Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Der er noget, jeg ikke kan få til at give mening. Det sker yderst, yderst sjældent, at folk stikker af fra forvaring, og da folk med forvaringsdom vurderes at være ekstremt farlige, vil de blive efterlyst igennem medierne med store overskrifter og som breaking news. Jeg kan have overset noget, men selv om jeg læser flere aviser dagligt, er jeg slet ikke stødt på denne nyhed. Under 70 personer i DK har en forvaringsdom. Det er altså en virkelig, virkelig sjælden straf, og de bliver i den grad overvåget, så det lyder helt vildt, at der er stukket en af, at det ikke har været i medierne, og at din familie reagerer så afslappet på det. 

Er du helt sikker på, at du ikke forveksler det med for eksempel en tvangsindlæggelse? 

Personenes mor siger det er forvaring så men jeg Kan godt se hvad du mener. Og du har nok ret men for mig er det lidt ligemeget jeg synes stadig det er møg ubehagelig 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2018

Anonym

Så dit familie medlem har begået noget helt ekstremt? Altså brevik, amagermanden, Lundin, Peter Madsen agtig forbrydelse? 

For så mener jeg helt ærligt du har pligt til at ringe til politiet og fortælle at den person er på den adresse klokken det! 

Han er jo hammer farlig dit familie medlem. Og ja jeg skriver han for så vidt jeg ved er der kun 1 kvinde der har fået den dom i dk og det ville være på alle forsider hvis hun rendte sin vej. 

Så helt sikkert Ring til politiet allerede nu så i kan planlægge hvordan og hvorledes, så hele dagen ikke ødelægges. 

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Så dit familie medlem har begået noget helt ekstremt? Altså brevik, amagermanden, Lundin, Peter Madsen agtig forbrydelse? 

For så mener jeg helt ærligt du har pligt til at ringe til politiet og fortælle at den person er på den adresse klokken det! 

Han er jo hammer farlig dit familie medlem. Og ja jeg skriver han for så vidt jeg ved er der kun 1 kvinde der har fået den dom i dk og det ville være på alle forsider hvis hun rendte sin vej. 

Så helt sikkert Ring til politiet allerede nu så i kan planlægge hvordan og hvorledes, så hele dagen ikke ødelægges. 

Jeg ved ikke hvad personen har lavet da jeg jo har afbrudt alt kontakt....men jeg kan kun give dig ret i det du skriver, jeg har os tænkt mig at ringe til politiet her om lidt og tage en snak med dem. Men jeg er i tvivl om det er forvaring som en anden skriver så ville man hører fet i medierne osv

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvad personen har lavet da jeg jo har afbrudt alt kontakt....men jeg kan kun give dig ret i det du skriver, jeg har os tænkt mig at ringe til politiet her om lidt og tage en snak med dem. Men jeg er i tvivl om det er forvaring som en anden skriver så ville man hører fet i medierne osv

Måske nogen begreber er rodet sammen? 

Er det surrogat eller tvangsindlæggelse måske? 

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Måske nogen begreber er rodet sammen? 

Er det surrogat eller tvangsindlæggelse måske? 

Ja det tænker jeg lidt ved bare h*n ikke er rask nok til at afsone sin dom i et normalt fængsel det alt jeg ved. 

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja det tænker jeg lidt ved bare h*n ikke er rask nok til at afsone sin dom i et normalt fængsel det alt jeg ved. 

Når. En behandlingsdom? der afsoner man på rets psykiatrisk. 

Har desværre selv stået i en lign. Situation og politiet var så flinke og det hele forgik uden dramatik   

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Når. En behandlingsdom? der afsoner man på rets psykiatrisk. 

Har desværre selv stået i en lign. Situation og politiet var så flinke og det hele forgik uden dramatik   

Ja det må være behandlingsdom. Okay ringede du bare til politiet?

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Bare lige til info, så behøver man ikke være morder eller have lavet en massakre for at komme i forvaring. I dk anses en livstidsdom som den strengeste. Der er først mulighed for prøveløsladelse efter 12 år, og denne kan afvises og der kan holdes på vedkommende i flere årtier hvis man vurdere at personen stadig er farlig.

Ved forvaring skal man "blot" vurderes farlig for sine omgivelser. Jeg har et medlem i svigerfamilien der sidder i forvaring. Han er ikke morder. Men det ville det nok ende med hvis han ikke sad i forvaring. Han sidder der pga gentagende voldsom vold på tilfældige og kærester, forsøg på voldtægt af et barn og brandstiftelse mener jeg. Han er "normal"/kan fungere hvis han konstant har overvågning på. Men i det sekund han er overladt til sig selv, drikker han alkohol og så slår det klik.. og han KAN ikke styre det.. det er bevist af flere omgange inden han endte hvor han er idag. 

En person i forvaring skal allerede vurderes efter 5 år og derefter hvert andet år mener jeg, af en psykiater, med henblik på om de er blevet mere tilregnelige og der kan arbejdes mod løsladelse. Så, ved forvaring er der mulighed for løsladelse allerede efter 5år hvis de bliver vurderet tilregnelige nok, hvor livstid er minimum 12 år uanset hvad.  Lundin og Peter Madsen fik begge livstidsdomme i øvrigt.

Pt er der 25 der afsoner livstid og 67 der sidder i forvaring i dk. 

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Synes godt nok det er synd for dig, at hele fokus skal tages fra Jer på dit barn store dag pga. dette. I burde ikke have de bekymringer op til Jeres barnedåb, de største bekymringer I burde have op til denne dag var at lave bordplan osv. 

Jeg havde sagt fra - selvom jeg ved det er HAMMER svært… men det her skal du OG DIT BARN ikke være en del af.

Vil lige sende dig en kæmpe krammer 

Anmeld Citér

3. august 2018

Anonym

Anonym skriver:

Ja det må være behandlingsdom. Okay ringede du bare til politiet?

Ja og forklarede dem situationen og de dukkede op 2 stk og tog vedkomne med. Helt roligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.