Meget lidt aktivitet her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg er enig.. synes tit det er de “samme” der svarer og tit og ofte i en ret negativ hånende tone. Jeg har også flere gange oplevet sårbare indlæg som måske egentlig handler om at den anonyme bare har brug for få nogle tanker “på bordet” hvor de der svarer er meget kontant og måske ikke lige så empatiske som de kunne have æret. Jeg har selv haft brug for at oprette sådan et indlæg engang. Og de der svarede fik mig til at føle mig dum og pylret og at “det var lidt min egen skyld” og “jeg skulle have gjort sådan i stedet” agtigt. Det synes jeg er rigtig ærgerligt og jeg var faktisk lidt ked af det 

Det er bare så ærgerligt.  men præcis det jeg oplever. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror det er naturligt aktiviteten daler efterhånden som tendensen til brug af Facebook og grupper på Facebook stiger. Jeg har været bruger under forskellige navne i 7 år, og aktiviteten har absolut ændret sig, men det synes jeg ikke tonen har. Faktisk synes jeg det har været MEGET værre for en 6-7 år siden, hvor der ofte var virkelig grove svar.

Når det er sagt er jeg enig i, at mange ofte har mere travlt med at belære og svare ud fra DERES synspunkt frem for at forsøge sig med empati og sætte sig i trådstarters sted. Bare lige et tænkt eksempel, kunne være ts skrev hun var ked af ikke at kunne tage sit barn med i vandland fordi hun var ekstremt angst for vand. I stedet for at leve sig ind i det og forstå hendes angst, lyder det så straks "ja altså JEG synes det er mega vigtigt de kommer ud at bade. Jeg var en gang bange for elevatorer men jeg tog mig altså sammen for børnenes skyld, så det synes jeg også du skal". Det synes jeg er unødvendigt og hjælper ikke - for man kan ikke forvente at alle andre tænker, føler og synes det samme som én selv. Så kunne man fx komme med konkrete råd, fx at få fobibehandling hos en psykolog, udtrykke forståelse osv. 

Den slags empati synes jeg ofte mangler. Der er meget fordømmelse. 

Glad for, at jeg ikke er den eneste med den oplevelse. Tak for dit svar. Jeg er så enig. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Prøv f.eks at læse svar fra debatten: Min livmoder er hård. 

(DET ER IKKE MIN DEBAT, men synes bare tonen er hård). 

Anmeld Citér

23. april 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Det kan godt være du har vænnet dig til det. Eller at du ikke ser alle svar med samme øjne. Men jeg synes folk skriver meget. "gå til psykolog" eller andre lignende ting. 

Det undre mig bare, at folk ikke kan være lidt mere medmenneskelige. Jeg synes at det er ærgerligt, at dem som virkelig er flov over noget eller har nogle svære ting at kæmpe med, skal være bange for at trykke på folks svar, fordi det med 80% sikkerhed er et "ta dig sammen" svar. 

Altså jeg ved, der er nogle bestemte brugere, som kan være skrappe i tonen, men nogle gange kan jeg faktisk godt lide tingene ikke bliver pakket ind - måske også derfor jeg ikke synes det er SÅ slemt. Man skal selvf. Have en ordentlig tone, men har også tit set, hvor folk læser det hårdere end jeg fx gør, og så kommer der en kæmpe debat ud af det. 

Og som nogle skriver, så tror jeg desværre også Fb grupper ødelægger det.  Mange forummer har mistet total aktivitet efter det. Det er ærgerligt!

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Altså jeg ved, der er nogle bestemte brugere, som kan være skrappe i tonen, men nogle gange kan jeg faktisk godt lide tingene ikke bliver pakket ind - måske også derfor jeg ikke synes det er SÅ slemt. Man skal selvf. Have en ordentlig tone, men har også tit set, hvor folk læser det hårdere end jeg fx gør, og så kommer der en kæmpe debat ud af det. 

Og som nogle skriver, så tror jeg desværre også Fb grupper ødelægger det.  Mange forummer har mistet total aktivitet efter det. Det er ærgerligt!

Nu har jeg en veninde, som fortalte hun havde brugt sitet herinde og hun havde skrevet om noget med angst. Ved ikke præcis hvad. Men hun var så ked af det og vidste godt hendes tanker og følelser var irrationelle. Og hvis man lider af angst, som indlægget også bar præg af, så det ikke sikkert at et svar behøver være så hårdt. De fleste der lider af angst/depression, har ikke brug for hårde svar. Så heller pak det lidt ind og svar så godt som muligt uden at være dømmende og gøre det hele værre. Bare min mening. 

Kan sagtens sætte mig ind i, at hårde svar tages pænere, af folk der ikke har det svært med noget. men der sidder så mange usikre og følsomme sjæle bag skærmene. Giv dem da lidt næstkærlighed, empati og forståelse. UDEN AT LYVE selvfølgelig. 

Ja det er nemlig mega ærgerligt. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Nu har jeg en veninde, som fortalte hun havde brugt sitet herinde og hun havde skrevet om noget med angst. Ved ikke præcis hvad. Men hun var så ked af det og vidste godt hendes tanker og følelser var irrationelle. Og hvis man lider af angst, som indlægget også bar præg af, så det ikke sikkert at et svar behøver være så hårdt. De fleste der lider af angst/depression, har ikke brug for hårde svar. Så heller pak det lidt ind og svar så godt som muligt uden at være dømmende og gøre det hele værre. Bare min mening. 

Kan sagtens sætte mig ind i, at hårde svar tages pænere, af folk der ikke har det svært med noget. men der sidder så mange usikre og følsomme sjæle bag skærmene. Giv dem da lidt næstkærlighed, empati og forståelse. UDEN AT LYVE selvfølgelig. 

Ja det er nemlig mega ærgerligt. 

Jeg lider selv af angst, så ved godt, man kan tage det hårdere end andre. 

Jeg kan faktisk huske, da jeg oprettede en bruger herinde.. puha. Der synes jeg, tonen var hård..så det må være fordi jeg var vænnet mig til det. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Jeg lider selv af angst, så ved godt, man kan tage det hårdere end andre. 

Jeg kan faktisk huske, da jeg oprettede en bruger herinde.. puha. Der synes jeg, tonen var hård..så det må være fordi jeg var vænnet mig til det. 

Det der desværre rigtig mange der gør. Og hvor ville det være dejligt at kunne dele og ikke føle sig alene, men stadig kunne være anonym. Men ikke under de omstændigheder. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Ja der er det dejligt at kunne trykke ind under debat emner, så man ikke behøver at se de indlæg der ikke interessere én. Men synes virkelig ikke der er mange indlæg og dem jeg synes lyder spændende, har ingen svar fået, selvom det er interessante spørgsmål folk spørger om. 

Nu går jeg ikke ind på siden for et specifikt emne, men hvis der på startsiden er 5 indlæg med samme ordlyd “er den der, er den positiv” osv, så lukker jeg browseren igen. 

Før i tiden, hvor der var mere aktivitet, var der ofte flere forskellige spændende emner på startsiden, det oplever jeg ikke så ofte længere.

Anmeld Citér

23. april 2018

Mullesmith

Anonym skriver:

Førhen da jeg brugte baby.dk var der vildt meget aktivitet. Siden er også den jeg altid synes var så hyggelig at være en del af. Her nogle år efter er jeg godt nok skuffet. Undskyld. Men synes for der første der er alt for mange ubesvarede indlæg. Synd. Og derudover så synes jeg der er en meget negativ tone herinde og det ofte de samme der reagere på alle indlæg. Intet ondt mod jer og negativiteten er ikke rettet mod jer, men de få anonyme der svare. Synes blot at det ville være federe med lidt flere input, lidt mere impati og en mere positiv tone. Man ved ikke hvordan folk bag skærmen har det og hvad man hver især kæmper med fysisk/psykisk. 

Synes netop det her sted burde være et frirum hvor man kan spørge dumt eller trods sin angst eller andre ting kan få luft eller besvaret nogle ting, uden at blive latterliggjort. Det måske svært at spørge omgangskredsen, da det her forum netop er anonymt fordi mange af de her emner er midlertidige eller permanente private. Måske har man ikke andre at spørge eller snakke med. 

Håber ikke det rammer nogen. Ikke min mening. Synes bare det er kedeligt at skrive et spørgsmål og håbe på svar/debat/imput og når man kigger dagen efter er der stadig ingen svar. Synes baby.dk er meget død i forhold til andre sider, selvom baby.dk kan være mere anonymt hvor man ikke SKAL vise brugernavn ved hvert privat spørgsmål. Øv! 

Ved ikke hvad jeg ville, udover jeg håbede det måske gav lidt til eftertanke for brugerne. 

Er enig 

Anmeld Citér

24. april 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Prøv f.eks at læse svar fra debatten: Min livmoder er hård. 

(DET ER IKKE MIN DEBAT, men synes bare tonen er hård). 

Dét vil jeg give dig ret i - at den nævnte debat rummer nogle dumme, anonyme svar. Til gengæld er der også, heldigvis for TS, nogle venlige af slagsen. 

Jeg ved ikke lige, hvad man kan stille op med, at nogle indlæg ikke besvares. Det er jo til syvende og sidst lige så meget op til dig som til alle andre at gøre noget ved. Hvis et emne ikke interesserer mig en dyt, eller jeg intet har at bidrage med, svarer jeg ikke. Jeg føler ikke noget ansvar for at svare på noget alene for at vise venlighed, må jeg indrømme - med mindre, der er tale om et indlæg fra én, der virkelig skriger på medfølelse, men det vil som regel også interessere mig. 

Måske bliver man lidt selektiv og dermed også sværere at påvirke med tiden. Når man for 720. gang læser et indlæg om samme problematik - en test, der er taget alt for tidligt og intet viser; et “Er jeg en dårlig mor?”-indlæg, der omhandler en episode, hvor TS har snerret ad sit barn; en episode med en mand, der har været i byen til kl. fem, og aftalen var kl. et - så er det for mit vedkommende sjældent, jeg føler mig kaldet til at svare. Jeg opfatter det ikke som en forpligtelse på samme måde, som hvis vedkommende bad om min hjælp IRL. Det er sådan set det samme, som når jeg debatterer fx politik og samfundsforhold i andre fora - der er emner, jeg springer forbi, fordi de er ligegyldige for mig. Og jeg tror altså ikke, man kan fremelske en stemning af “Vi skal tage pænt imod alle og sørge for, alle får en god oplevelse herinde” i form af “svarpligt” i et stort forum som dette. Det er sitet for stort og medlemmerne for anonyme for hinanden til. 

Tonen er jo altid til diskussion, og jeg synes bestemt også, nogle er grove - det synes andre måske også om mig indimellem - men lige, fra jeg begyndte herinde for en del år siden, har der været indlæg som dine, der fortæller, at det var bedre “før i tiden”, så jeg ved ikke, om den holder vand. Det værste, JEG ved, altså herinde, er anonyme indlæg, der kun har til formål at kritisere og ironisere - hvor det er helt tydeligt, at anonymiteten er valgt, så vedkommende kan give den fuld gas på hån og spydighed. Så ved man jo godt selv, man går over grænsen - ellers stod man vel ved sine ord. 

Det var lige mine tanker. Hvad tænker du selv om ubesvarede indlæg? Bør man i den gode stemnings navn svare på noget, der ikke har ens interesse? Er det ikke naturligt, at der er en “what’s in it for me?”-tendens, når det skrevne er én fuldstændigt uinteressant, og spørgeren ikke er i alvorlig krise? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.