Anonym skriver:
hej
jeg har brug for at høre andres mening om en episode her i dag.
Kort forhistorie: jeg er gravid med nr.3 barn og skal have kejsersnit her den 9 august. Med nr 2 barn fik jeg også kejsersnit og oplevede desværre at mine mavemuskler var så ødelagte at jeg ikke kunne rejse mig selv op fra Eks sofaen uden hjælp. Der gik næsten 2 måneder inden heg kunne og min mand måtte tage fri for at passe mig og baby.
Lige pt er mit forhold til barnets far i en krise men vi besluttede sammen her i torsdags at virkelig prioritere forholdet og forsøge at finde tilbage. Det er egentlig gået ok. Små skridt i den rigtige retning.
Vores 2 andre børn er 5 og 2 år. Vores dreng på 2 år er en stor mundfuld for tiden. Mangle konflikter da han gerne vil bestemme selv. Prøver grænser ved Eks. At slå mm. Han skriger højt både når han er glad og når han er sur. Kravler på væggene og har masser af krudt. Vi forventer han nok vil reagere på den nye baby med noget jalousi. Vores pige på 5 er mere stille men er også pt i en periode hvor hun til tider bliver utrolig tryghedssøgende.
Når men her i dag ringer en af min mands gode venner. Han har tidligere spurgt om min mand vil med til et event som samarit i slutningen af september. Svaret har været at det kan han måske da vi jo ikke ved om jeg kan noget til den tid. Vennen ville så høre i dag om min mand kunne komme med til en øvelse for eventet den 16 august. Altså kun 7 dage efter baby er kommet til verden og midt i hans 14 dage barsel.
Min mand sagde at det vidste han ikke men måske. Jeg blev bare vildt ked af det. Spurgte ind til hvorfor han havde sagt sådan og ikke bare afvist det med det samme. Svaret var at hvis alt gik godt efter kejsersnittet og jeg godt kunne rejse mig op selv kunne han da godt tage afsted de timer.
Jeg blev så skuffet. Skuffet over at han kun 7 dage efter ville efterlade mig sammen med 3 børn for at han kunne tage ud og more sig ( jep det er det. Han går ikke i byen osv hans sjov og udehygge er sådanne ting som samarittervagter ) blev så ked af han ville prioritere dette over familien. Da han hørte dette sagde han i meget vred og skuffet tone at så blev han da hjemme og så burde det jo bare være det.
Jeg har prøvet at fortælle ham at jeg faktisk stadig er vild ked af at det overhoved var en mulighed i hans hoved. At jeg føler mig meget dårlig behandlet lige der.
Jeg endte med at sidde og græde fordi det sårede mig så meget at han overhoved mente det var ok at tage på sjov kun 7 dage efter mens jeg bare havde 3 børn hjemme. Han var helt kold overfor mig. Jeg sagde hans kulde gjorde ondt. Svaret var her at 1. Jeg havde ikke fortjent sympati og empati da jeg blæste situationen op og gan havde jo rettet ind.
2. Jeg havde ikke fortjent trøst for det var ikke synd for mig overhoved. Han mener det var helt ok at tænke sådan.
Derefter gik han i seng for nu gad han ikke den diskution mere. Jeg har bare grædt lige siden.
Er det forkert af mig at blive såret? Er det virkelig bare hormonerne ( som han også påpegede) ?
Ja synes du overreagere, men det er jo fordi du er nervøs,MEN din mand sagde MÅSKE til sin ven, hvilket han jo betyder at han vil se hvordan du har det, før han tager en beslutning, så hvis du virkelig intet kan, ja, så tager han jo nok ikke med. Bare fordi det var skidt sidst, betyder det jo ikke at det er skidt denne gang, så synes faktisk ikke at det er ok at du har dårlig samvittighed, når han faktisk tænkte på dig.
At han overreagere, er nok en reaktion på at han ikke mener at du stoler på at han vil tage den rigtig beslutning på det tidspunkt, at han SKAL blive hjemme.
Ja du er nervøs for at det kan være skidt igen, men lad nu ikke din rædsel få ud over manden, lad vær med at gør der værre.
I er nød til at snakke ordentligt sammen.