Jeg mener at have fået en røvfuld en gang eller 2 som ret lille. 4-5 år tror jeg. Men det er sådan ret blurry som om jeg har fortrængt det, men jeg er alligevel ikke rigtig i tvivl. Også fordi min ældre bror har fortalt at han har fået et par lussinger og smæk bagi af vores far..
dog har han aldrig gjort det siden dengang. Han kunne blive vred og råbe virkelig højt osv, men han har ikke været fysisk siden dengang som jeg mener at kunne huske..
jeg tror, hvis det stod skarpt i min hukommelse, ville jeg have det svært med ham, men det gør det heldigvis ikke! Og han er verdens bedste og skøreste morfar. Jeg er slet ikke i tvivl om hans kærlighed til hverken mig eller mine børn. Jeg tænker, tiden var en anden dengang jeg/vi var børn, først i 85 blev det ulovligt at afstraffe sine børn i dk, og endnu senere i 97!! Blev loven gjort helt utvetydig så ingen kunne være i tvivl. Der var jeg 7! Det er Crazy at tænke på. Det er jo faktisk ikke ret lang tid siden!
Jeg har aldrig aldrig slået mine børn på hverken den ene eller anden måde! Jeg har haft kløen i min hånd når den store for alvor er flabet, bestemt, men jeg kunne aldrig drømme om at røre ham! En ting er at det er ulovligt, noget helt andet er, sikke et tillidsbrud overfor et lille barn der intet gør udover at udvikle sig, ligesom vi allesammen har gjort.. det er min opgave at tackle det ordentligt.! Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at opdrage med frygt. Man ender blot med indesluttede børn der ikke har tillid til de nærmeste voksne i deres liv.
Anmeld
Citér