i, og jeg oplever da også nogle gange selv, at TS tager tingene utrolig nært og bliver aggressiv i sine modsvar, selvom man skriver sit svar i en god tone..

Men det er skam heller ikke det, jeg snakker om .. Men jeg selv kan blive ret aggresiv i mine modsvar, hvis folk pludselig konkluderer noget, som jeg 100% ved IKKE er rigtigt - og når man så skriver pænt tilbage, at de tager fejl, og det fx slet ikke er det (det de skriver), det handler om, men de bliver ved med at sige, at jo det er det, så bliver man squ træt af det og beder dem (nogle gange aggressivt ja) om at lade være med at kommentere mere.. Og pludselig får man så den ene sviner efter den anden, og nogle oplever endda at blive anmeldt, fordi de har givet et lidt vredt modsvar om, at folk så skal lade være med at kommentere.. 

Og det er her, at jeg tænker, at man måske lige skal tænke sig lidt om.. Nogle gange ser jeg, at folk skriver på noget, som indlægget slet ikke handler om og ofte på en aggressiv og personlig måde, hvor man sidder og tænker "hvad skete der lige der? Hvad med at svare på det, som TS spørger om".. Og ellers svarer nogle, at TS er dybt uansvarlig, en dum kælling, pisse egoistisk eller noget helt andet, og det er bare fordi, at TS spørger om noget, som han/hun ikke ved noget om, eller som han/hun er rigtig meget i tvivl om

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.