Jeg tænker faktisk også, at du skal arbejde en del med dig selv, for du lyder temmelig kontrollerende.
Måske skal I mødes lidt på midten. Din kæreste har ikke et problem med det og kan nærmest ikke se det. Og det "har altid været sådan" - og det betyder ikke noget.
Måske føler hun, at du har svært ved at acceptere deres venskab. Og derfor har brug for at provokere. Måske holder hun op, hvis hun kan mærke, at hun ikke kan "ramme" dig, og at du ikke lader dig provokere. Hun reagerer måske, fordi hun føler, at din jalousi truer deres venskab.
Hvorfor i alverden skal I altid køre sammen hjem ? - mon det er dig, der har fundet på den aftale. Jeg synes ikke, man skal begrænse hinanden, og altid skal følges - man er jo ikke siamesiske tvillinger.
Det gavner nok heller ikke, at du altid vil læse deres samtaler. Måske skriver hun flirtende, netop fordi hun ved, at du læser med.
Jeg har en rigtig god ven. Jeg har en kæreste, det har han ikke. Der var engang, han gerne ville have, at vi skulle være kærester, men har været meget accepterende og sagt, at han ikke ville ødelægge vores venskab, så han har accepteret, at det kun er venskab.
Han betyder rigtig meget for mig, og der er ting, jeg snakker bedre med ham om end med min kæreste. Han og jeg går i biografen sammen og drikker kaffe sammen. Han kan godt finde på at skrive "hej smukke", og jeg har da somme tider fået et kys på kinden, når vi siger farvel. Men jeg har aldrig følt, at jeg er min kæreste utro. Aldrig. Og min ven siger nogle gange, at vores planer jo ikke skal komme i vejen for en aftale jeg har med min kæreste.
Når det så er sagt - så er din kæreste nødt til at forstå, at du føler, dine grænser bliver overskredet, og at du bliver ked af det. Og han skal hjælpe dig med at blive tryg. Og det betyder, at han må opstille nye "regler" for deres venskab og sige fra over for flirtende adfærd.