Røvfuld

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Har du givet eller fået røvfuld?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

24.073 visninger
47 svar
27 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej!

Er lidt nysgerrig. Mon der stadig er nogle derude i dag der giver røvfuld og hvorfor i/de mener det er det rigtige?

Jeg er selv vokset op med røvfuld helt til jeg var 12 år. Det har gjort at jeg har lagt stor afstand til mine forældre og stort set ikke snakker med dem i dag. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har aldrig fået eller givet en røvfuld.

Kender mange der har fået en røvfuld, som barn, og som på ingen måder har taget skade af det. Men kender også en som har fået jævnlige røvfuldene som barn, og hvor jeg tænker at han nok ville ha haft bedre af andre former for opdragelse. Han mener helt alvorligt at røvfuld er den eneste vej frem, hvilket jeg bare syntes er trist. Vh Stine 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Jeg fik en røvfuld en gang som barn, af en sekundær omsorgsperson. Det har krævet en del terapi at bearbejde, så jeg er stærkt imod fysisk afstraffelse.

Anmeld Citér

20. maj 2018

JD

Jeg vil ALDRIG slå mine børn.

Jeg har én gang, da jeg var barn, fået en røvfuld af min far. Jeg husker det så tydeligt, selv i dag, og jeg husker at jeg i lang tid efter var bange for ham.

Det var så grænseoverskridende og fuldstændig svigt fra en primær omsorgperson. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Anonym skriver:

Hej!

Er lidt nysgerrig. Mon der stadig er nogle derude i dag der giver røvfuld og hvorfor i/de mener det er det rigtige?

Jeg er selv vokset op med røvfuld helt til jeg var 12 år. Det har gjort at jeg har lagt stor afstand til mine forældre og stort set ikke snakker med dem i dag. 

Min bror og jeg var nogle ballademager - vi var vel nok egentlig som børn/søskende er - fulde af liv og nysgerrige på livet. Men når det gik for vidt fik vi en røvfuld eller en lussing af mine forældre. Jeg bærer ikke nag, men er ikke tætte med mine forældre, min bror og jeg har aldrig været ærlige og delt vores bekymring og problemer med dem. Især min far var en hård mand. I dag har jeg 3 børn og han er den bedste Bedstefar kærlig og pjattede og evig tålmodig. Mine børn har bare ikke et tæt forhold til ham eller min mor - et eller andet i mig giver dem ikke lov og vi ses sjældent. Jeg kan kun tage afstand for den måde at opdrage på, men jeg har heller ikke taget skade nærmere blevet så meget mere bevidst om at tage udgang i en helt anden form for opdragelse. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Soonmom

Difinere røvfuld? 

Jeg har altid undret mig om folk virkelig mener at barnet bliver lagt over benet og slået i måsen?

- for det er i mit hoved kun noget der forgår under sexuelle omstændigheder (derved ikke sagt at det er noget jeg selv praktiserer) og ikke noget man gør ved børn???

Men hvis det er det eller noget med at ligge hånd på børn. Så NEJ det kunne jeg aldrig drømme om og kender heller ingen der gør (så vidt jeg ved) 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Jeg mener at have fået en røvfuld en gang eller 2 som ret lille. 4-5 år tror jeg. Men det er sådan ret blurry som om jeg har fortrængt det, men jeg er alligevel ikke rigtig i tvivl. Også fordi min ældre bror har fortalt at han har fået et par lussinger og smæk bagi af vores far.. 

dog har han aldrig gjort det siden dengang. Han kunne blive vred og råbe virkelig højt osv, men han har ikke været fysisk siden dengang som jeg mener at kunne huske.. 

jeg tror, hvis det stod skarpt i min hukommelse, ville jeg have det svært med ham, men det gør det heldigvis ikke! Og han er verdens bedste og skøreste morfar. Jeg er slet ikke i tvivl om hans kærlighed til hverken mig eller mine børn. Jeg tænker, tiden var en anden dengang jeg/vi var børn, først i 85 blev det ulovligt at afstraffe sine børn i dk, og endnu senere i 97!! Blev loven gjort helt utvetydig så ingen kunne være i tvivl. Der var jeg 7!  Det er Crazy at tænke på. Det er jo faktisk ikke ret lang tid siden! 

Jeg har aldrig aldrig slået mine børn på hverken den ene eller anden måde! Jeg har haft kløen i min hånd når den store for alvor er flabet, bestemt, men jeg kunne aldrig drømme om at røre ham! En ting er at det er ulovligt, noget helt andet er, sikke et tillidsbrud overfor et lille barn der intet gør udover at udvikle sig, ligesom vi allesammen har gjort.. det er min opgave at tackle det ordentligt.! Jeg tror ikke på der kommer noget godt ud af at opdrage med frygt. Man ender blot med indesluttede børn der ikke har tillid til de nærmeste voksne i deres liv. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Soonmom skriver:

Difinere røvfuld? 

Jeg har altid undret mig om folk virkelig mener at barnet bliver lagt over benet og slået i måsen?

- for det er i mit hoved kun noget der forgår under sexuelle omstændigheder (derved ikke sagt at det er noget jeg selv praktiserer) og ikke noget man gør ved børn???

Men hvis det er det eller noget med at ligge hånd på børn. Så NEJ det kunne jeg aldrig drømme om og kender heller ingen der gør (så vidt jeg ved) 

Har du aldrig set tidligere børneopdragelse skildret i film og den slags? Det ER over knæet og slag i måsen.. min farmor har berettet om den slags fra når min far og hans brødre havde været svært uartige....

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Jeg har fået røvfuld mange gange af min mors daværende kæreste. 

Jeg husker det som meget traumatisk. ALDRIG om jeg kunne finde på at gøre det. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym

Jeg har aldrig fået en røvfuld. Men da jeg var teenager gav min mor mig engang en lussing, fordi jeg var sur over at hendes nye kæreste(idag min papfar, som er som en far for mig) havde sovet ved os, og jeg kaldte hende for en luder. Jeg synes ikke at det er i orden at slå sine børn, men lige i den situation kan jeg faktisk godt forstå at min mor reagerede med en lussing. Det var også første og sidste gang, og da vi senere snakkede sammen undskyldte hun.

Jeg kunne aldrig aldrig finde på at lægge hånd på min datter!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.