Flere børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2018

Tommelise

Hallopolina skriver:

Det var da noget af en melding. Min bedste veninde er sundhedsplejerske, og kan slet ikke genkende, det du skriver. Hun siger derimod, at de unge mødre overkommer mere, ikke er så usikre på deres rolle, og sidst men ikke mindst, at de ikke gør deres barn til et projekt. Der blev lige luftet nogle fordomme. De unge mødre jeg kender, mig selv inklusiv, er ofte studerende. 

Alle aldre har fordele og ulemper. Men lad være at nedgøre de unge. 

Der lufter du da godt nok også lige nogle fordomme om ældre mødre.

Der er fordele og ulempe ved alle aldre, og det er ikke bedre at være ung mor end ældre mor. Der er faktisk undersøgelser, der viser, at børn af ældre mødre trives mindst lige så godt som børn af unge mødre.

Ældre mødre har f.eks. generelt mere stabile parforhold, er mere indstillet på, at livet ikke altid går som planlagt og har generelt bare mere livserfaring. Unge mødre har nogle andre fordele. 

Mødre der f.eks. får deres 3. barn som 41-årige, er ikke usikre på deres rolle, da de jo har prøvet det før. Og det 3. barn er næppe et projekt.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2018

migxher

Det er da individuelt hvornår man føler sig for gammel jeg er 23 og har 2 børn. Skal vi have flere skal det være inden jeg bliver 30. Vores børn nyder godt af at have unge og friske bedste og oldeforældre og det er jeg glad for. Og så er vi også selv glade for at være unge forælder. Vi har jo stadig forhåbentligt et langt liv foran os når børnene er voksne. Jeg har også været glad for at have unge bedsteforældre, min mor var i start 20erne da hun fik mig.

Anmeld Citér

26. august 2018

Tommelise

TS - jeg synes ikke, man er for gammel, så længe biologien vil være med til det (altså indtil man går i overgangsalderen til "normal" tid).

Jeg kan slet ikke forstå, at der er nogen, der synes, at I skal skynde jer at få barn nr. 3, fordi I nærmer jer de 30.

Der er masser af kvinder, der får børn både i 30´erne og i 40´erne.

I er bestemt ikke for gamle. 

Anmeld Citér

26. august 2018

Anonym trådstarter

Skriver lige i et fælles svar til alle  

vi har i forvejen 2 børn, en på 6 og en på 9. Så det er ikke fordi vi ikke har børn, men en baby ville ikke passe ind hos os før om 1-2 år men så siger både venner og familie, at vi er for gamle :/ og at hvis vi vil have en mere, sp skal vi gøre det nu.. 

Anmeld Citér

26. august 2018

Tommelise

Hvis I begge ønsker et barn mere og føler, at det passer ind om 2-3 år - go for it.

Min lillesøster har 3 børn. Fødte som hhv. 32-årig, 35-årig og 40-årig.

Anmeld Citér

26. august 2018

CBbaby

Anonym skriver:

Skriver lige i et fælles svar til alle  

vi har i forvejen 2 børn, en på 6 og en på 9. Så det er ikke fordi vi ikke har børn, men en baby ville ikke passe ind hos os før om 1-2 år men så siger både venner og familie, at vi er for gamle :/ og at hvis vi vil have en mere, sp skal vi gøre det nu.. 

Hvorfor dælen blander folk sig i det?

Jeg vil aldrig kommentere, hvornår folk vil have børn. Ligesom jeg generelt ikke kommenterer personlige grænser eller valg af liv. Hvis jeg bliver spurgt - så ja, eller hvis det er på grænsen til noget der skader andre eller er ulovligt. 

Du er meget gennemsnitlig, hvis du får er barn om 2 år. Men det er jo lige meget om du er gennemsnitlig? For et gennemsnit er altid et gennemsnit for noget. I kbh får de først barn som 30 årig (første), men de har så også uddannelser og fast arbejde som er en længere videregående uddannelse. I Jylland får man børn og kortere uddannelser tidligere i livet. (Gennemsnitlig) og intet er bedre end det andet. 

Det er dit liv. Dig der skal ligge på dit dødsleje og være glad for de valg du har truffet

Anmeld Citér

27. august 2018

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle lægge denne debat henne 

men hvornår synes i man er for gammel til at få flere børn? Jeg bliver 30 til næste år! Og vil meget gerne have en baby mere.. meeen ikke lige nu. Jeg er lige i maj måned startet op med nyt arbejde, og derfor ville jeg gerne vente ca et pr, men til den tid er jeg jo næsten 31!  

Hvornår synes i man er for gammel?

Jeg er 35 og sidder med min baby fra 11 juli ;)

min holdning er at over 40 så skal man have et ordentligt netværk med nogle yngre mennesker barnet kan se jævnligt ;)

jeg havde en drøm om 4 børn før jeg blev 30.. nåede lige at få den store i 2011 så fik da den første inden jeg blev 30 :)

vi har ikke planer om flere lige nu.. og baby var ikke planlagt på nogen måde... men bliver jeg gravid så tager vi det med :)

hvis man har netværket og energien til det så ser jeg ingen hindring i at få børn efter de 40, men man skal overveje at man måske ikke lever så længe mens de er blevet voksne så man bør have nogle yngre mennesker der er med fra start som kan være der for dem den dag man ikke selv er der mere :)

det er min personlige holdning ren og skær udfra mine erfaringer og oplevelser :) den er ikke underbygget af noget som helst fagligt :)

Anmeld Citér

27. august 2018

Carina:-)

Wampires skriver:

Jeg er 35 og sidder med min baby fra 11 juli ;)

min holdning er at over 40 så skal man have et ordentligt netværk med nogle yngre mennesker barnet kan se jævnligt ;)

jeg havde en drøm om 4 børn før jeg blev 30.. nåede lige at få den store i 2011 så fik da den første inden jeg blev 30 :)

vi har ikke planer om flere lige nu.. og baby var ikke planlagt på nogen måde... men bliver jeg gravid så tager vi det med :)

hvis man har netværket og energien til det så ser jeg ingen hindring i at få børn efter de 40, men man skal overveje at man måske ikke lever så længe mens de er blevet voksne så man bør have nogle yngre mennesker der er med fra start som kan være der for dem den dag man ikke selv er der mere :)

det er min personlige holdning ren og skær udfra mine erfaringer og oplevelser :) den er ikke underbygget af noget som helst fagligt :)

Jeg bliver lige nodt til at spørge.

Hvor mange kender du der er faldet døde om midt i 50'erne?

Siden du mener man skal have unge mennesker omkring sig som kan tage over hvis man dør inden barnet er voksent?

Jeg synes det er noget overkill at det skal være et kriterie for at få børn hvis man er fyldt 40 . 

Men du kan self have en erfaring der gør at du tænker rsikoen er enormt høj så det er en vigtig sikring ? 

Anmeld Citér

27. august 2018

Mullemee

Jeg fik min den første, da jeg var 34 og min den sidste (Og det bliver definitivt den sidste) da jeg var 36. Jeg mødte min kæreste da jeg var 28, og vi ville også gerne have de ydre rammer på plads. 

Med min den sidste, var jeg over 35 og mine tal var meget anderledes end med den første, hvor de var helt normale. Heldigvis fejlede baby ikke noget, men jeg måtte igennem en moderkagebiopsi. Der er åbenbart større risiko for at babyen fejler noget, jo ældre moren er.

Rent overskudmæssigt synes jeg godt, at jeg kan mærke, at jeg ikke er så ung længere og har mere brug for min nattesøvn. Jeg synes, det er hårdt, når børnene ikke sover igennem om natten, og man stadig skal op hver nat. Jeg ville ønske, jeg havde fået børn tidligere.

Anmeld Citér

27. august 2018

NosaNosa

Hvornår er man for gammel? Er det et etisk spørgsmål? Eller er svaret biologisk betinget?

Hvem skal være herre over, hvornår man er for ung og hvornår man er for gammel?
Hvis du spørger biologien, er man frugtsommelig fra 13-45 års alderen. Med variationer i begge retninger. Svaret er vel logisk. Du er for gammel når du ikke længere har ægløsning. 
Men er det så også etisk korrekt? Hvornår er man for gammel til at være der for sit barn og forstå barnets ungdom? Hvornår er man for gammel til at blive bedstemor fremfor oldemor? Jeg ved det ikke. Svaret må være individuelt. Et svar man ikke finder hos familie og venner, men et svar man finder inde i sig selv. 

Min mor er 33 år ældre end mig og jeg ville da ønske at jeg havde flere år i fremtiden med hende. Der er forhåbentligt mange gode år tilbage endnu. Men hvis jeg kunne få 10 år mere med min mor, ville jeg være henrykt. Hun er det bedste jeg ved. Alt i alt prøver jeg at sige, at når jeg kigger ind i mig selv, lige nu, ville jeg føle mig gammel, hvis jeg blev mor igen som +30 årig. 

Jeg synes ikke at andre er  gamle når de bliver forældre som +30 årige.

//
Snart mor til to inden hun fylder 24

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.