ALt efter definitionen selvfølgelig så har jeg både fået og givet...
jeg har en gang blevet så frustreret over sønnen på dengang 2.5 stod og slog mig i ansigtet, at jeg vendte ham om, gav et smæk på blebuksebagen og sagde tydeligt slut...
aldrig siden... men hold nu op hvor kan jeg mærke at det bare ville være "den nemme løsning" når han nu som 6.5 år er flabet og på tværs...
min ene farperson har afstraffet mig ved smæk på buksebagen, aldrig har jeg været bange for ham eller følt noget andet end at han elskede mig... i dag når jeg kigger tilbage kan jeg sagtens forstå hans reaktion i forhold til hans egen opdragelse (med bæltet over knæet derhjemme ved det mindste og pinden over fingrene i skolen) og i forhold til situationen...
den anden farperson gjorde langt værre end det.. jeg var ikke med til hans begravelse og jeg har altid haft svært ved at min mor blev ved ham.. i dag har jeg sporadisk kontakt til min mor, hun er ikke i mit liv som morperson og kommer aldrig til at være det.. hun kommer aldrig til at være mormor for mine børn på nogen måde... med ham vidste man aldrig hvorfor der kom en reaktion eller hvornår den kom.. man anede ikke om han lavede sjov eller om man var på vej til at få en på siden af hovedet så man gik i gulvet...
min kæreste har en gang dasket sønnen på kinden da han stod og smed sten efter ham mens han sad ned... de snakkede sammen efterfølgende i børneniveau og i dag er de bare de bedste venner som intet kan skille ad...
min kæreste og søn passer bare sammen for de forstår hinanden på et niveau som jeg aldrig helt kan være med på da de begge er sensitive på samme måde.. så mange gange kan min kæreste læse tegn på sønnen som jeg ikke har opdaget endnu og nå at afværge en situation der kan blive til en konflikt...
jeg tror ikke på at man skal slå sine børn... jeg ville aldrig begynde at slå som en fast del af opdragelsen...
men jeg tror altså også på at der er situationer hvor man er nødt til at markere SLUT...
Anmeld
Citér