Er det forkert af mig at blive såret ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juli 2018

san

Jeg syntes det er vildt at så mange siger hun overreagere, en uge efter hun har født  ..... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2018

san

Anonym skriver:

Synes virkelig også du overreagerer... han skal da have lov til at tage afsted og du kan vel nok klare dig i de timer eller få din mor/veninde eller andre til at komme. Puha stakkels mand... Det bliver en hård fremtid I går i møde, hvis I fortsætter sådan. 

stakkels mand???? 

Hvad med stakkels kvinde der nok føler sig til sidesat af hendes mand, som syntes det er mere vigtigt at skulle ud, end at lærere sit nyfødte barn at kende og hjælpe sin kone, blot en uge efter hun har født... Jeg er fuldstændig overrasket over hvordan man kan sige sådan...... Og snakke om deres fremtid sammen, hold da op hun har lige født altså...

Manden må da lige vente lidt til hun også er parat til at være alene med tre børn, hun kender jo heller ikke den nyfødt på det tidspunkt endnu.. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Babilooo

san skriver:

stakkels mand???? 

Hvad med stakkels kvinde der nok føler sig til sidesat af hendes mand, som syntes det er mere vigtigt at skulle ud, end at lærere sit nyfødte barn at kende og hjælpe sin kone, blot en uge efter hun har født... Jeg er fuldstændig overrasket over hvordan man kan sige sådan...... Og snakke om deres fremtid sammen, hold da op hun har lige født altså...

Manden må da lige vente lidt til hun også er parat til at være alene med tre børn, hun kender jo heller ikke den nyfødt på det tidspunkt endnu.. 

Nu er der tale om få timer og ikke dage. Synes godt nok ts er offer agtig. Nok også det mange tænder af på i denne tråd.

Man behøver da ikke sidde og stirre på baby og tale om fremtidsplaner (??) alle timer under barsel.? 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Sprit25

san skriver:

stakkels mand???? 

Han har sagt MÅSKE!! IKKE JA men måske. 

Til sammenligning: min mand begyndte på job 3 dage efter jeg fødte. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
san skriver:

stakkels mand???? 

Men han sagde jo ikke ja, men måske. 

Ja, det er tidligt, men skal de sidde på lårene af hinanden i 14dage. ??

Hvis det er en lorte fødsel og hun INTET kan efter, tager han jo ikke af sted. Men hvis det er en god en, hun kan bevæge sig, kan de store vel tage en tur til bedsteforældene hvis det er og en anden dag kan ts få et par timer til sig selv, mens manden har baby. 

Han tænker jo på hende, ellers havde han ko sagt Ja med det samme. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Anonym

åh please, han sagde kun måske fordi han godt ved det er langt ude ig han skal have tid til en måde at få ja på

Anmeld Citér

9. juli 2018

san

Smølfine123 skriver:

Nu er der tale om få timer og ikke dage. Synes godt nok ts er offer agtig. Nok også det mange tænder af på i denne tråd.

Man behøver da ikke sidde og stirre på baby og tale om fremtidsplaner (??) alle timer under barsel.? 

Offer agtig, nu må du da stoppe.. Det er da en følelse ts har, og fred nu med det. ts må du også bare sige fra over for sin mand, hvis hun ikke føler hun er klar til at være alene med den lille endnu... Tror bare hun føler sig såret af at lige efter fødslen af jeres fælles barn, vælger han at sige MÅSKE ( når min mand siger det, så vil han gerne vende det til en Ja, han håber selvf jeg siger, jamen det gør du da bare, og når jeg så siger nej, så bliver han lidt muggen, måske han også er sådan, ved det ikke) til at skulle ud... 

Og det kan jeg godt forstå, så fred nu med det...  

Dejligt at du klaret at din mand startet arbejde lige efter, det er der nok mange det gør  men alle er forskellige....

Anmeld Citér

9. juli 2018

Tine B

Som andre skriver, så ja... Jeg synes du overdriver en smule.. Dine følelser er ikke forkerte, men set udefra er hele situationen lidt overdrevet. 
For mig at se, overreagerer I begge to.. Han har sagt måske - ikke ja.. Han vil vente og se hvordan du har det. Selvfølgelig bliver han overrumplet af, at du så reagerer så kraftigt. Jeg forestiller mig, at han netop selv synes, han har taget hensyn, hvilket han også har ved at sige måske.  
Det lyder som om kommunikation er jeres helt store problem. I er da nødt til at tale sammen om jeres følelser i stedet for bare at angribe og bebrejde hinanden. 

Jeg havde selv ladet ham tage afsted, såfremt jeg kunne håndtere den lille selv. De to store havde jeg arrangeret pasning for (Jeg går ud fra det er i weekend, siden institution ikke er på tale?) og ladet ham nyde dagen. 

Anmeld Citér

9. juli 2018

Ano18

Måske det handler om, at du bare gerne ville have alt hans fokus skulle være på jer og den lille. Og at han slet ikke skulle have de tanker og den lyst. Herhjemme kommer manden først følelsesmæssigt på banen efter barnet er født. Jeg er der allerede.

Jeg forstår godt det er uoverskueligt hvis forholdet ikke kører og du er fuld af hormoner. Er det den generelle støtte og omsorg du savner, så du kommer til at fokusere på de små ting, som måske samlet udgør noget du har brug for = ham.

min mand han træner en del og hjælper andre osv samtidig m vi er ophængt i diverse selv. Hvis jeg har det skidt så har jeg brug for han sætter mig højest, hvis der er noget jeg virkelig har brug for hans støtte og forståelse for. Det kan være en lille ting, men nogle gange så er det den lille ting der lige gør, man føler sig elsket.

det er ikke sikkert dit ks går så galt som sidst. Jeg krydser fingre 

Anmeld Citér

10. juli 2018

Barbamama

Ja jeg må indrømme at jeg synes du overreagerer. Din mand sagde jo ikke ja, men "måske"  hvilket betyder at han HAR haft med i sine overvejelser at det måske ikke kunne lade sig gøre. Men måske hvis alt var gået godt kunne han. Pas på med at binde ham på hænder og fødder. Giv hinanden plads til at gøre hvad I elsker. Giv plads til en fri-aften. Det kommer dig til gode på er andet tidspunkt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.