Min kærestes veninde overskrider grænser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.627 visninger
42 svar
49 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej alle jeg har lige brug for at vide, om det er mig, der er for følsom og overdriver, eller om jeg har ret i, at min kærestes veninde overskrider for mange grænser og er respektløs..

Jeg og min kæreste har været sammen i 11 måneder nu og venter vores lille baby (er 16 uger henne).. Han har dog en forholdsvis tæt veninde, om han har kendt i 7-8 år..

Ham og den her veninde har i starten af venskabet flirtet med hinanden, fordi de var en smule interesseret i hinanden.. Dog blev det aldrig til noget andet end flirt, at de sov lidt sammen (uden at lave noget), og så har han til en fest set hendes bryster, fordi hun gik topløs rundt.. Men som sagt så har de altid i den tid, de har kendt hinanden, småflirtet med hinanden samt de har haft en helt speciel kemi.. Godt nok for sjov-flirten, men stadig flirt og berøringer (mest fra hendes side, da han ikke helt kan finde ud af at flirte hehe)..

Men da vi så begyndte at date, fortsatte den her flirt fra hendes side af.. Selv da vi begyndte at være kærester, flirtede hun med ham (for sjov).. Altså hun gik og tog ham på røven, sendte halvflirtende beskeder til ham engang imellem, kunne finde på at nusse ham på armen eller låret for sjov, drillede os med at vi holdt i hånd og tog derfor hans hånd og flettede fingre med ham.. Alt det her foran både mig og hendes egen kæreste..
Jeg tog så en snak med min kæreste om det, fordi jeg følte, at hun var interesseret i ham, samt jeg synes, at det er respektløst både over for mig og over for hendes egen kæreste, og jeg var faktisk virkelig ked af det.. Min kæreste kunne til dels forstå mig, men prøvede at sige, at sådan havde det altid været, så der var ikke noget i det.. Det ville jeg stadig ikke have, så han prøvede at skubbe hende lidt væk, altså sige at hun skulle lade være med de her ting og skrev heller ikke til hende mere osv..

Alt det her hjalp, og jeg fik det faktisk godt med hende igen, og begyndte at se forbedring hos hende.. Hun holdt sig pludselig til sin egen kæreste, og hun og jeg fik et bedre venskab (skal desværre finde mig i, at hun er en del af den faste vennegruppe, så måtte jo prøve at få det bedste ud af det).. Og jeg synes jo også, at hun egentlig er sød nok.. Synes bare, at hun overskred rigtig mange grænser..
Men nu er det så begyndt at blusse op igen.. Hun er igen begyndt at skrive og snappe med ham i stedet for at skrive i vores fællessamtale.. Hun sendte kyssesmileys til ham til sidste fest, fordi hun ville "provokere mig", fordi jeg sad og læste med på deres samtale (er en aftale mig og min kæreste har, at jeg gerne må ligesom han gerne må læse mine samtaler med folk).. Og hun skal ALTID lige blande sig i vores forhold.. Altså fx har vi aftalt, at vi til fester kører hjem på samme tid - også selvom jeg vil hjem før ham.. Men hun skal ALTID lige kommentere, at jeg jo "bare kan køre hjem, og lade ham blive tilbage og feste til den lyse morgen - også når vi har fået baby", og jeg har sagt til hende, at det har jeg det ikke godt med, og at vi har en aftale om at køre hjem sammen.. Men her til sidste fest, hvor hun også sendte de der kyssesmileys, så nævnte hun det igen.. At jeg kunne jo bare køre hjem, når baby skulle i seng, og så kunne min kæreste blive tilbage og feste.. IGEN: det er en aftale som jeg og min kæreste har, at det gør vi IKKE, og det pisser mig af, at hun blander sig i vores forhold, og at hun igen er begyndt at have "noget kørende" med min kæreste bag min ryg, for min kæreste lægger ikke mærke til det/tænker over det.. Men jeg synes, at det er respektløst af hende.. 

Er det mig, der er for sippet, eller går hun over grænsen?

Ps. Skal lige siges, at min kæreste tager en snak med hende næste gang vi ses, for jeg bliver ved med at tude over det og få det skidt med det, når jeg ser en besked fra hende af til ham..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

Rosa-Sophia

Jeg synes overhovedet ikke, at du er for sippet. For mig ville hendes adfærd være langt over grænsen (og kærestens i øvrigt, dersom han ikke siger bestemt fra)

Jeg synes, at de er nødt til at omdefinere deres venskab, hvis det stadig skal køre. Er egentlig overrasket over, at hendes kæreste gider det der 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Møghe

Det afgørende er jo, at dine grænser er overskredet - ikke hvad vi andre tænker. Derfor er det dig og din kæreste, der skal fastsætte jeres grænser i fællesskab. 

Ud fra din beskrivelse går min grænse et andet sted end din, men igen så er det jo underordnet, når det ikke er mig, der er i jeres forhold.

Anmeld Citér

20. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hun lyder lidt provokerende og glad for at prikke til dig og det er ikke i orden. Så det er helt fint hvis din kæreste tager en snak med hende.

Men jeg synes I skal overveje om de der fællessamtaler og aftaler I tilsyneladende her er en god idé. Det lyder nærmest som om de bare bidrager til at få jalousien til at boble. Og det bliver bestemt ikke nemmere at tøjle når der er kommet et barn.

Anmeld Citér

20. maj 2018

Soonmom

Hvis snakken havde været taget gentagende gange, ville jeg snakke med min kæreste om at genoverveje deres venskab. 

Min kæreste har haft lignende veninde, han sagde dog selv at han ikke ville være sammen med hende (sexuelt) fordi hun hurtigt blev for meget og i øvrigt havde været på alle fyrene.

Venskabet gik dog i sig selv fordi vi fik børn og "blev voksne" og hun stadig forblev gammel teenager med fester og ingen børn

Anmeld Citér

20. maj 2018

Carina:-)

Jeg ved ikke om du er sippet. 

Men du lyder meget usikker og meget kontrollerende. 

De er gode venner og den omgangsform er ikke ny så det er jo ikke fordi du er kommet til. 

Hvorfor skal han altid køre med hjem?

Har du ikke et liv udover drt med ham?

Med egne venner osv som kun du ses med?

Det lyder usundt at du er så kontrollerende og bil læse med på samtaler osv

At han har talt med hende er jo pga dig og din jalousi. 

Han har jo tydeligt ikke et problem.

Du får intet ud af at ødelægge deres venskab

Hvis han ville knalde hende havde han jo gjort det.

Så giv den stakkels mand noget snor og arbejd med din jalousi  så får dig det selv bedre.

Anmeld Citér

20. maj 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg er sådan lidt både og. 

Jeg kan sagtens forstå dine følelser. Jeg har selv prøvet noget lignende. Min mand havde en veninde, som var tydeligt forelsket i ham. Hun flirtede, sad på ham, aede ham osv. 

Jeg blev mega jaloux over det hver gang! Min mand kunne slet ikke se det, og han så det heller ikke for flirteri. 

Jeg var dog jaloux anlagt i forvejen, så det hjalp ikke en dyt på det heller. Jeg har fået arbejdet med min jalousi, og hvis det havde været i dag, så havde jeg taget det som en kompliment. 

Dog synes jeg, at veninden her provokerer med vilje. Hun vil have en reaktion fra dig. Så synes det er lidt svært at sige om du er sippet. 

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Jeg er sådan lidt både og. 

Jeg kan sagtens forstå dine følelser. Jeg har selv prøvet noget lignende. Min mand havde en veninde, som var tydeligt forelsket i ham. Hun flirtede, sad på ham, aede ham osv. 

Jeg blev mega jaloux over det hver gang! Min mand kunne slet ikke se det, og han så det heller ikke for flirteri. 

Jeg var dog jaloux anlagt i forvejen, så det hjalp ikke en dyt på det heller. Jeg har fået arbejdet med min jalousi, og hvis det havde været i dag, så havde jeg taget det som en kompliment. 

Dog synes jeg, at veninden her provokerer med vilje. Hun vil have en reaktion fra dig. Så synes det er lidt svært at sige om du er sippet. 

Hvordan kom du over det? Snakker de stadig sammen eller? Hende her ses vi med flere gange om måneden, da hun er en del af vennegruppen, så deres venskab kan ikke engang "ebbe ud"..
Og ja hun provokerer med vilje, og jeg forstår virkelig ikke hvorfor?! Hun siger selv, at hun godt kan lide vores venskab, og at hun er glad for, at min kæreste har fundet en sød kæreste.. Men at hun er jaloux på mig, fordi hun så ikke får opmærksomhed fra ham (og det gør hun jo da de er venner, men bare ikke den flirtende opmærksomhed, men det har hun jo sin kæreste til).. Så jeg forstår ikke, hvorfor hun er så provokerende.. Før i tiden hvor hun ragede ham på røven, hvis jeg så ikke så det, så sad hun højlydt og sagde "x, jeg har lige taget din kæreste på røven"..

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Rosa-Sofia85 skriver:

Jeg synes overhovedet ikke, at du er for sippet. For mig ville hendes adfærd være langt over grænsen (og kærestens i øvrigt, dersom han ikke siger bestemt fra)

Jeg synes, at de er nødt til at omdefinere deres venskab, hvis det stadig skal køre. Er egentlig overrasket over, at hendes kæreste gider det der 

Grunden til, at min kæreste ikke siger fra, er fordi han ikke lægger mærke til det, når hun gør det.. For der er intet seksuelt over det ifølge ham, så han ser det overhovedet ikke som flirt men bare som sjov, og tænker ikke over, at det kan være, at det overskrider mine grænser.. Men det er også derfor, at han vil tage en snak med hende om det..

Og ja jeg fatter virkelig heller ikke, hvorfor hendes kæreste finder sig i det.. Altså vi er en vennegruppe på 9 faste (4 par og en single), og to af mændene er hendes ekskæreste (ham der er single) og hendes eksbolleven, og så er der min kæreste som hun har flirtet med for alvor i starten, hendes kæreste og så en anden ven.. Og jeg forstår virkelig ikke, hvorfor hendes kæreste vil finde sig i det.. Men det er jo så deres måde at være i forhold på

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Hun lyder lidt provokerende og glad for at prikke til dig og det er ikke i orden. Så det er helt fint hvis din kæreste tager en snak med hende.

Men jeg synes I skal overveje om de der fællessamtaler og aftaler I tilsyneladende her er en god idé. Det lyder nærmest som om de bare bidrager til at få jalousien til at boble. Og det bliver bestemt ikke nemmere at tøjle når der er kommet et barn.

Ja og jeg forstår heller ikke, hvorfor hun er så provokerende over for mig, for vi er jo netop blevet ret gode venner, og jeg kan godt lide hende som ven.. Men lige de der ting har jeg virkelig problemer med.. Også bare det, at hun skal blande sig i vores forhold, og hvilke aftaler vi har ang. fx fester..

Altså det hjalp mig helt vildt, at vi fik fællessamtaler, og at de KUN snakkede deri.. Det fik mig til at slappe meget mere af, og jeg blev mere tryg ved, at de havde samtaler kørende, for jeg kunne jo selv læse med, hvis jeg ville.. Men at de så er begyndt at skrive privat igen får det til at krybe i mig.. Og det gør netop, at jeg så hele tiden vil læse med på deres samtale, og jeg lige skal se, hvem der har skrevet til min kæreste for "tænk nu hvis det er hende".. Så det gør det faktisk værre, at jeg ikke kan læse med på det, når jeg vil

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.