Hvad har jeg ret til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Men to måneder før fødslen mangler man vel ikke tonsvis af ting eller penge til tingene? 

Regnede man med kun at skulle spare op i sidste øjeblik. 

Men hun kan da bare søge det hun vil. 

Hun regnede med, de var to til at finansiere det - og med den forventning, sammenholdt med hendes økonomiske situation, sparer man da vel ikke op for det tilfældes skyld, at manden skrider? 

Det er ret oplagt at forestille sig, hun også pludselig og uventet står med langt større udgifter til husleje, øvrige faste udgifter etc. Hendes økonomiske situation har ændret sig markant.  Og der er da intet underligt i først at købe barnevogn, seng osv. et par måneder før fødslen. Havde de købt det før, ville han vel som det naturligste have været med til at betale det - men fordi han i mellemtiden har forladt hende, er det pludselig ikke hans bord? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Som jeg skriver, at regler er regler, og hun kan da bare søge det hun vil. Jeg forstår det bare ikke helt. Det lød for mig bare en smule “vil ha vil ha” pengegrisk... 

Pengegrisk? Har du overhovedet tænkt hendes situation igennem? 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Af forskellige årsager har min mand fået en løn på over 100000 kr i maj måned. Dette vidste vi og derfor har vi ventet med at købe de store og dyre ting indtil nu. Nu er han så smuttet og jeg har virkelig et problem. 

Jeg er helt ærligt rystet over at nogen herinde kan finde på at kalde mig pengegrisk fordi jeg søger et, især for ham, meget lille beløb! Hvorfor skal kun jeg forsørge vores barn bare fordi det ligger inde i mig lige nu? Hvorfor skal jeg ud og låne penge i banken fordi min mand vælger at smutte nu, og ikke ville hjælpe med udgifter til sit barn, trods han har masser af penge? Jeg forstår simpelthen ikke at nogen kan synes JEG er den urimelige 

Vidste der var nogen der ville dømme mig, netop derfor jeg skrev som jeg gjorde i min første indlæg.

Tusind tak til jer der har hjulpet og kommet med gode råd 

Anmeld Citér

14. maj 2018

ønskebørn74

Anonym skriver:

Du har ret til dine penge uanset hvad dit barns far tjener. Du behøver kkke forsvare det med hvad du selv får i indkomst. Jeg selv får dobbelt så meget, som min datters far, men jeg opkræver stadig bidrag hver måned. Det er stadig hans barn, og vil han have samvær osv, forventer jeg også han betaler til hendes hverdag, institution, nyt tøj og sko osv. 

Kan dog ikke lige svare dig på dit specifikke spørgsnål. Men prøv at ring til mødrehjælpen, de hjalp mig med alt det økonomiske da jeg blev alene.

Pyha,de nye regler kan blive hårde for dig.

Anmeld Citér

14. maj 2018

Anonym

Pyha,de nye regler kan blive hårde for dig.

Okay, hvilke regler er det da? 

Tilføjelse; hvis de nye regler går ud på at min datters far slipper for at betale sølle 1300kr om måneden, så overlever jeg såmænd ganske fint. Men jeg håber det ikke, for det er sandelig ikke beløbet der gør det. Det var en KAMP uden lige at få ham til at betale, og det måtte desværre igennem kommunen og statsforvaltning. Så det er ikke engang ham selv der betaler (endnu). 

For mig er det ikke de penge der gør forskellen. Men de går udelukket til hende, såsom opsparing, institution, nyt tøj og sko, mad, osv osv. Jeg ville sagtens kunne klare alt det selv, og jeg ville ønske det så betød hendes far var komplet ude af billedet. Men det gør det desværre ikke 

Anmeld Citér

14. maj 2018

Loa

Mor og meget mere skriver:

Hun regnede med, de var to til at finansiere det - og med den forventning, sammenholdt med hendes økonomiske situation, sparer man da vel ikke op for det tilfældes skyld, at manden skrider? 

Det er ret oplagt at forestille sig, hun også pludselig og uventet står med langt større udgifter til husleje, øvrige faste udgifter etc. Hendes økonomiske situation har ændret sig markant.  Og der er da intet underligt i først at købe barnevogn, seng osv. et par måneder før fødslen. Havde de købt det før, ville han vel som det naturligste have været med til at betale det - men fordi han i mellemtiden har forladt hende, er det pludselig ikke hans bord? 

Jeg har faktisk tænkt situationen en del igennem. Tror min reaktion kom pga jeg aldrig før har hørt om, at man kunne få penge fra manden til barsel og fødsel og min umiddelbare reaktion dertil var at det var da totalt fjollet. 

Men lidt mere velovervejet, kan jeg selvfølgelig godt se at det ikke er pengegrisk eller småligt at “kræve” det mindre beløb fra manden hvis man er berettiget til det. 

Det er selfølgelig fair nok at udgifter så vidt muligt skal betales af begge, eller at manden i hvert fald bidrager med noget, selvom man ikke er sammen længere.

Anmeld Citér

17. maj 2018

ønskebørn74

Anonym skriver:

Okay, hvilke regler er det da? 

Tilføjelse; hvis de nye regler går ud på at min datters far slipper for at betale sølle 1300kr om måneden, så overlever jeg såmænd ganske fint. Men jeg håber det ikke, for det er sandelig ikke beløbet der gør det. Det var en KAMP uden lige at få ham til at betale, og det måtte desværre igennem kommunen og statsforvaltning. Så det er ikke engang ham selv der betaler (endnu). 

For mig er det ikke de penge der gør forskellen. Men de går udelukket til hende, såsom opsparing, institution, nyt tøj og sko, mad, osv osv. Jeg ville sagtens kunne klare alt det selv, og jeg ville ønske det så betød hendes far var komplet ude af billedet. Men det gør det desværre ikke 

Hvis i har imellem 5/9 og 7/7 får han halvdelen af børnechecken for fælles børn og bolig tilskud deles.

Anmeld Citér

17. maj 2018

Anonym

ønskebørn74 skriver:

Hvis i har imellem 5/9 og 7/7 får han halvdelen af børnechecken for fælles børn og bolig tilskud deles.

Det har han ikke, han har hver anden weekend. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.