Spørgsmål vedr. Sundhedsplers

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er også meget privat anliggende og hader sådan nogle besøg, MEN de er altså guld værd, HVIS der skulle blive noget. 

Min datter tog fx. Ikke nok på så vi havde ekstra besøg for lige at holde øje med vægten. 

Men ja, du kan sagtens takke nej...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Hvilken kommune er det? - det lyder mærkeligt og meget resursekrævende (i min er det kun til "sårbar" gravide, og i og med det koster kassen, var jeg helt sikker på at det ikke var et alm tilbud)

Vi har også det tilbud i Hedensted. Helt standard og uden “papirer” i omløb.

Måske er det dyrt, men også givet godt ud, tænker jeg. Jeg benyttede det dog ikke selv

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Det korrekte svar er nej du behøver ikke takke ja til hjemme besøg. 

Min erfaring? Siger man nej bliver de mistænksomme og kommunen bliver liiige underrettet.er sket både for mig og en veninde som bor i anden kommune. Vi blev begge underrettet og skulle møde på kommunen og kommunen skulle også lige hjem og se lejlighed. Og først derefter kunne det accepteres at vi blot ikke ønskede hjemmebesøg. Med nr 2 sagde jeg ærligtalt bare JA tak 

Anmeld Citér

20. august 2018

lineog4

Soonmom skriver:

Hvis du får tilbud om gravitetebesøg i hjemmet, er det fordi der er noget i dine papire der gør at du får det (det er ikke et normalt tilbud), så jeg ville være varsom med totalt at afvise besøg i hjemmet, det får måske dig til at virke som om du har noget at skjule

I Roskilde kommune fik man i hvert fald tidligere samme tilbud, hvis man var førstegangs fødende. 

Og til ts, du kan sagtens takke nej, men jeg ville hvis jeg var dig overveje det kraftigt, for det er især i starten så skønt ikke at skulle ud af døren for at dæmre frygten for, at baby ikke tager nok på eller sover forkert eller.... 

Derudover er der nogle test i løbet af det første år, hvor dit barn bedst kan deltage hvis det er hjemme i vante omgivelser...

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Jeg kan høre der er nogle delte  meninger om hvorvidt, man kan takke nej uden at det bliver for mistænksomt.

Med hensyn til graviditetsbesøget, er det et standard tilbud til alle gravide i min kommune, fra uge 26-30. Dog ville jeg ikke have tid til at sætte af til det, da jeg starter i skole snart, og har i forvejen aftaler hos læge og jordmoder.

Jeg undrede mig bare over om tilbuddet, var et “tilbud”, og om man kunne sige nej tak uden at det virkede underligt. Hvis man nu selv tog til læge og fik tilset baby. Selvfølgelig vil det være rart at der er nogle autoriteter der kan tilse baby (for nogle). Men jeg føler jeg har et godt bagland der kan træde til, hvis det nu er.

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

I Slagelse kommune tilbyder man også alle gravide, sårbare eller ej, et graviditetsbesøg.

Gør man?

Jeg bor i Slagelse kommune og fik det ikke tilbudt i 2013 da jeg ventede min datter og har heller ikke hørt noget endnu i denne graviditet (24+2 i dag). Ved du hvornår man ville høre noget hvis det er?

Anmeld Citér

20. august 2018

lineog4

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Jeg kan høre der er nogle delte  meninger om hvorvidt, man kan takke nej uden at det bliver for mistænksomt.

Med hensyn til graviditetsbesøget, er det et standard tilbud til alle gravide i min kommune, fra uge 26-30. Dog ville jeg ikke have tid til at sætte af til det, da jeg starter i skole snart, og har i forvejen aftaler hos læge og jordmoder.

Jeg undrede mig bare over om tilbuddet, var et “tilbud”, og om man kunne sige nej tak uden at det virkede underligt. Hvis man nu selv tog til læge og fik tilset baby. Selvfølgelig vil det være rart at der er nogle autoriteter der kan tilse baby (for nogle). Men jeg føler jeg har et godt bagland der kan træde til, hvis det nu er.

Jeg vil sige det at få vejet den lille fis er et must og med mikdre du har et bagland med en god vægt (og den lægen har er ikke lige så "sikker", sagde min egen læge i hvert fald), så er det vigtigt du i hvert fald går til åben hus, for man har ikke selv fornemmelsen af om de får nok, for er barn der ikke får nok kan både reagere ved at sove meget og ved at skrige meget - det vil sige man kan gå og tro, alt er så godt for han sover så fint og så viser det sig, at han ikke får næring nok.

De andre ting en sp gør især snakken, er det nok mere individuelt om det er nødvendigt - jeg fik ikke noget ud af det med den første, men en del med nummer 3 især, da jeg havde mistet hans storesøster året før.

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Gør man?

Jeg bor i Slagelse kommune og fik det ikke tilbudt i 2013 da jeg ventede min datter og har heller ikke hørt noget endnu i denne graviditet (24+2 i dag). Ved du hvornår man ville høre noget hvis det er?

Jeg er 25+4 og jeg fik tilbuddet om besøget idag

Anmeld Citér

20. august 2018

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

Det korrekte svar er nej du behøver ikke takke ja til hjemme besøg. 

Min erfaring? Siger man nej bliver de mistænksomme og kommunen bliver liiige underrettet.er sket både for mig og en veninde som bor i anden kommune. Vi blev begge underrettet og skulle møde på kommunen og kommunen skulle også lige hjem og se lejlighed. Og først derefter kunne det accepteres at vi blot ikke ønskede hjemmebesøg. Med nr 2 sagde jeg ærligtalt bare JA tak 

Det lyder nu lidt mere som om den indberetning har gået på noget andet. Man kan altid sig nej til tak tilbud fra læger, sundhedsplejersker, jordemødre, osv... der giver på ingen måder mødepligt på kommunen, og ej heller giver det dem ret til at tiltvinge sig hjemmebesøg - med mindre det handler om, at de er bekymrede for noget andet, end blot det at du har takker nej...

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg vil sige det at få vejet den lille fis er et must og med mikdre du har et bagland med en god vægt (og den lægen har er ikke lige så "sikker", sagde min egen læge i hvert fald), så er det vigtigt du i hvert fald går til åben hus, for man har ikke selv fornemmelsen af om de får nok, for er barn der ikke får nok kan både reagere ved at sove meget og ved at skrige meget - det vil sige man kan gå og tro, alt er så godt for han sover så fint og så viser det sig, at han ikke får næring nok.

De andre ting en sp gør især snakken, er det nok mere individuelt om det er nødvendigt - jeg fik ikke noget ud af det med den første, men en del med nummer 3 især, da jeg havde mistet hans storesøster året før.

Ja altså det med vægt og størrelse osv. vil jeg helt sikkert have tilset, enten via min egen læge eller åben konsultation, for jeg ved vi har en her i kommunen. Men alt det sniksnak er jeg bare ikke til. Jeg vil få stres af en “autoritet” skulle komme hjem til mig. Hvor jeg ville have det mere afslappet med selv at opsøge enten jordmoder/sp/læge. Det andet er simpelhent for privat.

Åh jeg er ked af med din datter, og kan self godt forstå du har valgt sp til med den tredje. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.