Jeg må istemme mig koret. Jeg synes, at din reaktion er meget voldsom og enormt unfair. Den stakkels mand sagde måske! Måske! Han sagde ikke ja! Han har respekt for, at jeres situation er uforudsigelig, så derfor siger han ikke definitivt ja.
En helt anden ting er, at selv hvis situationen ender som sidst, så synes jeg faktisk du skal lade ham tage mad. Hvis han skal stå for alt, med to børn i har i forvejen, i flere måneder, fordi du ikke kan komme ud af sengen, så synes jeg i dén grad han har fortjent at tage ud. Det handler ikke om, at det kan du ikke, og det er snyd.
Det handler om at det at passe og pleje et forhold også er at passe hinanden. Og at stå med så meget ansvar selv i to måneder i så stor en familie, det er fandme hårdt. Nej, du kan ikke gøre for det. Men du kan vise din mand, at du er taknemmelig for du har så dejlig og indlevende mand, at han faktisk er dig for jer og børnene, når du er immobil. Det er så lille en ting at give ham plads til, men til gengæld får du så en mand, der har fået tanket op ved at have det sjovt, og kommer tilbage med fornyet energi til at være far og støtte dig. Imens kan du få hjælp af venner eller familie.
Jeg synes måske, at det er en lidt mærkelig holdning. Den der "jeg lider, så du skal lide med mig. Jeg er låst fast, så det skal du også være". Jeg mener. Tilsyneladende er der tale om en mand, der faktisk er der for dig og støtter og hjælper - hvorfor kan du så ikke unde ham en dags sjov, når han ellers måske skal stå med så meget ansvar, fordi du ikke kan noget?
Sådan helt ærligt. Hvordan skader det dig, at din mand får tanket overskud en enkelt lille dag, så han kan komme hjem igen og være på? Andet end du er jaloux (forståeligt nok) over du ikke kan det samme? Din ærgrelse og jalousi er dine følelser, som du må bearbejde og finde ro i. Det er ikke fair, at de følelser skal gå ud over din mand.
Jeg tror, at en af møderne DU kan arbejde på jeres forhold (han kan også, men nu er det din tråd) det er af forholde dig lidt mere direkte til dine egne følelser i stedet for at skyde dem over på din kæreste. Og måske arbejde med at tælle til ti.. Igen. Han sagde måske. Du skaber sådan en gigantisk konflikt over et måske. Tænk over det en gang.. Og prøv måske at huske på alt det gode han gør og har gjort i stedet for den lille ting, som han ikke en gang har gjort, men kun hae sagt måske til!