Brugt Zoo Billet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.889 visninger
32 svar
36 synes godt om
29. juli 2018

Tarinah

Hej allesammen

Økonomien er ikke så stærk, men jeg vil meget gerne kunne gå i Zoo med min guddatter og min familie. Derfor leder jeg efter en brugt Zoo billet til Zoologisk Have i KBH.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2018

sne190810

Jeg håber ikke du får heldet med dig. 

Betal i stedet hvad det koster, eller bliv hjemme og vent til økonomien tillader det. 

Alt det fis med at "låne" andres brugte billetter eller snyde sig ind på anden måde, er simpelthen dårlig stil. 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Soonmom

Kan man overhovedet bippe en billet to gange? 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Tarinah

sne190810 skriver:

Jeg håber ikke du får heldet med dig. 

Betal i stedet hvad det koster, eller bliv hjemme og vent til økonomien tillader det. 

Alt det fis med at "låne" andres brugte billetter eller snyde sig ind på anden måde, er simpelthen dårlig stil. 

Så er du måske også imod at købe brugt tøj til baby? Genbruge barnevogne? Legetøj?

Jeg er overbevist om at Zoo udemærket er klar over at nogle vil benytte rabatten via andres brugte billetter. Men lad os nu antage at en voksen går i Zoo, personen har ikke planer om at gøre det igen indenfor et år, og vælger derfor at give sin billet til en anden. Denne anden skal stadig betale 260kr for at købe årskortet. En voksenbillet koster 180. Dvs. at de stadig tjener mere på at sælge det ene årskort end de ville have fået for en enkelt entré. Dertil kan lægges hvad man kan regne med bliver købt indenfor, mad / is / souvenirs.

Hvis Zoo ikke var interesseret i at man kunne bruge andres brugte billetter, ville de nok kræve at man skulle fremvise den brugte billet i indgangen, og ikke bare skrive en kode på deres hjemmeside.

Alt i alt siger min logik mig at de har det fint med at man "genbruger" billetterne.

Anmeld Citér

29. juli 2018

Tarinah

Soonmom skriver:

Kan man overhovedet bippe en billet to gange? 

Man bipper den ikke, der står en kode på billetten som man kan bruge på Zoo's hjemmeside når man køber et årskort der.

Anmeld Citér

29. juli 2018

Soonmom

Tarinah skriver:

Man bipper den ikke, der står en kode på billetten som man kan bruge på Zoo's hjemmeside når man køber et årskort der.

Okay. Du skrev jo ikke noget om at det var til årskort

Men enig med overstående, det er svindel og ikke iorden og nej det er ikke det samme som at købe en brugt barnevogn eller andet 

Anmeld Citér

29. juli 2018

100%anonym

Så er du måske også imod at købe brugt tøj til baby? Genbruge barnevogne? Legetøj?

Jeg er overbevist om at Zoo udemærket er klar over at nogle vil benytte rabatten via andres brugte billetter. Men lad os nu antage at en voksen går i Zoo, personen har ikke planer om at gøre det igen indenfor et år, og vælger derfor at give sin billet til en anden. Denne anden skal stadig betale 260kr for at købe årskortet. En voksenbillet koster 180. Dvs. at de stadig tjener mere på at sælge det ene årskort end de ville have fået for en enkelt entré. Dertil kan lægges hvad man kan regne med bliver købt indenfor, mad / is / souvenirs.

Hvis Zoo ikke var interesseret i at man kunne bruge andres brugte billetter, ville de nok kræve at man skulle fremvise den brugte billet i indgangen, og ikke bare skrive en kode på deres hjemmeside.

Alt i alt siger min logik mig at de har det fint med at man "genbruger" billetterne.

Din logik siger måske det er ok. Men ifølge zoos egne regler er det ikke tilladt at videregive rabatten. Den er til den der har købt billetten. 

Mig nej zoo ville olien forlange at vise billet i indgang for man forventer at der er tale om voksne og ærlige mennesker. Men ikke i dette tilfælde åbenbart  

Spar sammen eller bliv hjemme. 

Det andet er ikke i orden. 

Anmeld Citér

29. juli 2018

Lililili

Der står intet om, at andre ikke må bruge koden. 

Havde jeg været i zoo og vidste en veninde gerne ville købe årskort, tænker jeg egentlig det er helt ok at sige : hey jeg har en rabatkode jeg ikke skal bruge den må du godt få. Snyd er det i alt fald ikke. Der gives en kode pr. billet, zoo er nok ligeglade hvem det bruger koden. De gør det jo netop for nogen bruger koden, så flerr bliver fristet,  så de kan få flere penge i kassen. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. juli 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes egentlig det er ok at give sin billet videre. Hvis indehaveren ikke selv har tænkt sig at købe årskort så tjener Zoo stadig penge på at en anden køber det. Især hvis alternativet er at der slet ikke bliver købt noget. 

Jeg er dog tilhænger af at overholde regler så hvis der står specifikt at man ikke må gøre det så ville jeg ikke.

Anmeld Citér

29. juli 2018

100%anonym

Lililili skriver:

Der står intet om, at andre ikke må bruge koden. 

Havde jeg været i zoo og vidste en veninde gerne ville købe årskort, tænker jeg egentlig det er helt ok at sige : hey jeg har en rabatkode jeg ikke skal bruge den må du godt få. Snyd er det i alt fald ikke. Der gives en kode pr. billet, zoo er nok ligeglade hvem det bruger koden. De gør det jo netop for nogen bruger koden, så flerr bliver fristet,  så de kan få flere penge i kassen. 

Jeg har arbejdet der så kender reglerne omkring rabatterne. Og nej koden er til eget brug og ikke andres. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.