Flere børn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. august 2018

Hallopolina

Rockertand skriver:

Jeg var lige fyldt 33, da jeg fik første barn, derefter kom de næste ved 36 år, 38 år og 41, der har aldrig været problemer eller blevet stillet spørgsmål.

Jeg bliver stadig spurgt, om vi dog ikke skal have en mere.

Jeg oplever, at der er flere og flere, der får børn i 30'erne og 40'erne, hvilket er helt normalt i vores område, de helt unge mødre ender desværre typisk som stereotyper som enlige mødre, uden uddannelse, på overførselsindkomst, rigtigt ærgerligt, for der er jo nok også fordele ved at være ung mor.

Jeg ser intet problem i at få børn, så længe den naturlige biologi tillader det (her snakker vi almindelig fertilitet).

Synes du, at det er et problem at få børn i 30'erne og hvorfor?

Det var da noget af en melding. Min bedste veninde er sundhedsplejerske, og kan slet ikke genkende, det du skriver. Hun siger derimod, at de unge mødre overkommer mere, ikke er så usikre på deres rolle, og sidst men ikke mindst, at de ikke gør deres barn til et projekt. Der blev lige luftet nogle fordomme. De unge mødre jeg kender, mig selv inklusiv, er ofte studerende. 

Alle aldre har fordele og ulemper. Men lad være at nedgøre de unge. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. august 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja i har alle sammen nok ret, men når man bliver banket i hovedet over man er ved at blive for gammel, så bliver jeg måske lidt usikker på om de så har ret .

er der venner eller bedste forældrene der siger det? 

Man skal sku ikke planlægge børn udfra ens alder? Man skal få børn, når man er klar.

Anmeld Citér

26. august 2018

Oddi

Profilbillede for Oddi

Nu er gennemsnitsalderen for førstegangs fødende i Danmark 29 næsten 30, så størstedelen af de børn der bliver født i DK har mødre over 30. 

Jeg synes det er fuldstændig op til en selv personligt hvornår man er for gammel - ligesom det er personligt hvornår man er for ung. Jeg Fik min første som 24 årig, venter nu nr 2 som 27 årig og vil da ikke afvise at der kan komme en til i start/midt 30’erne. For mig personligt begynder en 37-38 at være for sent, men for andre er det helt perfekt - så igen er det en meget personlig sag. 

Anmeld Citér

26. august 2018

Lunae

Anonym skriver:

Jeg vidste ikke lige hvor jeg skulle lægge denne debat henne 

men hvornår synes i man er for gammel til at få flere børn? Jeg bliver 30 til næste år! Og vil meget gerne have en baby mere.. meeen ikke lige nu. Jeg er lige i maj måned startet op med nyt arbejde, og derfor ville jeg gerne vente ca et pr, men til den tid er jeg jo næsten 31!  

Hvornår synes i man er for gammel?

Jeg synes at det kan være svært at sætte en konkret alder. Der er en masse ting, der spiller ind. Hvis naturen ikke er en hindring og at du ellers føler at du har overskud til det, så go for it.

31 år er bestemt ikke for sent, hvis du spørger mig.

Anmeld Citér

26. august 2018

Lunae

Rockertand skriver:

Jeg var lige fyldt 33, da jeg fik første barn, derefter kom de næste ved 36 år, 38 år og 41, der har aldrig været problemer eller blevet stillet spørgsmål.

Jeg bliver stadig spurgt, om vi dog ikke skal have en mere.

Jeg oplever, at der er flere og flere, der får børn i 30'erne og 40'erne, hvilket er helt normalt i vores område, de helt unge mødre ender desværre typisk som stereotyper som enlige mødre, uden uddannelse, på overførselsindkomst, rigtigt ærgerligt, for der er jo nok også fordele ved at være ung mor.

Jeg ser intet problem i at få børn, så længe den naturlige biologi tillader det (her snakker vi almindelig fertilitet).

Synes du, at det er et problem at få børn i 30'erne og hvorfor?

Wauw en udmelding  Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår du mener, at man er helt ung mor, men jeg fik mit første barn som 23årig. Min mand var 22. Vi har sidenhen fået to børn mere, er stadig sammen. Har begge gode uddannelser, hus, bil og generelt et godt liv. 

Jeg mener ikke at alderen er afgørende for din succes som forældre. Det handler langt mere om det enkelte individ.

Anmeld Citér

26. august 2018

Rosa-Sophia

Jeg mener først, at jeg er for gammel til at få børn, når jeg er 50 år. Så for mig er 31 år ingen alder  

Anmeld Citér

26. august 2018

Rockertand

Hallopolina skriver:

Det var da noget af en melding. Min bedste veninde er sundhedsplejerske, og kan slet ikke genkende, det du skriver. Hun siger derimod, at de unge mødre overkommer mere, ikke er så usikre på deres rolle, og sidst men ikke mindst, at de ikke gør deres barn til et projekt. Der blev lige luftet nogle fordomme. De unge mødre jeg kender, mig selv inklusiv, er ofte studerende. 

Alle aldre har fordele og ulemper. Men lad være at nedgøre de unge. 

- og du skal så lære at læse det, der bliver skrevet og ikke danne tankespind.

Læs igen.

Jeg skriver udfra det område, jeg bor i, - og ja, jeg har faktisk også veninder, der er både sundhedsplejersker og jordemødre, så det er ikke kun min opfattelse.

Vi er U-land med uddannelsesmuligheder, så i det øjeblik man står alene med baby, er det ekstremt svært at komme ud af den onde cirkel.

Anmeld Citér

26. august 2018

Rockertand

Lunae skriver:

Wauw en udmelding  Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvornår du mener, at man er helt ung mor, men jeg fik mit første barn som 23årig. Min mand var 22. Vi har sidenhen fået to børn mere, er stadig sammen. Har begge gode uddannelser, hus, bil og generelt et godt liv. 

Jeg mener ikke at alderen er afgørende for din succes som forældre. Det handler langt mere om det enkelte individ.

Læs mit svar ovenfor, det gælder også dig.

Anmeld Citér

26. august 2018

Lunae

Rockertand skriver:

Læs mit svar ovenfor, det gælder også dig.

Jeg har læst hvad du skriver og jeg er opmærksom på at du refererer til dit område. Dog synes jeg stadig, at det er en meget generaliserende holdning.

Jeg tror ikke på, at man kan sige noget entydigt i forhold til unge forældre. Selvfølgelig hvis vi taler om “børn” der bliver forældre, men det er ikke tydeligt i dit indlæg, hvornår man er ung forælder.

Anmeld Citér

26. august 2018

Tine B

Jeg synes det er  virkelig sært, at I får at vide at I er for gamle om et års tid.. 

Jeg fødte min første 1,5 mdr før jeg fyldte 30. Jeg er lige fyldt 32 og venter nr 2 til november. Vi skal ikke have flere, men det er ikke pga alder. 

Min mand og jeg mødte først hinanden da vi var 25. Jeg blev færdig med min uddannelse ½ år efter og ville gerne have fast job inden børn - det tog så bare lige knap 2 år at finde fast arbejde..
Vi havde været sammen i 3 år da vi blev gift, vi ville så gerne købe hus også, inden børn da det bare er en del nemmere ift rådighedsbeløb osv. 

Vi skulle ydermere igennem behandling, så kan slet ikke lige se hvordan vi skulle have fået vores børn tidligere.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.