Tommelise skriver:
Jeg kan ikke helt forstå, at du ville holde dig fra en mandlig ven, for at undgå at gøre din kæreste usikker. Man er nødt til at stole på hinanden. Og kan man ikke det - så er forholdet måske ikke så meget værd. Hvis der ikke er grund til jalousi, hvorfor skal man så undertrykke hinanden og droppe et venskab, som måske er meget værdifuldt ?
Jeg var for en del år siden ramt af en voldsom depression, og jeg har været indlagt på psyk. p.gr.a. en psykose. Min gode ven besøgte mig på sygehuset, og han har selv en datter, der har borderline og har været ramt af depression. Han forstår det på en måde, som min kæreste aldrig kommer til - for min kæreste var der ikke - vi kendte ikke hinanden dengang.
Jeg har haft en kæreste, der var utro og gjorde en anden kvinde gravid. Jeg var jaloux, og det var der god grund til. I dag - efter at jeg har mødt min nuværende kæreste - er det gået op for mig, at jeg faktisk ikke er en jaloux person, når der ikke er grund til det.
Måske har det noget at gøre med, at min kæreste er fraskilt og har børn med sin ekskone. Han er i sagens natur nødt til at have kontakt med sin ekskone, og det har jeg ingen problemer med- for jeg har valgt at stole på ham, og hun er gift igen. Han er heldigvis heller ikke jaloux anlagt.
Selvfølgelig er det mærkeligt, hvis hun selv er jaloux.
Kunne du evt. foreslå din kæreste noget parterapi ?
Okay skal så lige siges, at jeg ikke har overdrevet nære mandlige venner.. Den næreste ven, jeg har her på Fyn (af mænd) er min tidligere bolleven.. Og ham vil jeg sjovt nok ikke invitere - både fordi hans kæreste ikke har det godt med det, og fordi min kæreste ikke har det godt med det..
Men det er ikke fordi, at vi generelt har problemer med jalousi.. Min kæreste har haft følelser for vores fælles veninde, og hun kan i fuldskab kravle rundt på ham, kysse ham på kinden eller noget, men fordi hun også selv indser, at hun har overskredet en grænse (som hun heller ikke selv vil finde sig i, at man gør med hendes kæreste), så kommer hun altid hen og siger undskyld til mig.. Også selvom jeg ikke ved noget om det.. Og hende stoler jeg 100%, og som sagt selvom min kæreste har haft følelser for hende, så har jeg heller ikke noget imod, at de skriver privat sammen, eller sidder alene mens jeg fx henter mad eller noget lignende.. For der ved jeg, at INGEN af dem kunne drømme om at gøre noget.. Så det er bare lige med hende her den anden, jeg har problemer, fordi jeg ikke stoler på hende.. Alle dem fra vennegruppen inkl. min kæreste og hendes tidligere bolleven, som jeg har snakket med om det, siger alle sammen, at de ikke er 100% sikre på, at hun ikke kunne finde på at kysse min kæreste.. Altså de TROR det ikke, men der er en risiko for, at hun rent faktisk kan finde på det..
Jeg vil ikke foreslå parterapi, for det eneste der skal gøres er, at han skal tage en snak med hende.. Det hjælper tydeligvis ikke, at jeg gør det, eller at han gør tingene med hentydninger.. Så vi håber, at en dyb snak med hende kan hjælpe..
Flirter hun stadig med ham derefter, så tror jeg også, at han selv vil droppe al kontakt med hende, for så forstår hun det enten ikke, eller også er hun ligeglad..