Anonym skriver:
Så dit familie medlem har begået noget helt ekstremt? Altså brevik, amagermanden, Lundin, Peter Madsen agtig forbrydelse?
For så mener jeg helt ærligt du har pligt til at ringe til politiet og fortælle at den person er på den adresse klokken det!
Han er jo hammer farlig dit familie medlem. Og ja jeg skriver han for så vidt jeg ved er der kun 1 kvinde der har fået den dom i dk og det ville være på alle forsider hvis hun rendte sin vej.
Så helt sikkert Ring til politiet allerede nu så i kan planlægge hvordan og hvorledes, så hele dagen ikke ødelægges.
Bare lige til info, så behøver man ikke være morder eller have lavet en massakre for at komme i forvaring. I dk anses en livstidsdom som den strengeste. Der er først mulighed for prøveløsladelse efter 12 år, og denne kan afvises og der kan holdes på vedkommende i flere årtier hvis man vurdere at personen stadig er farlig.
Ved forvaring skal man "blot" vurderes farlig for sine omgivelser. Jeg har et medlem i svigerfamilien der sidder i forvaring. Han er ikke morder. Men det ville det nok ende med hvis han ikke sad i forvaring. Han sidder der pga gentagende voldsom vold på tilfældige og kærester, forsøg på voldtægt af et barn og brandstiftelse mener jeg. Han er "normal"/kan fungere hvis han konstant har overvågning på. Men i det sekund han er overladt til sig selv, drikker han alkohol og så slår det klik.. og han KAN ikke styre det.. det er bevist af flere omgange inden han endte hvor han er idag.
En person i forvaring skal allerede vurderes efter 5 år og derefter hvert andet år mener jeg, af en psykiater, med henblik på om de er blevet mere tilregnelige og der kan arbejdes mod løsladelse. Så, ved forvaring er der mulighed for løsladelse allerede efter 5år hvis de bliver vurderet tilregnelige nok, hvor livstid er minimum 12 år uanset hvad. Lundin og Peter Madsen fik begge livstidsdomme i øvrigt.
Pt er der 25 der afsoner livstid og 67 der sidder i forvaring i dk.
Anmeld
Citér