Dreng begyndt at ryge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.908 visninger
34 svar
60 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. maj 2018

Anonym trådstarter

Hej 

min søn på 16 og et halvt, er begyndt at ryge. Fandt ud af det her til aften, da jeg fandt en pakke i hans jakkelomme, men har længe haft en mistanke. Jeg spurgte ham og han erkendte med det samme. Sagde det havde stået på et års tid, men "kun" var to pakker om måneden. 

Er ret ked af det, da jeg ikke tror det er nogen forældres ønske, på den anden side, ved jeg ikke om en "straf" kun vil gøre ondt værre?

hvordan ville i reagere?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. maj 2018

Lf

Jeg skal ikke kunne sige om en straf gør ondt værre, men mig og min søster fik af vide allerede i konfirmationsalderen at hvis vi begyndte at ryge skulle vi selv betale vores kørekort. Ingen af os ryger og har aldrig gjort det. Om det var det der gjorde det, ved jeg ikke, begge vores forældre ryger som skårstene så vi har været i høj risiko for selv at begynde allerede fra start :-) 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Anonym

Idet jeg har to lungesyge børn,ville beskeden være at stoppe omgående,eller finde sig et andet sted at bo.

Mener man,at man er voksen nok til sådan en beslutning,er man også voksen nok,til at få et job og klare sig selv.

Anmeld Citér

5. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Lf skriver:

Jeg skal ikke kunne sige om en straf gør ondt værre, men mig og min søster fik af vide allerede i konfirmationsalderen at hvis vi begyndte at ryge skulle vi selv betale vores kørekort. Ingen af os ryger og har aldrig gjort det. Om det var det der gjorde det, ved jeg ikke, begge vores forældre ryger som skårstene så vi har været i høj risiko for selv at begynde allerede fra start :-) 

Den der aftale er der vist mange unge som har haft men det er vel mest af alt en illusion. Så sørger de bare for at skjule det endnu mere.

Jeg tror desværre ikke der er så meget at gøre andet end at tage nogle snakke om det og virkelig gøre sit standpunkt tydeligt.

Man kan da godt true med at smide ham på porten men hvad hjælper det? Jeg tror ikke det får ham til at stoppe - tværtimod.

Anmeld Citér

5. maj 2018

Soonmom

Lf skriver:

Så gør de det bare i det skjulte, det kende jeg dælme mange der har gjort 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Junipige15

Tænker også det handler om at tydeliggøre din holdning til det - men at skælde ud, true med konsekvenser og straffe tror jeg næppe du kommer langt med! Det var jeg da i hvert fald ret  ligeglad med i en alder af 16 år. Kan i øvrigt sagtens forstå du synes det er ærgerligt og bliver ked af det! Det ønsker man selvfølgelig ikke ens unger begynder på.

Anmeld Citér

5. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Idet jeg har to lungesyge børn,ville beskeden være at stoppe omgående,eller finde sig et andet sted at bo.

Mener man,at man er voksen nok til sådan en beslutning,er man også voksen nok,til at få et job og klare sig selv.

Hold da op, det var noget af en sanktion. Må erkende at så kan jeg da ikke undlade at tænke "der er skisme ikke meget rummelighed og kærlighed tilovers hos den mor", når jeg læser dit indlæg. Drengen er jo ikke kriminel, han er begyndt at ryge og ja det er mega dumt, men i min optik overhovedet ikke i nærheden af at være slemt nok til at blive smidt på porten af sin egen familie..

Anmeld Citér

5. maj 2018

Anonym

Mom skriver:

Hold da op, det var noget af en sanktion. Må erkende at så kan jeg da ikke undlade at tænke "der er skisme ikke meget rummelighed og kærlighed tilovers hos den mor", når jeg læser dit indlæg. Drengen er jo ikke kriminel, han er begyndt at ryge og ja det er mega dumt, men i min optik overhovedet ikke i nærheden af at være slemt nok til at blive smidt på porten af sin egen familie..

Rummelighed??

Jo der er massere,men jeg er sgu nødtil at tænke på de to børn,der bliver syge,og i værste tilfælde kan dø af tobaksrøg,før jeg tænker på et næsten voksent ' barn',der har fået en fix ide.

Her hjemme ved de,at jeg ikke truer,når jeg siger noget,så mener jeg det,og handler på det.

Mit hus mine regler

Anmeld Citér

5. maj 2018

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Rummelighed??

Jo der er massere,men jeg er sgu nødtil at tænke på de to børn,der bliver syge,og i værste tilfælde kan dø af tobaksrøg,før jeg tænker på et næsten voksent ' barn',der har fået en fix ide.

Her hjemme ved de,at jeg ikke truer,når jeg siger noget,så mener jeg det,og handler på det.

Mit hus mine regler

Du kan da sammenligne din egen situation med TS. Der er jo tale om to vidt forskellige familie situationer. 

Anmeld Citér

5. maj 2018

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Rummelighed??

Mit hus mine regler

Jeg fastholder min mening. 

At du har 2 syge børn, som under ingen omstændigheder kan tåle røg, har jeg stor forståelse for men så må det (3?) barn som begynder at ryge gøre det udendørs.

Men at smide at barn ud for at begynde at ryge, kommer jeg aldrig til at forstå.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.