Anonym skriver:
Jeg står i et virkelig seriøst problem. Jeg skal holde barnedåb på søndag og en i min familie vil så gerne med men sagen er den
1. Jeg er pisse bange for personen
2. Personen er stukket af fra det sted h*n sidder i forvaring. Har fået oplyst personen ikke tager sin medicin. H*n er fast besluttet på at skulle med men det ønsker jeg ikke jeg vil faktisk ikke have med personen at gøre. jeg får det først at vide af min familie idag de har vidst det hele ugen
Jeg har så seriøst ondt i min mave over det. Og føler det har ødelagt alt
jeg har allermest lyst til at ringe til politiet men ved ikke hvor h*n befinder sig henne og jeg er så bange for h*n møder op på søndag... hbad pokker gør jeg, jeg er så bange og min familie har bare valgt at bakke ud af det her
i min verden er der en grund til man sidder i forvaring og man er farlig når man ikke tager den medicin. Samtidig har jeg os en dårlog samvittighed at jeg holder et familie medlem ud af de store begivenheder vi har...
Der er noget, jeg ikke kan få til at give mening. Det sker yderst, yderst sjældent, at folk stikker af fra forvaring, og da folk med forvaringsdom vurderes at være ekstremt farlige, vil de blive efterlyst igennem medierne med store overskrifter og som breaking news. Jeg kan have overset noget, men selv om jeg læser flere aviser dagligt, er jeg slet ikke stødt på denne nyhed. Under 70 personer i DK har en forvaringsdom. Det er altså en virkelig, virkelig sjælden straf, og de bliver i den grad overvåget, så det lyder helt vildt, at der er stukket en af, at det ikke har været i medierne, og at din familie reagerer så afslappet på det.
Er du helt sikker på, at du ikke forveksler det med for eksempel en tvangsindlæggelse?
Anmeld
Citér