Anonym skriver:
Du har misforstået det hele fuldstændig
så tænker næppe du kan vudere hvem der har ret 
Men læs linket. Du er hamrende farlig for dine omgivelser hvis du bliver idømt forvaring. Det er faktisk kravet. At du er alt for farlig til at færdes på gaden og du et dømt for grove forbrydelser. Jeg er så udemærket klar over der skal en personligheds vurdering til osv. Kan bare ikke se det er vildt relevant for debatten? At fremhæve at det også er personligheden, det tænkte jeg ærligt talt var implicit.
Kopieret fra artikel igen:
Det er ganske få personer, der idømmes forvaring. Forvaring er nemlig kun en straf, man bruger, når en person dømmes for grov personfarlig kriminalitet og seksualforbrydelser, og menes at være for farlig til at gå frit rundt i samfundet.
Det, som både den anden anonyme og jeg reagerede på, var dit første indlæg, hvor du skrev: “Så dit familie medlem har begået noget helt ekstremt? Altså brevik, amagermanden, Lundin, Peter Madsen agtig forbrydelse?“
Svaret er nej, slet ikke nødvendigvis. Vedkommende behøver på ingen måde at have begået så “spektakulære” og ekstreme forbrydelser. Vedkommende vurderes indlysende nok meget farlig, faktisk farligere end tre ud af de fire, du nævner, eftersom de netop IKKE har fået forvaringsdomme og derfor virker mærkelige at tage ind som eksempler. Men din antagelse om, at vedkommende har begået noget helt ekstremt i liga med Breivik og Lundin, er fejlagtig. Tværtimod kan man sige, at mange med en forvaringsdom er blevet “spottet”, FØR de evt. har nået at gøre noget så ekstremt.
Når du læser dit første indlæg igen, kan du så ikke se, hvad vi reagerer på?
Anmeld
Citér