Tommelise skriver:
Jeg tænker faktisk også, at du skal arbejde en del med dig selv, for du lyder temmelig kontrollerende.
Måske skal I mødes lidt på midten. Din kæreste har ikke et problem med det og kan nærmest ikke se det. Og det "har altid været sådan" - og det betyder ikke noget.
Måske føler hun, at du har svært ved at acceptere deres venskab. Og derfor har brug for at provokere. Måske holder hun op, hvis hun kan mærke, at hun ikke kan "ramme" dig, og at du ikke lader dig provokere. Hun reagerer måske, fordi hun føler, at din jalousi truer deres venskab.
Hvorfor i alverden skal I altid køre sammen hjem ? - mon det er dig, der har fundet på den aftale. Jeg synes ikke, man skal begrænse hinanden, og altid skal følges - man er jo ikke siamesiske tvillinger.
Det gavner nok heller ikke, at du altid vil læse deres samtaler. Måske skriver hun flirtende, netop fordi hun ved, at du læser med.
Jeg har en rigtig god ven. Jeg har en kæreste, det har han ikke. Der var engang, han gerne ville have, at vi skulle være kærester, men har været meget accepterende og sagt, at han ikke ville ødelægge vores venskab, så han har accepteret, at det kun er venskab.
Han betyder rigtig meget for mig, og der er ting, jeg snakker bedre med ham om end med min kæreste. Han og jeg går i biografen sammen og drikker kaffe sammen. Han kan godt finde på at skrive "hej smukke", og jeg har da somme tider fået et kys på kinden, når vi siger farvel. Men jeg har aldrig følt, at jeg er min kæreste utro. Aldrig. Og min ven siger nogle gange, at vores planer jo ikke skal komme i vejen for en aftale jeg har med min kæreste.
Når det så er sagt - så er din kæreste nødt til at forstå, at du føler, dine grænser bliver overskredet, og at du bliver ked af det. Og han skal hjælpe dig med at blive tryg. Og det betyder, at han må opstille nye "regler" for deres venskab og sige fra over for flirtende adfærd.
Jeg ved godt, at jeg skal arbejde med mig selv, og det var også en aftale som jeg og min kæreste havde, hvis han så tilgengæld fik hans veninde til at stoppe sin flirten, for det hjalp jo på ingen måde.. Og da hun stoppede det, blev det også MEGET bedre.. Hvis der var nogle småting som jeg blev jaloux over, så prøvede jeg at arbejde med mig selv og sige, at jeg skulle lade være med at lægge noget i det, og pludselig tænkte jeg ikke rigtigt over tingene mere.. Men når det så er begyndt igen, så kommer min usikkerhed (sammen med graviditetshormoner) helt op i det røde felt, og så kan jeg slet ikke styre min tanker og følelser..
Og der er flere årsager til, at vi kører hjem sammen.. Det er ikke KUN pga. det her med hende eller mine tidligere erfaringer med mine forældre og deres venner.. Det er også pga. min kæreste, som fx selv kl. 23-24 stykker sidder og siger, at han er træt og gerne snart vil hjem.. Og HVIS vi kommer sent hjem, så har han ekstremt ondt af sig selv og kan slet ikke få de næste par dage til at hænge sammen, og ja ærlig talt så gider jeg bare ikke høre på ham og hans ynk hehe.. Så derfor er vi blevet enige om, at vi kører, når jeg vil hjem, og det passer ham helt fint.. Og det prøvede han også at sige til hans veninde sidst..
Og hun vidste ikke, at jeg læste deres beskeder før sidste gang.. Og det var ikke engang fordi jeg sad og nærlæste deres samtale.. Jeg kiggede lige engang og så vendte jeg mig om og snakkede videre med en anden, så det var ret provokerende at sende kyssesmileys til ham, synes jeg..
Altså jeg ved, at min kæreste heller aldrig ville bryde sig om, at jeg var sammen med en ven, som jeg havde flirtet med eller som var vild med mig, ligesom din ven var.. Og derfor holder jeg mig faktisk væk fra mine mandlige venner, fordi jeg ikke vil gøre ham usikker.. Han har selv sagt, at han ikke engang vil bryde sig om, at jeg sad alene med hans bedste ven, selvom han udmærket godt ved, at hans bedste ven slet ikke er min type.. Så derfor har jeg lidt problemer med, at han stadig er så tæt med hende.. Ikke fordi de på nogen måde er specielt tætte mere, og han er ofte ved at få nok af hende, men derfor får jeg det også bare dårligt, når de så begynder at have samtaler kørende bag min ryg igen..
Men det er selvfølgelig også svært for ham at sige fra over for hende, når han ikke selv kan se, hvad flirt er.. Han er den klassiske nørd, der ikke aner, når en kvinde flirter med ham.. Men han sætter også grænser nu.. Som han selv har sagt i dag: hans veninde er selv dødeligt jaloux, så han vil prøve at stille det op på den måde, så hun forstår det fra mit synspunkt af..