Flere børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. august 2018

CC79

Personligt ville jeg helst ikke få børn efter 40 år. Men synes det er en individuel sag. Kender flere familiemedlemmer på over 40 år der har fået børn. Jeg fik mit første barn som 23-årig og var 32,33 og 36 med de tre næste. Tænker da over forskellen for min ældste søn på snart 16 år, hvor jeg er 38 og faren 41, mens vores yngste søn til den tid vil have forældre i 50'erne. Men ja man skal jo få børn når man har lyst, overskud og mulighed og ikke overfokusere på alderen. Ingen ved jo hvor længe vi lever og om vi kan være der for dem den tid vi håber, uanset om vi får børn tidligt eller sent. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. august 2018

HBV

Jeg er 39 og lillesøster kan ankomme hvornår det skal være  hun var planlagt og undfanget på naturlig vis - de spørgsmål har jeg fået stillet adskillige gange haha, men det rager mig en høstblomst. Måske hænger det sammen med at man hviler mere i sig selv med alderen 

Lige for at sætte de andre udsagn på spidsen. Selvom jeg bor i Jylland, er jeg ok højt uddannet. 

Jeg bor tæt på grænsen til Tyskland men er enormt dårlig til tysk 

Anmeld Citér

27. august 2018

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Nu bestemmer man desværre heller ikke altid selv hvornår man skal have børn. Jeg drømte som 18 årig at jeg da havde 2-3 børn inden jeg var 30.... men sådan gik MIT liv altså ikke. Mødte først den rigtige mand som 33 årig, blev gravid som 34 år, den endte desværre i MA, brugte et år i behandling, og blev naturlig gravid, og fødte min datter da jeg var 36 år, og fik min søn som 38 årig, ( han var en stor overraskelse )

Indimellem ville jeg da ønske at jeg ikke var sådan en “ gammel” mor, men det kan jeg ikke rigtig lave om på, så jeg elsker og nyder mine børn og tænker ikke på alder. 

Der er også rigtig mange der bruger mange mange år på at få deres børn, og lykkes det som 28 årig eller 38 årig, ja så er det sådan livet gik. Vi kender jo ikke folks historie om at få børn.  Man er vel en god mor om man er 24 eller 34 eller 44.

Anmeld Citér

27. august 2018

Tommelise

Wampires skriver:

Jeg er 35 og sidder med min baby fra 11 juli ;)

min holdning er at over 40 så skal man have et ordentligt netværk med nogle yngre mennesker barnet kan se jævnligt ;)

jeg havde en drøm om 4 børn før jeg blev 30.. nåede lige at få den store i 2011 så fik da den første inden jeg blev 30 :)

vi har ikke planer om flere lige nu.. og baby var ikke planlagt på nogen måde... men bliver jeg gravid så tager vi det med :)

hvis man har netværket og energien til det så ser jeg ingen hindring i at få børn efter de 40, men man skal overveje at man måske ikke lever så længe mens de er blevet voksne så man bør have nogle yngre mennesker der er med fra start som kan være der for dem den dag man ikke selv er der mere :)

det er min personlige holdning ren og skær udfra mine erfaringer og oplevelser :) den er ikke underbygget af noget som helst fagligt :)

Det forstår jeg ikke - hvorfor skal man have et netværk af yngre mennesker, fordi man er over 40, når man får et barn ?

Der er trods alt rigtig mange, der når at blive 70. Mange når at blive 80. 

Så er barnet altså voksent og har sikkert godt selv kunnet finde ud af at danne sit eget netværk.

Statikstik skal tages med et gran salt. Men der er undersøgelser, der viser, at kvinder, der får børn sent, har en god chance for at blive gamle. Ikke fordi de får børn sent, men fordi - når kroppen kan blive gravid og gennemføre en graviditet i en moden alder - er i "god stand". 

Anmeld Citér

27. august 2018

Rosa-Sophia

Wampires skriver:

min holdning er at over 40 så skal man have et ordentligt netværk med nogle yngre mennesker barnet kan se jævnligt ;)

jeg havde en drøm om 4 børn før jeg blev 30.. nåede lige at få den store i 2011 så fik da den første inden jeg blev 30 :)

vi har ikke planer om flere lige nu.. og baby var ikke planlagt på nogen måde... men bliver jeg gravid så tager vi det med :)

hvis man har netværket og energien til det så ser jeg ingen hindring i at få børn efter de 40, men man skal overveje at man måske ikke lever så længe mens de er blevet voksne så man bør have nogle yngre mennesker der er med fra start som kan være der for dem den dag man ikke selv er der mere :)

det er min personlige holdning ren og skær udfra mine erfaringer og oplevelser :) den er ikke underbygget af noget som helst fagligt :)

Jeg synes  at det er sjovt, at du skriver, at et godt netværk er at foretrække, hvis man får børn efter de 40. Jeg har haft det lige omvendt min eksmand og jeg var 24 og 25 da vi blev forældre og syntes dengang  at det var vigtigt med netværket  fordi vi trods alt gerne ville feste, rejse (uden barn) og den slags  der virker enormt vigtigt, når man er i tyverne.

Jeg har så haft sådan en forestilling om, at hvis man får børn når man er i 40-erne er man mere klar til at slå sig til ro og har det måske nemmere ved ikke at have så meget alenetid. Men det er jo mine tanker om det. Der er sikkert forældre i tyverne, der sjældent får deres børn passet og ikke har behov for at rejse jorden rundt eller løbe i byen hver weekend. Mens der er forældre i fyrrerne  der synes, at det er udfordrende pludselig at lægge livet om efter et barn. 

Anmeld Citér

27. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Wampires skriver:

Bare fordi man er over 40 behøver man da ikke have et netværk, der er helt i det unge. Hvad vis man ikke kender nogen, skal man så ikke få børn efter 40? 40 er jo ikke gammelt.

Er det ikke bare smart/dejligt at have et netværk, lige meget hvor gammel du er? Bare venner, og familie, de er vel ikke døde eller døden nær, fordi man er over 40? 

Hvorfor skal man tænke på om man snart dør, hvis man gerne vil have et barn? Det er da triste tanker at gå med, hvis man nu virkelig ønsker sig et barn; Nej, jeg dør måske før barnet bliver voksen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.