Smølfine123 skriver:
Måske kan det hjælpe at nævne konsekvenserne ifht piger. Jeg kender ingen af mine veninder der ville overveje at date en ryger....
det er et faktum at man fraskriver sig “adgang” til ret mange dates og piger ved at rygte og lugte af røg.
Der er nu også teenagepiger, der ryger, måske nogle af dem, han selv ryger med, så jeg tænker, det vil blive opfattet som “du aner ikke, hvad du taler om, Mor!” fra sønnens side. Han lever ikke i din voksenverden og er formentlig inderligt ligeglad med, hvad kvinder på 25+ vil og ikke vil have fra en partner.
Drenge (og piger) på hans alder identificerer sig med jævnaldrende og lidt ældre kammerater, og det er deres adfærd, deres “regler” og normer, der tæller. De drikker sig stangstive til fester og går kolde, selv om det unægtelig ødelægger deres chancer for at score en pige. Konsekvensberegning er ofte ukendt land, og mht. sundhedsfaren ved rygning, så ved de unge godt, de kan dø - de tror det bare ikke.
Jeg har desværre ikke gode bud på, hvad man som forældre gør - blot er det vigtigt, at man konsekvent og uden at slække på det med tiden igen og igen gør klart opmærksom på, at man tager voldsomt afstand fra det og ikke vil acceptere, at rygningen foregår på egen matrikel.
Anmeld
Citér