Hva laver du, når du ik ka sove?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.746 visninger
35 svar
13 synes godt om
14. maj 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja overskriften siger jo næsten sig selv

Har tit perioder hvor jeg ik sover ordenligt, og de fleste nætter får jeg kun omkring 4 timers søvn.

På hverdage går jeg i seng mellem kl 23-24, bruger 15-20 minutter på at falde i søvn, og derefter er det så meget forskelligt hvor længe jeg sover. Tit vågner jeg igen efter et par timer, hvorefter jeg bruger lang tid på at vende og dreje mig. Tit bruger jeg lige 10 forsøg på at få kæresten til at stoppe med at snorke, hvilket jo er håbløst, for hver gang jeg er ved at falde hen igen, fanger han lige en kæmpe torsk

Derefter ska jeg lige bruge 14-20 minutter på at finde en ny liggestilling, fordi jeg har piskesmæld og derfor altid har ondt et eller andet sted. 

Tit ender jeg med at ligge mig ind på sofaen, for ik at kvæle kæresten, som påståer at han ik snorker, men bare drømmer han er en kat, som spinder..

Derefter bruger jeg lige lidt tid på endten min tlf eller min i-pad, indtil jeg igen ka sove. Dette er som regl et sted mellem kl 4 og kl 5. Derefter ringer vores vækkeur kl 6, og dagen starter forfra, med det resultat, at jeg på en god nat har fået omkring 4-41/2 timers søvn.

Hva med jer andre, hva lavet i om natten?? Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2018

Babilooo

Sover

Du bør kigge på hvordan du måske kan få mere søvn ind. Hvad med at gå tidligere i seng end midnat...? Hvis dit ur ringer kl 6 giver det jo max 6 timer. Prøv at gå i seng 22 og hør musicure før du skal sove. 

Jeg ville lytte til musicure og bruge ørepropper bagefter for ikke at høre snorken. 

Du skal nok ikke surfe nettet for det aktiverer hjernen frem for at berolige den. 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Lje

StineW79 skriver:

Har tit perioder hvor jeg ik sover ordenligt, og de fleste nætter får jeg kun omkring 4 timers søvn.

På hverdage går jeg i seng mellem kl 23-24, bruger 15-20 minutter på at falde i søvn, og derefter er det så meget forskelligt hvor længe jeg sover. Tit vågner jeg igen efter et par timer, hvorefter jeg bruger lang tid på at vende og dreje mig. Tit bruger jeg lige 10 forsøg på at få kæresten til at stoppe med at snorke, hvilket jo er håbløst, for hver gang jeg er ved at falde hen igen, fanger han lige en kæmpe torsk

Derefter ska jeg lige bruge 14-20 minutter på at finde en ny liggestilling, fordi jeg har piskesmæld og derfor altid har ondt et eller andet sted. 

Tit ender jeg med at ligge mig ind på sofaen, for ik at kvæle kæresten, som påståer at han ik snorker, men bare drømmer han er en kat, som spinder..

Derefter bruger jeg lige lidt tid på endten min tlf eller min i-pad, indtil jeg igen ka sove. Dette er som regl et sted mellem kl 4 og kl 5. Derefter ringer vores vækkeur kl 6, og dagen starter forfra, med det resultat, at jeg på en god nat har fået omkring 4-41/2 timers søvn.

Skriver ned hvad jeg tænker på. For mig hænger min periodevise søvnløshed typisk sammen med arbejde. Så laver jeg lister og skriver ned, hvad jeg skal huske dagen efter. 

Pen og papir. Ikke mobil 

Én gang har jeg dog været så vågen, at jeg tyede til barnets godnatbog (Traktoren, der gerne ville sove), som jeg synes er dræbende kedelig og som næsten altid får mig til at sove, når jeg læser den højt. Det virkede 

Vh.

Anmeld Citér

14. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hvis du har problemer med at sove skal du IKKE bruge tid med en skærm. Det lys den udsender er kun med til at forværre søvnproblemet. 

Hvis man har problemer med at falde i søvn, så er det fint at stå op i en kort periode, men så brug tiden på at læse lytte til lydbog, afslappende musik eller andet.

Eventuelt bare sov hele natten på sofaen for at se om det gør en forskel - hvis det vel at mærke er en sofa du ligger godt på.

Jeg kender rigtig godt det med at vågne om natten og ikke kunne falde i søvn og jeg plejer at lytte til podcasts.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Soonmom

Sørg for at være meget ude i løbet af dagen og drop skærmen, så burde det give sig selv.

efter jeg fik børn sover jeg på 5 min hvor jeg før kunne ligge i 1-1,5 time 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Når jeg ikke kunne sove, så havde jeg en mindfulness app som fik mig til at slappe af. 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Troldemommi

Jeg sover som regel rigtig godt, men hvis der er en nat det driller så er jeg sikker på det er pga tankemylder, og så laver jeg lister, så fylder det på papiret istedet for i mit hoved, og så ser jeg listen om morgenen og glemmer ikke noget.

du skal have nogle ørepropper så du ikke hører katten 

Anmeld Citér

15. maj 2018

StineW79

Smølfine123 skriver:

Sover

Du bør kigge på hvordan du måske kan få mere søvn ind. Hvad med at gå tidligere i seng end midnat...? Hvis dit ur ringer kl 6 giver det jo max 6 timer. Prøv at gå i seng 22 og hør musicure før du skal sove. 

Jeg ville lytte til musicure og bruge ørepropper bagefter for ikke at høre snorken. 

Du skal nok ikke surfe nettet for det aktiverer hjernen frem for at berolige den. 

Tak for svar.

Hvis jeg går tideliger i seng, vågner jeg bare tilsvarende tidliger i løbet af natten. Hvilket igen bare gøre mig endnu mere frustreret.

Ørepropper er prøvet, med det resultat at jeg får ondt i ørene eller bumser i øret. Så det er desværre ik en løsning. Kæresten har prøvet næstespray mod snorken, hvilket virker ok. Problemet er bare, at han i længen får ondt i næsen.

Musik er prøvet, men jeg ligger og blir bare mere vågen.

Jeg har endelig altid været en natteroder, og syntes jeg har prøver en del, uden det er blevet bedre. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. maj 2018

StineW79

Lje skriver:

Skriver ned hvad jeg tænker på. For mig hænger min periodevise søvnløshed typisk sammen med arbejde. Så laver jeg lister og skriver ned, hvad jeg skal huske dagen efter. 

Pen og papir. Ikke mobil 

Én gang har jeg dog været så vågen, at jeg tyede til barnets godnatbog (Traktoren, der gerne ville sove), som jeg synes er dræbende kedelig og som næsten altid får mig til at sove, når jeg læser den højt. Det virkede 

Vh.

Jeg har i perioder skrevet "dagbog" inden sengetid, men det hjælper ik på søvnen. Tilgengæld er de mega underholdene at læse i nu

Mit hovede er ik rigtig fyldt med tanker osv, er bare ireterret over ik at ku sove. Vh Stine 

Anmeld Citér

15. maj 2018

StineW79

IenFart skriver:

Hvis du har problemer med at sove skal du IKKE bruge tid med en skærm. Det lys den udsender er kun med til at forværre søvnproblemet. 

Hvis man har problemer med at falde i søvn, så er det fint at stå op i en kort periode, men så brug tiden på at læse lytte til lydbog, afslappende musik eller andet.

Eventuelt bare sov hele natten på sofaen for at se om det gør en forskel - hvis det vel at mærke er en sofa du ligger godt på.

Jeg kender rigtig godt det med at vågne om natten og ikke kunne falde i søvn og jeg plejer at lytte til podcasts.

Før kæreste og børn, plejede jeg at stå op og gøre rent eller rydde op, men det går jo desværre ik at begynde at støvsuge kl 2 om natten, når alle andre sover

jeg læser lige så tit i en bog. Når faktisk at læse ca 1 tyk bog om ugen.

Jeg sover nok næsten 40 procent af min søvn, på vores fantastiske sofa, så den er godkendt.

Jeg har ALTID været dårlig til at sove. Men er begyndt at ku mærke at 4 timer pr nat, begynder at være i underkanten. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.