Hva laver du, når du ik ka sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Soonmom skriver:

Sørg for at være meget ude i løbet af dagen og drop skærmen, så burde det give sig selv.

efter jeg fik børn sover jeg på 5 min hvor jeg før kunne ligge i 1-1,5 time 

Har haft børn i snart 10 år, og det har desværre ik hjulpet på søvnen, selvom de sover igennem fint.

Jeg er ude i løbet af dagen, i forhold til hva der ka lade sig gøre.

Jeg har altid haft svært ved at sove, men kvaliteten af min søvn er blevet betydelig dårligere efter jeg fik piskesmæld, for 15 år siden. Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. maj 2018

StineW79

Lillefis90 skriver:

Når jeg ikke kunne sove, så havde jeg en mindfulness app som fik mig til at slappe af. 

Det må jeg tjekke ud! Vh Stine 

Anmeld Citér

15. maj 2018

StineW79

Troldemommi skriver:

Jeg sover som regel rigtig godt, men hvis der er en nat det driller så er jeg sikker på det er pga tankemylder, og så laver jeg lister, så fylder det på papiret istedet for i mit hoved, og så ser jeg listen om morgenen og glemmer ikke noget.

du skal have nogle ørepropper så du ikke hører katten 

Jeg har ik tanke mylder. Jeg har ondt pga piskesmæld.

Ørepropper er prøvet af mange gange, men jeg får ondt i ørene, eller bumser, hvilket også bare gør ondt! Vh Stine 

Anmeld Citér

15. maj 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
StineW79 skriver:

Det må jeg tjekke ud! Vh Stine 

Det kræver dog lige man “lære” at slappe af og være i nuet. Jeg har også altid haft søvnproblemer, men nogle gange virkede app’en fordi jeg slappede helt af. Andre gange var jeg for frustreret til det. 

Jeg håber, du finder en løsning, for det er virkelig hårdt, når man ikke får sin søvn. 

Anmeld Citér

15. maj 2018

Babilooo

StineW79 skriver:

Tak for svar.

Hvis jeg går tideliger i seng, vågner jeg bare tilsvarende tidliger i løbet af natten. Hvilket igen bare gøre mig endnu mere frustreret.

Ørepropper er prøvet, med det resultat at jeg får ondt i ørene eller bumser i øret. Så det er desværre ik en løsning. Kæresten har prøvet næstespray mod snorken, hvilket virker ok. Problemet er bare, at han i længen får ondt i næsen.

Musik er prøvet, men jeg ligger og blir bare mere vågen.

Jeg har endelig altid været en natteroder, og syntes jeg har prøver en del, uden det er blevet bedre. Vh Stine 

Det her med at du så vågner tidligere ... det er jonklsrt når din krop er vænnet til det andet. Men hvis du konsekvent går i seng kl 22 i en måned så vil jeh næsten vædde med at du til sidst ikke vågner kl 2 fx. 

Musicure er meditationsmusik - så der er ret stor forskel på hvilken musik du lytter til.

Anmeld Citér

15. maj 2018

God-mor

Ja overskriften siger jo næsten sig selv

Har tit perioder hvor jeg ik sover ordenligt, og de fleste nætter får jeg kun omkring 4 timers søvn.

På hverdage går jeg i seng mellem kl 23-24, bruger 15-20 minutter på at falde i søvn, og derefter er det så meget forskelligt hvor længe jeg sover. Tit vågner jeg igen efter et par timer, hvorefter jeg bruger lang tid på at vende og dreje mig. Tit bruger jeg lige 10 forsøg på at få kæresten til at stoppe med at snorke, hvilket jo er håbløst, for hver gang jeg er ved at falde hen igen, fanger han lige en kæmpe torsk

Derefter ska jeg lige bruge 14-20 minutter på at finde en ny liggestilling, fordi jeg har piskesmæld og derfor altid har ondt et eller andet sted. 

Tit ender jeg med at ligge mig ind på sofaen, for ik at kvæle kæresten, som påståer at han ik snorker, men bare drømmer han er en kat, som spinder..

Derefter bruger jeg lige lidt tid på endten min tlf eller min i-pad, indtil jeg igen ka sove. Dette er som regl et sted mellem kl 4 og kl 5. Derefter ringer vores vækkeur kl 6, og dagen starter forfra, med det resultat, at jeg på en god nat har fået omkring 4-41/2 timers søvn.

Hva med jer andre, hva lavet i om natten?? Vh Stine 

Når jeg ikke kan sove lytter jeg til podcast fx Mads og monopolet. En dårlig vane, men når jeg ligger og lytter til det falder jeg altid i søvn og så syntes jeg samtidig det er hyggeligt  Jeg vågner aldrig om natten ikke og kunne falde i søvn igen, det er ofte om aftenen, at jeg kan have svært ved at falde i søvn. Jeg sover gennemsnitligt 7 timer men afbrydes mellem 2-20 gange af min søn på 13 måneder som stadig ammer om natten. 

Anmeld Citér

15. maj 2018

Birthdaybaby

Hvis jeg har vendt og drejet mig mere end 15 minutter uden at falde i søvn, står jeg op og laver noget andet, indtil jeg kan mærke trætheden. Typisk laver jeg lister, hækler, læser i en bog. Af og til får jeg noget at spise. Hvis det kan undgås, tager jeg ikke min telefon frem, for det blå lys gør ikke noget godt for muligheden for at sove. Jeg havde en periode hvor jeg ofte vågnede efter et par timers søvn, men i dag sover jeg mere eller mindre fast fra 22.30-6.00.

Når jeg kan mærke at jeg bliver træt, går jeg i seng igen, i stedet for at blive på sofaen. Det giver en mere stabil søvn for mig. 

Anmeld Citér

15. maj 2018

B&J

Lje skriver:

Skriver ned hvad jeg tænker på. For mig hænger min periodevise søvnløshed typisk sammen med arbejde. Så laver jeg lister og skriver ned, hvad jeg skal huske dagen efter. 

Pen og papir. Ikke mobil 

Én gang har jeg dog været så vågen, at jeg tyede til barnets godnatbog (Traktoren, der gerne ville sove), som jeg synes er dræbende kedelig og som næsten altid får mig til at sove, når jeg læser den højt. Det virkede 

Vh.

Nemlig jeg har altid pen og papir ved min side fordi hvis nu jeg begynder at tænke og ja det er også med arbejde her så stopper alle de tanker.

ellers begynder jeg faktisk at tænke først sover den ene tå og langsomt tænker op og rundt om skulderne også ned format slappe mere af.

hvis jeg er nervøs eller skal prøve noget nyt j så ved jeg at jeg ikke får sovet lige meget hvad, men manden min er god til at ligge en arm omkring så er jeg mere rolig i kroppen 

Anmeld Citér

15. maj 2018

StineW79

Smølfine123 skriver:

Det her med at du så vågner tidligere ... det er jonklsrt når din krop er vænnet til det andet. Men hvis du konsekvent går i seng kl 22 i en måned så vil jeh næsten vædde med at du til sidst ikke vågner kl 2 fx. 

Musicure er meditationsmusik - så der er ret stor forskel på hvilken musik du lytter til.

Jeg sku måske også lige nævne at jeg har  et job, med aftenarbejde og meget skiftende arbejdstider, hvor jeg feks først har fri mellem kl 21 og 23. 

Det betyder så desværre at jeg aldrig vil ku gå i seng kl 22, hver dag i en hel mdr i streg. 

Jeg prøver på at gå i seng, til "normal" sengetid, men jeg ka slet ik falde i søvn, før tideligt kl 23. 

Men må tjekke musikken ud, også se om jeg ka finde en måde at høre det på, uden at forstyrre resten af hytten. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. maj 2018

StineW79

God-mor skriver:

Når jeg ikke kan sove lytter jeg til podcast fx Mads og monopolet. En dårlig vane, men når jeg ligger og lytter til det falder jeg altid i søvn og så syntes jeg samtidig det er hyggeligt  Jeg vågner aldrig om natten ikke og kunne falde i søvn igen, det er ofte om aftenen, at jeg kan have svært ved at falde i søvn. Jeg sover gennemsnitligt 7 timer men afbrydes mellem 2-20 gange af min søn på 13 måneder som stadig ammer om natten. 

Puha det er godt nok også mange gange, du blir vækket! Håber han snart få sovet igennem, så du også ka få lidt mere søvn. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.