Hvad har jeg ret til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Ja, mange har da behov for taxa ved fødsel eks? Også er der jo småting, som man måske har behov for derhjemme inden barnet kommer... man får jo børnepenge på faste tidspunkter i løbet af året, så see kan snildt gå et par måneder fra barnet er født, og til man får nogen penge fra faderen. Også er det meget smart at have nogle penge til  Modermælkserstating? Sutteflasker? Bind til en fødsel? Bleer?  Eks...  ellers så er alle de her “små ting pludselig kun et moderansvar”  

plus at mange jo ikke kan arbejde de sidste 2 måneder/går ned i tid. Og der skal det ses som et tilskud til dette...

Mange af de ting du nævner her, skal far forhåbentlig da ikke betale til på forhånd, mors taxa kørsel på vej til fødsel,.mors bind, håber så sandelig at hvis man vælger at få et barn så har man også råd til udgifterne de første måneder. Hvis de gravide ikke kan arbejde de sidste måneder før tid er de vel sygemeldt eller på barsel, skal den kommende far virkelig betale ekstra for det på forhånd ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Loa skriver:

Hvad er det penge for i forbindelse med de sidste to graviditets måneder og fødslen?? 

Har man da udgifter i forbindelse med det?

Barnevogn, seng, diverse udstyr og tøj er mig bekendt ret omkostningstunge udgifter sidst i graviditeten. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Barnevogn, tøj, puslebord, babyalarm osv koster jo en formue... det er da kun rimeligt at faren er med til at betale det. 

Da jeg blev gravid troede jeg vi var to om at betale udgifterne, det er da ikke ok at jeg ikke har råd til at give mit barn hvad hun har brug for fordi faren vælger at smutte. Det kan jeg i hvert fald ikke se det rimelige i. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Desuden har jeg termin 8. juli og får først børnepenge første gang 20. oktober, altså over 3 måneder efter fødsel.

Anmeld Citér

13. maj 2018

Hck

Profilbillede for Hck
Anonym skriver:

Barnevogn, tøj, puslebord, babyalarm osv koster jo en formue... det er da kun rimeligt at faren er med til at betale det. 

Da jeg blev gravid troede jeg vi var to om at betale udgifterne, det er da ikke ok at jeg ikke har råd til at give mit barn hvad hun har brug for fordi faren vælger at smutte. Det kan jeg i hvert fald ikke se det rimelige i. 

Først vil jeg sige at ja selvfølgelig skal far være med til at betale noget, men jeg er også sikker på at dit barn er ligeglad med om det er nyt og og fint fra starten af, så jeg er sikker på at du kan give hende hvad hun har behov for fra starten af for en billig penge. ( og derefter supplere op/ forny hvad der er behov for).Ang børnepenge, så får alle jo det samme i sidste ende, så måske er du glad for det om 18 år

Anmeld Citér

13. maj 2018

Anonym trådstarter

Hck skriver:

Først vil jeg sige at ja selvfølgelig skal far være med til at betale noget, men jeg er også sikker på at dit barn er ligeglad med om det er nyt og og fint fra starten af, så jeg er sikker på at du kan give hende hvad hun har behov for fra starten af for en billig penge. ( og derefter supplere op/ forny hvad der er behov for).Ang børnepenge, så får alle jo det samme i sidste ende, så måske er du glad for det om 18 år

Kan jo ikke rigtig bruge til noget at jeg får penge om 18 år, hvis jeg mangler dem nu 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Dorthe1986

Hold nu op. Sig mig hvad i alverden kan der være galt i at søge penge fra faderen som man er berettiget til? Ligestilling? Det handler vel for pokker om at det også er hans barn og derfor skal være med til at forsørge det - hvilket vel også kan handle om de ting der skal være klar til når baby kommer.  Og nej det behøver ikke være nyt og dyrt, men nu er det jo heller ikke en formue hun kan søge i forbindelse med graviditet og fødsel. 

Det er dælme ikke en fest at være enlig forsørger, end ikke med de bidrag der kommer fra faderen eller andre tilskud. Det er trods alt en hel indkomst, der ryger fra husholdningen når man bliver alene. 

Anmeld Citér

13. maj 2018

Dorthe1986

Hck skriver:

Mange af de ting du nævner her, skal far forhåbentlig da ikke betale til på forhånd, mors taxa kørsel på vej til fødsel,.mors bind, håber så sandelig at hvis man vælger at få et barn så har man også råd til udgifterne de første måneder. Hvis de gravide ikke kan arbejde de sidste måneder før tid er de vel sygemeldt eller på barsel, skal den kommende far virkelig betale ekstra for det på forhånd ?

Ville man ikke være fælles om de her ting, hvis man boede sammen og ventede barn. Hvorfor er det så i orden at det skal blive et økonomisk problem for kvinden at blive alene? Graviditeten og barnet er man vel stadig fælles om, selvom han er smuttet .

Anmeld Citér

13. maj 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Hck skriver:

Manden er gået fra hende, mens hun venter deres planlagte barn. Hendes økonomiske situation er altså ændret markant, siden DE valgte at få barn. Barnet har nok lige så meget brug for barnevogn, vugge, tøj osv. som det ville have, hvis faren stadig var sammen med TS. Skal han virkelig ikke bidrage til det, blot fordi han er gået fra hende?? 

Anmeld Citér

13. maj 2018

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

ja selvfølgelig er det fair at han er med til at betale, men i stedet for at se det som; jeg skal have penge, hvad så med at sæt jer ned og se hvad I skal bruge og snak om det.

Ja, han skal betale, men på et tidspunkt skal han også have alle de ting, hjælper du så den anden vej?  

Snak med ham, han vil vel interesseret i at være en del af sin datters liv, og give hende ting til hverdagen. og man Behøver jo ikke at købe alt, min søster fik da ting fra begge sæt bedster, og fra mig og andre. 

Men i stedet for at sid og Sig; hvad jeg kan få, så tag en snak med ham, se hvad du har brug for i starten. Selvom at I er gået fra hinanden har I en datter, og hun skal selvfølgelig have ting til hverdagen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.