Spørgsmål vedr. Sundhedsplers

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.350 visninger
44 svar
71 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. august 2018

Anonym trådstarter

Hej alle.

Jeg fik en mail fra en sundhedsplersken idag, om et graviditets besøg jeg takkede pænt nej tak til. Det føler jeg ikke behov for, da jeg føler jordmoder og egen læge giver mig svar på det meste.

Sagen er så at jeg er meget privat anlagt hvad angår mit hjem.

Så mit spørgsmål går på, SKAL man takke ja til kommunes tilbud om hjemmebesøg fra sundhedsplerske efter fødsel? Og tror i det er muligt at i stedet møde op til åbne konsultationer, for at få målt og vejet osv?

Tak på forhånd.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Du behøver ik takke ja. 

De fleste kommuner har offentlige tilbud, hvor man feks ka møde sin sundhedsplejerske på feks biblioteket. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. august 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg ville være varsom med at afskrive den mulighed. For os var sundhedsplejersken guld værd - især i den første tid.

Og ja, det er da lidt underligt at skulle have besøg når man synes hjemmet ligner et bombekrater, men sådan er det bare for mange når der lige er kommet et barn. Der har man sgu ikke lige det forkromede overblik.

Anmeld Citér

20. august 2018

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvis det er første barn vil jeg anbefale at takke ja til besøgende. Jeg har det elendigt med besøg hvis jeg ikke har gjort rent inden! Men jeg lærte ret hurtigt at sp altså kigger på mit barn og intet andet. Hun var aldrig rundt og se hele lejligheden , hun så stuen og værelset hvor puslebordet var fordi det skulle vi bruge til undersøgelse og vejning. 

Jeg syntes det var rart at sp ikke var endnu en ting hvor der skulle pakkes baby og pusletaske til og ud på en tur som måske ikke lige passede ind i spise/sovetiderne. Ved hjemmebesøg kunne hun jo bare komme uanset om jeg var midt i amning eller baby lå og sov. Klart nemmere end de gange jeg drog afsted til deres åbent hus  

Anmeld Citér

20. august 2018

Soonmom

Hvis du får tilbud om gravitetebesøg i hjemmet, er det fordi der er noget i dine papire der gør at du får det (det er ikke et normalt tilbud), så jeg ville være varsom med totalt at afvise besøg i hjemmet, det får måske dig til at virke som om du har noget at skjule

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Hvis du får tilbud om gravitetebesøg i hjemmet, er det fordi der er noget i dine papire der gør at du får det (det er ikke et normalt tilbud), så jeg ville være varsom med totalt at afvise besøg i hjemmet, det får måske dig til at virke som om du har noget at skjule

Ah det passer altså ikke. 

Jeg fik også tilbudt i hjemmet og jeg har ingen papirer nogen steder. Kommer fra en familie der er funktionelle uden problemer, aldrig selv haft problemer eller været i forbindelse med kommunen på nogen måde. 

Det er bare et standard tilbud der er i vores kommune. 

Anmeld Citér

20. august 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Ah det passer altså ikke. 

Jeg fik også tilbudt i hjemmet og jeg har ingen papirer nogen steder. Kommer fra en familie der er funktionelle uden problemer, aldrig selv haft problemer eller været i forbindelse med kommunen på nogen måde. 

Det er bare et standard tilbud der er i vores kommune. 

Hvilken kommune er det? - det lyder mærkeligt og meget resursekrævende (i min er det kun til "sårbar" gravide, og i og med det koster kassen, var jeg helt sikker på at det ikke var et alm tilbud)

Anmeld Citér

20. august 2018

Janet1989

Jeg ville faktisk gerne have besøg af hende i hjemmet - dog er det ikke et tilbud i min kommune. 

Men alt det hjælp man kan få, det synes jeg man skal tage - især som førstegangs 

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Hvilken kommune er det? - det lyder mærkeligt og meget resursekrævende (i min er det kun til "sårbar" gravide, og i og med det koster kassen, var jeg helt sikker på at det ikke var et alm tilbud)

Rødovre. Det er nogle år siden nu så om de stadig har det ved jeg ikke. 

Men jeg takkede også nej da jeg havde en nem graviditet og ikke havde behov for det. Men var glad for det da baby kom. 

Anmeld Citér

20. august 2018

Anonym

I Slagelse kommune tilbyder man også alle gravide, sårbare eller ej, et graviditetsbesøg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.