Jeg har sagt nej til jordmoder og sp både sidste og denne gang (4 og 5 grav). Begge gange er jeg dog mødt op / modtaget besøg første gang, så de kender min begrundelse og er okay med at afslutte mig. De vil selvfølgelig gerne sikre sig, at alting er i orden. Desværre er der jo mindre ressourcestærke forældre hvor barnet har brug for ekstra øjne og forældrene ikke vil erkende det. Og det er jo fagfolks pligt at fange dette. Man klandrer jo også bagefter kommuner fx hvis de ikke har opdaget vanrøgtede eller misbrugte børn. Og dette har ikke noget med dig TS at gøre, jeg tænker du gør det på den rette måde, og stadig sikrer dig ig dit barn den rette behandling / observation.
I mit tilfælde så gik jeg / går jeg igen, til ekstra scanninger og lægesamtaler på hospitalet, meget ofte, grundet problemer med graviditeten og følges samtidig hyppigere af egen læge som har overtaget pga ekstra blodprøver etc. Vægten af baby etc efterfølgende bliver evt åbent hus, samt jeg selv har uddannelsen.
Til mit første barn især, var det rart m sp, da der dukkede mange spørgsmål op, så måske du skal vente og se, om du får behovet, men man kan sagtens sige det fra
Jeg vild dog vente hvis jeg var dig. Det kan jo også være dig selv der sætter en “dagsorden”. Ingen siger du behøver svare på personlige spørgsmål eller føle dit privatliv udbasuneret.
Anmeld
Citér