Anonym skriver:
Nu må folk endelig ikke misforstå mig. Jeg mener ikke det er forfærdeligt at få besøg af sp. Dog er jeg igang med at undersøge efter andre muligheder, da jeg, som det er nu hellere opsøge en sp. Jeg ved jo ikke hvordan det “system” fungere. Men jeg ved jo stadig ikke hvordan det kommer til at forløbe sig efter fødsel, måske vil ingen energi have til at gå ud.
Det eneste jeg ved er bare at jeg kender mig selv, hvad angår mit private. Men jeg vil stadig det bedste for mit barn. Så derfor er jeg egentlig mere ude efter at høre om, andre har prøvet at tage til åbne konsultationer i stedet for et hjemmebesøg.
Mik sundhedsplejerske var på ferie da min søn (nummer 4 barn) var 3 uger. Han havde ikke taget helt så meget på som hun gerne havde set og jeg tog derfor ned til åben hus.
Der oplevede jeg tilgengæld, at min private sfære blev invaderet. Jeg kom ned og der var to andre par, såmænd hyggeligt nok. En ny sundhedsplejerske der ikke kendte mig overhovedet, ikke vidste hvad jeg kom med i bagagen og som faktisk fornærmede mig helt vildt, da hun fasthold han jo kun var mit 3. Barn for er dødt barn tæller ikke - jeg ved egentlig ikke hvorfor vi kom ind på det.
Alt det skulle de andre par høre på og de skulle også være, at hun syntes jeg var pylret (sammen med min egen sundhedsplejrske) når de gram han havde taget på ikke var nok - endnu et bevis på jeg jo ikke kunne kalde mig mor til 4, for så var jeg nok knapt så pylret...
Ja jeg har nitten, men det kan man jo når man kommer til åben hus, her møder man en sundhedsplejrske man måske aldrig har set før og er der nogle tænker, udfordringer med mere, så skal man starte for fra og man skal gøre det i et rum med andre. Kan fortælle at det ene par i hvert fald oplevede det hele, for kom senere i mødregruppe med den ene mor og hun fortalte, det havde været så hårdt at sidde at være tilskuer til, for hun kunne se jeg hele tiden var ved at bryde sammen. Så for mig var det en langt større overskridelse af Prøv at sfæren at tage til åbent hus end at en forholdsvis ukendt person kom ind i mit hjem
Anmeld
Citér