Røvfuld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Har du aldrig set tidligere børneopdragelse skildret i film og den slags? Det ER over knæet og slag i måsen.. min farmor har berettet om den slags fra når min far og hans brødre havde været svært uartige....

Nej det har jeg aldrig set og har ellers set meget inden dur 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

Anonym

årh ha. jeg desværre været igennem det i min barndom. husker det ikke. jeg ved at jeg fortrænger det. for at beskytte mig selv. alt fra at for brandmærke på hånden for at ikke ha hørt efter til spyt i hovedet. til jeg var ca. 14 år det følger mig endnu. jeg kan til tider af mega ondt af mig selv(min barndom ) da jeg desværre ikke har meget godt at huske tilbage på. jeg kan ha /havde aftens hvor jeg bare græd. jeg er 28 nu og har en pige 3 år og min mand er den meste kærlige mand og far man kan ønske sig. jeg kunne ikke finde på det.

jeg stod tit op for at beskytte min mor og små søskene den gang på 5 år og 9-år fra min far endt så med jeg fik det værste. min lille bror på 22 nu (5år den gang har i en periode været bange når en mand bare tager sin arm op. ) det ødelægger en. 

man kommer også til at følge. at man gør noget meget forkert og at man er dum ovs. 

man kan altid søg hjælp og der er en del mennesker i kommunen og socialrådgiver der kan hjælpe en. Psykolog er også en ide

Anmeld Citér

20. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej!

Er lidt nysgerrig. Mon der stadig er nogle derude i dag der giver røvfuld og hvorfor i/de mener det er det rigtige?

Jeg er selv vokset op med røvfuld helt til jeg var 12 år. Det har gjort at jeg har lagt stor afstand til mine forældre og stort set ikke snakker med dem i dag. 

Jeg har stemt blankt, eftersom jeg hverken har fået eller givet. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har fået - jeg har aldrig givet og kommer jeg aldrig til. 

I øvrigt så er det idag ulovligt - og derfor er det i min verden ikke et spørgsmål om forskellige holdninger - det er forbudt!

Anmeld Citér

20. maj 2018

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har fået - jeg har aldrig givet og kommer jeg aldrig til. 

I øvrigt så er det idag ulovligt - og derfor er det i min verden ikke et spørgsmål om forskellige holdninger - det er forbudt!

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Fået - ikke givet. 

Men har set det massere af gange, det er ikke sjovt at være vidne til, men man kan ikke gøre noget ved det. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

B&J

Jeg har fået røvfuld og fået slag andre steder.

jeg kunne aldrig aldrig slå min dreng. 

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Har fået men ikke givet. 

Det var vel ved ca 2-3 anledninger, da jeg var barn. Alle gange havde jeg provokeret og provokeret og provokeret, og jeg husker fornemmelsen af, at det var flovt, samtidig som jeg havde en stærk fornemmelse af, at det var fortjent. Jeg kunne virkelig ikke selv finde på at gøre det over for mine egne børn, men jeg er selv en af de heldige, som ikke har taget skade af det. Jeg har et nært og godt forhold til mine forældrer, og de har ikke ellers brugt fysisk straf over for os børn, som jeg kender til.

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Er lidt nysgerrig. Mon der stadig er nogle derude i dag der giver røvfuld og hvorfor i/de mener det er det rigtige?

Jeg er selv vokset op med røvfuld helt til jeg var 12 år. Det har gjort at jeg har lagt stor afstand til mine forældre og stort set ikke snakker med dem i dag. 

Jeg har fået røvfuld 3 gange og husker grunden til dem alle.

Den værste var dog min mor, der en dag ved middagsbordet smækker mig en meget hård lussing uden anden grund end at jeg var bedt om at tie stille og kom til at sige noget igen (ikke næsvist eller provokerende), den var faktisk værre, fordi jeg ikke forstod hvorfor. Jeg var et sted omkring 10 år på det tidspunkt. Kan stadig se det for mig.

Anmeld Citér

21. maj 2018

Anonym

Jeg har fået en del smæk som barn. Vi var 4 søskende der jævnligt var lidt for kreative. Har et tæt forhold med mine forældre stadig i dag. Og jeg har også givet. Jeg fangede min ældste i 3 mdr gamle babys vugge, hvor hun maste en pude over den lilles hoved. Hun gør tingene ekstra meget hvis hun ved hun ikke må, så der fik hun en endefuld.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.