Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.458 visninger
35 svar
37 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. august 2018

Anonym trådstarter

Jeg står i et virkelig seriøst problem. Jeg skal holde barnedåb på søndag og en i min familie vil så gerne med men sagen er den

1. Jeg er pisse bange for personen

2. Personen  er stukket af fra det sted h*n sidder i forvaring. Har fået oplyst personen ikke tager sin medicin. H*n er fast besluttet på at skulle med men det ønsker jeg ikke jeg vil faktisk ikke have med personen at gøre. jeg får det først at vide af min familie idag de har vidst det hele ugen  

Jeg har så seriøst ondt i min mave over det. Og føler det har ødelagt alt jeg har allermest lyst til at ringe til politiet men ved ikke hvor h*n befinder sig henne og jeg er så bange for h*n møder op på søndag... hbad pokker gør jeg, jeg er så bange og min familie har bare valgt at bakke ud af det her i min verden er der en grund til man sidder i forvaring og man er farlig  når man ikke tager den medicin. Samtidig har jeg os en dårlog samvittighed at jeg holder et familie medlem ud af de store begivenheder vi har... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2018

Janet1989

Jeg synes ærlig talt at vedkommende burde møde op til barnedåb - men kun fordi du har informeret politiet i forvejen, så vedkommende bliver lokket i en fælde - det er ondt, men du er bange for personen - hvorfor skal vedkommende så komme og ødelægge dit barns dag? :-) held og lykke.

Anmeld Citér

2. august 2018

Rosa-Sophia

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er ubehageligt tilpas. Det er jo ikke tale om, at du prøver at ekskludere et psykisk sygt familiemedlem blot fordi du synes vedkommende er pinlig/ikke passer ind osv. Vedkommende er faktisk kriminel og som du skriver man sidder i forvaring af en årsag og tager medicin af en årsag (og personen er nok lige nu for syg til at se  at vedkommende har brug for medicin)

Men tilbage på sporet : du skal ikke have en person med på jeres store dag, som med grund gør dig bange. Og jeg synes faktisk, at det er fejt aftale familien (er de selv rigtig raske i hovedet, når de synes det er okay, at h*n er stukket af fra forvaring eller hvad?).

Jeg havde valgt løsningen med at ringe til politiet og havde i den grad håbet  at de havde fundet og tilbageholdt ham eller hende inden søndag. Er det på grund af barnedåben at vedkommende er stukket af? 

Anmeld Citér

2. august 2018

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Jeg synes ærlig talt at vedkommende burde møde op til barnedåb - men kun fordi du har informeret politiet i forvejen, så vedkommende bliver lokket i en fælde - det er ondt, men du er bange for personen - hvorfor skal vedkommende så komme og ødelægge dit barns dag? :-) held og lykke.

Du har ret. Har os siddet på Facebook bare fot at få en ide hvor  personen er men er umuligt jo 

Anmeld Citér

2. august 2018

Rosa-Sophia

Janet1989 skriver:

Men er det ikke også ubehageligt at skulle have den slags til barnedåben, ville da synes at det var vanvittigt ubehageligt at stå der ved kirken med familie og venner og min lille baby og så lige starte den store dag med en anholdelse og politi osv? 

Anmeld Citér

2. august 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er ubehageligt tilpas. Det er jo ikke tale om, at du prøver at ekskludere et psykisk sygt familiemedlem blot fordi du synes vedkommende er pinlig/ikke passer ind osv. Vedkommende er faktisk kriminel og som du skriver man sidder i forvaring af en årsag og tager medicin af en årsag (og personen er nok lige nu for syg til at se  at vedkommende har brug for medicin)

Men tilbage på sporet : du skal ikke have en person med på jeres store dag, som med grund gør dig bange. Og jeg synes faktisk, at det er fejt aftale familien (er de selv rigtig raske i hovedet, når de synes det er okay, at h*n er stukket af fra forvaring eller hvad?).

Jeg havde valgt løsningen med at ringe til politiet og havde i den grad håbet  at de havde fundet og tilbageholdt ham eller hende inden søndag. Er det på grund af barnedåben at vedkommende er stukket af? 

Det har jeg lidt på fornemmelsen af det er og fordi h*n rigtig gerne vil møde mine børn og det måtte personen mere end gerne hvis det var under ordnet forhold tænker ledsaget udgangt evt  og hvis medicinen blev taget. Og det er os så synd for jeg ved der er et godt menneske inde under det syge sind men personen er så ubehagelig når medicin ikke bliver taget og når der kommer alkohol ind 

Anmeld Citér

2. august 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Men er det ikke også ubehageligt at skulle have den slags til barnedåben, ville da synes at det var vanvittigt ubehageligt at stå der ved kirken med familie og venner og min lille baby og så lige starte den store dag med en anholdelse og politi osv? 

Virkelig ubehageligt og der er 2 andre familier der skal habe døbt deres barn den dag 

Anmeld Citér

2. august 2018

Janet1989

Rosa-Sofia85 skriver:

Det behøver jo ikke være et stort ophold - to betjente skjult burde være nok - men .. ja, jeg ved godt at det er udspekuleret - men vedkommende er psykisk syg og stukket af .. 

hvis min sindssyge psykisk ustabile x var dukket op til min barnedåb, så havde jeg sgu nok gjort det her .. :-) 

Anmeld Citér

2. august 2018

Anonym

Ej. Undskyld, men hvad sker der for din familie hvis de mener det er i orden at vedkommende er stukket af fra forvarring? 

Leder politiet ikke efter personen?? 

Vedkommende skal selvfølgelig ikke med til dåben. H*n skal have den rette hjælp og tilbage hvor h*n er stukket af fra. Jeg kan bare slet ikke forstå hvis din familie ikke mener det samme. Det må ikke være sjovt at være dig lige nu, hvis du ikke ved om personen dukker op og du ligefrem er bange for ham/hende. 

Jeg håber at det løser sig inden dåben 

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg står i et virkelig seriøst problem. Jeg skal holde barnedåb på søndag og en i min familie vil så gerne med men sagen er den

1. Jeg er pisse bange for personen

2. Personen  er stukket af fra det sted h*n sidder i forvaring. Har fået oplyst personen ikke tager sin medicin. H*n er fast besluttet på at skulle med men det ønsker jeg ikke jeg vil faktisk ikke have med personen at gøre. jeg får det først at vide af min familie idag de har vidst det hele ugen  

Jeg har så seriøst ondt i min mave over det. Og føler det har ødelagt alt jeg har allermest lyst til at ringe til politiet men ved ikke hvor h*n befinder sig henne og jeg er så bange for h*n møder op på søndag... hbad pokker gør jeg, jeg er så bange og min familie har bare valgt at bakke ud af det her i min verden er der en grund til man sidder i forvaring og man er farlig  når man ikke tager den medicin. Samtidig har jeg os en dårlog samvittighed at jeg holder et familie medlem ud af de store begivenheder vi har... 

Der er noget, jeg ikke kan få til at give mening. Det sker yderst, yderst sjældent, at folk stikker af fra forvaring, og da folk med forvaringsdom vurderes at være ekstremt farlige, vil de blive efterlyst igennem medierne med store overskrifter og som breaking news. Jeg kan have overset noget, men selv om jeg læser flere aviser dagligt, er jeg slet ikke stødt på denne nyhed. Under 70 personer i DK har en forvaringsdom. Det er altså en virkelig, virkelig sjælden straf, og de bliver i den grad overvåget, så det lyder helt vildt, at der er stukket en af, at det ikke har været i medierne, og at din familie reagerer så afslappet på det. 

Er du helt sikker på, at du ikke forveksler det med for eksempel en tvangsindlæggelse? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.