Min kærestes veninde overskrider grænser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Altså jeg og min kæreste har haft den her snak til hudløshed, og der har været småråben og tuderi og alt muligt.. Men vi kommer aldrig til at "mangle hende", for hun er en del af den faste vennegruppe, det er hende der holder flest arrangementer, og min kæreste har sagt, at han ikke vil undvære hende i sit liv..

Min kæreste har også sagt, at han ikke føler noget for hende, og han aldrig kunne drømme om at være sammen med hende seksuelt.. Og nogle gange er han også ret træt af hende, fordi hun "fylder så meget", fx højtråbende, opmærksomhedskrævende og sådan.. Og ja hende her har også været på en del af fyrene i vennegruppen..
Altså vi er en vennegruppe på 9 faste (4 par og en single), og to af mændene er hendes ekskæreste (ham der er single) og hendes eksbolleven, og så er der min kæreste som hun har flirtet med for alvor i starten, hendes kæreste og så en anden ven.. Så hun har været lidt rundt omkring, ligesom din kærestes tidligere veninde..
Men hvordan taklede du det dengang?

Altså nu er jeg meget jaulox, så selvom jeg stolede/stoler på min kæreste, var han kun sammen med hende når jeg var der, så det hjalp at jeg "kunne holde øje" og derved kunne sige fra, pisse mit territorie af 

Men vi fik ret hurtigt børn, så det gav ligesom sig selv bagefter. Hun holdte kun arrangementer hvor der var druk involveret så vi blev hurtigt gamle og kedelige  hun havde desuden ekskluderet sig selv fra de andre venner vi sås med i og med at hun havde flirtet og kysset med min kærestes bedste ven (som havde en kæreste) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2018

migxher

Din kæreste har valgt at få barn med DIG, det er DIG ham tager hjem med når dagen er slut så jeg synes du skal skide hende er stykke og ignorere hende når hun opfører sig irriterende. Hun lyder meget umoden og opmærksomhedskrævende. Det kan jo være det flyder ud i sandet når i bliver forældre der er flere ting min kæreste har lagt på hylden efter vi fik børn fordi det ligesom kom helt naturligt. 

Personligt synes jeg hendes adfærd er underlig og det ville være over min grænse hvis min kæreste havde sådan en veninde. Men når din kæreste intet ligger i det ville jeg stole på ham og så skide hende et stykke. Igen, ham har jo valgt DIG

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Jeg tror, at det mest provokerende, du kan gøre, er at ignorere det lidt... Sige 'nåh, det var da dejligt' på den mest ligegyldige måde, når hun forsøger få en reaktion. Og så bare fortsætte din samtale til anden side. 

Ellers kan du tage fusen på hende og rejse dig op, stritte med rumpen og sige: 'Så må jeg da også ha' et klap, ellers bliver jeg jo helt misundelig'. 

Det hjælper desværre på ingen måde.. Tværtimod så får det hende til at gøre det oftere og mere voldsomt flirtende.. For jeg gjorde netop sådan i starten, og det fik hende bare til at øge sin flirten desværre

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Mom skriver:

Jeg syntes du skal lade som ingenting når hun "spiller op", eller gå med "på legen", for hun leder efter en negativ reaktion hos dig, og får hun den ikke, så vil hun måske tabe interessen. 

Hun trykker på dine knapper med vilje, og du skal vise hende at hun enten er skide sjiv eller så uendelig ligegyldig.

Sender lige det samme svar som til en anden ..

Det hjælper desværre på ingen måde.. Tværtimod så får det hende til at gøre det oftere og mere voldsomt flirtende.. For jeg gjorde netop sådan i starten, og det fik hende bare til at øge sin flirten desværre ..

Og hvorfor lede efter en negativ reaktion, når hun selv er glad for mig som veninde?

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Jeg synes, du skal prøve at ignore hende, så er det ikke “sjovt” mere!

hun vil jo nok se, at du bliver sur... 

Sender lige det samme svar som til en anden ..

Det hjælper desværre på ingen måde.. Tværtimod så får det hende til at gøre det oftere og mere voldsomt flirtende.. For jeg gjorde netop sådan i starten, og det fik hende bare til at øge sin flirten desværre ..

Og hvorfor prøve at gøre mig sur, når hun er glad for mig som veninde?

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Tommelise skriver:

Jeg tænker faktisk også, at du skal arbejde en del med dig selv, for du lyder temmelig kontrollerende.

Måske skal I mødes lidt på midten. Din kæreste har ikke et problem med det og kan nærmest ikke se det. Og det "har altid været sådan" - og det betyder ikke noget.

Måske føler hun, at du har svært ved at acceptere deres venskab. Og derfor har brug for at provokere. Måske holder hun op, hvis hun kan mærke, at hun ikke kan "ramme" dig, og at du ikke lader dig provokere. Hun reagerer måske, fordi hun føler, at din jalousi truer deres venskab.

Hvorfor i alverden skal I altid køre sammen hjem ? - mon det er dig, der har fundet på den aftale. Jeg synes ikke, man skal begrænse hinanden, og altid skal følges - man er jo ikke siamesiske tvillinger. 

Det gavner nok heller ikke, at du altid vil læse deres samtaler. Måske skriver hun flirtende, netop fordi hun ved, at du læser med. 

Jeg har en rigtig god ven. Jeg har en kæreste, det har han ikke. Der var engang, han gerne ville have, at vi skulle være kærester, men har været meget accepterende og sagt, at han ikke ville ødelægge vores venskab, så han har accepteret, at det kun er venskab.

Han betyder rigtig meget for mig, og der er ting, jeg snakker bedre med ham om end med min kæreste. Han og jeg går i biografen sammen og drikker kaffe sammen. Han kan godt finde på at skrive "hej smukke", og jeg har da somme tider fået et kys på kinden, når vi siger farvel. Men jeg har aldrig følt, at jeg er min kæreste utro. Aldrig. Og min ven siger nogle gange, at vores planer jo ikke skal komme i vejen for en aftale jeg har med min kæreste.

Når det så er sagt - så er din kæreste nødt til at forstå, at du føler, dine grænser bliver overskredet, og at du bliver ked af det. Og han skal hjælpe dig med at blive tryg. Og det betyder, at han må opstille nye "regler" for deres venskab og sige fra over for flirtende adfærd.

Jeg ved godt, at jeg skal arbejde med mig selv, og det var også en aftale som jeg og min kæreste havde, hvis han så tilgengæld fik hans veninde til at stoppe sin flirten, for det hjalp jo på ingen måde.. Og da hun stoppede det, blev det også MEGET bedre.. Hvis der var nogle småting som jeg blev jaloux over, så prøvede jeg at arbejde med mig selv og sige, at jeg skulle lade være med at lægge noget i det, og pludselig tænkte jeg ikke rigtigt over tingene mere.. Men når det så er begyndt igen, så kommer min usikkerhed (sammen med graviditetshormoner) helt op i det røde felt, og så kan jeg slet ikke styre min tanker og følelser..

Og der er flere årsager til, at vi kører hjem sammen.. Det er ikke KUN pga. det her med hende eller mine tidligere erfaringer med mine forældre og deres venner.. Det er også pga. min kæreste, som fx selv kl. 23-24 stykker sidder og siger, at han er træt og gerne snart vil hjem.. Og HVIS vi kommer sent hjem, så har han ekstremt ondt af sig selv og kan slet ikke få de næste par dage til at hænge sammen, og ja ærlig talt så gider jeg bare ikke høre på ham og hans ynk hehe.. Så derfor er vi blevet enige om, at vi kører, når jeg vil hjem, og det passer ham helt fint.. Og det prøvede han også at sige til hans veninde sidst..

Og hun vidste ikke, at jeg læste deres beskeder før sidste gang.. Og det var ikke engang fordi jeg sad og nærlæste deres samtale.. Jeg kiggede lige engang og så vendte jeg mig om og snakkede videre med en anden, så det var ret provokerende at sende kyssesmileys til ham, synes jeg..

Altså jeg ved, at min kæreste heller aldrig ville bryde sig om, at jeg var sammen med en ven, som jeg havde flirtet med eller som var vild med mig, ligesom din ven var.. Og derfor holder jeg mig faktisk væk fra mine mandlige venner, fordi jeg ikke vil gøre ham usikker.. Han har selv sagt, at han ikke engang vil bryde sig om, at jeg sad alene med hans bedste ven, selvom han udmærket godt ved, at hans bedste ven slet ikke er min type.. Så derfor har jeg lidt problemer med, at han stadig er så tæt med hende.. Ikke fordi de på nogen måde er specielt tætte mere, og han er ofte ved at få nok af hende, men derfor får jeg det også bare dårligt, når de så begynder at have samtaler kørende bag min ryg igen..

Men det er selvfølgelig også svært for ham at sige fra over for hende, når han ikke selv kan se, hvad flirt er.. Han er den klassiske nørd, der ikke aner, når en kvinde flirter med ham.. Men han sætter også grænser nu.. Som han selv har sagt i dag: hans veninde er selv dødeligt jaloux, så han vil prøve at stille det op på den måde, så hun forstår det fra mit synspunkt af..

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Du skriver igen og igen at du stoler på din kæreste men "det ene og andet" fordi du ikke stoler på hende. Jamen, så stoler du jo heller ikke på din kæreste. Hvis du virkelig stoler på ham så giver du slip, læner du dig tilbage og har tiltro til at han nok skal sige fra. 

Altså jeg stoler på ham.. Jeg ved 100% at han ALDRIG kunne finde på at tage det første skridt med hende.. MEN jeg ved også, at hun kan finde på at kysse ham, hvis hun vil have bekræftelse, og det er her, at jeg har en lille smule tvivl, om min kæreste i et sekund eller to vil komme til at kysse tilbage af den ene eller anden grund.. Og han benægter ikke, at han MÅSKE kunne finde på det.. Ikke fordi han har følelser for hende eller lyst til hende til daglig, men måske fordi han vil blive så paf eller i et svagt sekund vil finde det tiltrækkende.. Og det er hér, at jeg vil blive fuldstændig knust og miste rigtig meget for ham OG miste ALT for hende, men desværre STADIG skulle være tvunget til at se på hende til hver fest/komsammen, fordi hun er venner med min kærestes bedste ven

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

Lige en fodnote til dem, der læser det..
Jeg HAR før snakket med hende om det.. Ikke en dyb samtale, men hvor jeg spurgte, om hvad hun ville sige til, hvis jeg gjorde dét og dét med hendes kæreste (altså noget som hun har gjort med min), og her sagde hun, at hun ville under INGEN omstændigheder finde sig i det, og hun ville ryge i hovedet på mig.. Og så sagde jeg, at jeg heller ikke ville have det, hvilket hun så godt kunne se, MEN alligevel fortsatte hun det..

Og derudover så er hun selv dødeligt jaloux.. Hendes tidligere bolleven måtte ikke have noget venskab med hans bedste veninde, og ham havde hun ikke engang følelser for.. Tværtimod mente hun, at hun skulle have lov til at gå i byen og flirte med alle - også foran sin bolleven.. Men han måtte ikke have sin bedste veninde..
Hendes eks (min kærestes bedste ven) skulle også droppe al kontakt med hans veninder, og alligevel endte det med, at HUN var ham utro.. Så jeg forstår på ingen måde, hvorfor hun mener, at hun må flirte og rage på min kæreste

Anmeld Citér

20. maj 2018

Anonym trådstarter

migxher skriver:

Din kæreste har valgt at få barn med DIG, det er DIG ham tager hjem med når dagen er slut så jeg synes du skal skide hende er stykke og ignorere hende når hun opfører sig irriterende. Hun lyder meget umoden og opmærksomhedskrævende. Det kan jo være det flyder ud i sandet når i bliver forældre der er flere ting min kæreste har lagt på hylden efter vi fik børn fordi det ligesom kom helt naturligt. 

Personligt synes jeg hendes adfærd er underlig og det ville være over min grænse hvis min kæreste havde sådan en veninde. Men når din kæreste intet ligger i det ville jeg stole på ham og så skide hende et stykke. Igen, ham har jo valgt DIG

Hun er desværre voldsomt umoden og ekstremt opmærksomhedskrævende - og det siger alle fra vennegruppen, også min kæreste.. Desværre hjælper det ikke noget at ignorere hende.. Det har jeg gjort flere gange, og det gør bare det hele værre.. Det får hende til at øge hendes flirten og ragen, indtil min kæreste siger fra.. Heldigvis ved jeg, at det er mig, han vil have.. Og det hjælper også (og tak for de søde ord.. Det hjalp også, at du skrev det hehe), men problemet er, at jeg ikke bare kan ignorere min usikkerhed og skubbe den væk.. Hvilket igen resulterer i, at jeg enten tuder konstant eller bliver så sur, at jeg skubber ham væk ..

Det værste er, at hun selv er dødeligt jaloux og aldrig ville finde sig i sådan en adfærd over for hendes kæreste.. Så jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor hun mener, at det er okay, at HUN gør det..

Anmeld Citér

20. maj 2018

Tommelise

Anonym skriver:

Jeg ved godt, at jeg skal arbejde med mig selv, og det var også en aftale som jeg og min kæreste havde, hvis han så tilgengæld fik hans veninde til at stoppe sin flirten, for det hjalp jo på ingen måde.. Og da hun stoppede det, blev det også MEGET bedre.. Hvis der var nogle småting som jeg blev jaloux over, så prøvede jeg at arbejde med mig selv og sige, at jeg skulle lade være med at lægge noget i det, og pludselig tænkte jeg ikke rigtigt over tingene mere.. Men når det så er begyndt igen, så kommer min usikkerhed (sammen med graviditetshormoner) helt op i det røde felt, og så kan jeg slet ikke styre min tanker og følelser..

Og der er flere årsager til, at vi kører hjem sammen.. Det er ikke KUN pga. det her med hende eller mine tidligere erfaringer med mine forældre og deres venner.. Det er også pga. min kæreste, som fx selv kl. 23-24 stykker sidder og siger, at han er træt og gerne snart vil hjem.. Og HVIS vi kommer sent hjem, så har han ekstremt ondt af sig selv og kan slet ikke få de næste par dage til at hænge sammen, og ja ærlig talt så gider jeg bare ikke høre på ham og hans ynk hehe.. Så derfor er vi blevet enige om, at vi kører, når jeg vil hjem, og det passer ham helt fint.. Og det prøvede han også at sige til hans veninde sidst..

Og hun vidste ikke, at jeg læste deres beskeder før sidste gang.. Og det var ikke engang fordi jeg sad og nærlæste deres samtale.. Jeg kiggede lige engang og så vendte jeg mig om og snakkede videre med en anden, så det var ret provokerende at sende kyssesmileys til ham, synes jeg..

Altså jeg ved, at min kæreste heller aldrig ville bryde sig om, at jeg var sammen med en ven, som jeg havde flirtet med eller som var vild med mig, ligesom din ven var.. Og derfor holder jeg mig faktisk væk fra mine mandlige venner, fordi jeg ikke vil gøre ham usikker.. Han har selv sagt, at han ikke engang vil bryde sig om, at jeg sad alene med hans bedste ven, selvom han udmærket godt ved, at hans bedste ven slet ikke er min type.. Så derfor har jeg lidt problemer med, at han stadig er så tæt med hende.. Ikke fordi de på nogen måde er specielt tætte mere, og han er ofte ved at få nok af hende, men derfor får jeg det også bare dårligt, når de så begynder at have samtaler kørende bag min ryg igen..

Men det er selvfølgelig også svært for ham at sige fra over for hende, når han ikke selv kan se, hvad flirt er.. Han er den klassiske nørd, der ikke aner, når en kvinde flirter med ham.. Men han sætter også grænser nu.. Som han selv har sagt i dag: hans veninde er selv dødeligt jaloux, så han vil prøve at stille det op på den måde, så hun forstår det fra mit synspunkt af..

Jeg kan ikke helt forstå, at du ville holde dig fra en mandlig ven, for at undgå at gøre din kæreste usikker. Man er nødt til at stole på hinanden. Og kan man ikke det - så er forholdet måske ikke så meget værd. Hvis der ikke er grund til jalousi, hvorfor skal man så undertrykke hinanden og droppe et venskab, som måske er meget værdifuldt ?

Jeg var for en del år siden ramt af en voldsom depression, og jeg har været indlagt på psyk. p.gr.a. en psykose. Min gode ven besøgte mig på sygehuset, og han har selv en datter, der har borderline og har været ramt af depression. Han forstår det på en måde, som min kæreste aldrig kommer til - for min kæreste var der ikke - vi kendte ikke hinanden dengang.

Jeg har haft en kæreste, der var utro og gjorde en anden kvinde gravid. Jeg var jaloux, og det var der god grund til. I dag - efter at jeg har mødt min nuværende kæreste - er det gået op for mig, at jeg faktisk ikke er en jaloux person, når der ikke er grund til det.

Måske har det noget at gøre med, at min kæreste er fraskilt og har børn med sin ekskone. Han er i sagens natur nødt til at have kontakt med sin ekskone, og det har jeg ingen problemer  med- for jeg har valgt at stole på ham, og hun er gift igen. Han er heldigvis heller ikke jaloux anlagt.

Selvfølgelig er det mærkeligt, hvis hun selv er jaloux. 

Kunne du evt. foreslå din kæreste noget parterapi ?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.