Meget lidt aktivitet her.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Helt enig.. Da jeg var gravid sidst for 2 år siden, var der meget mere gang i siden.. Og der var ikke samme grad af negativitet.. 

Nej præcis. Super ærgerligt at siden har ændret sig sådan. Men specielt også det at man ofte ingen svar får. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2018

Anonym

Tror det er naturligt aktiviteten daler efterhånden som tendensen til brug af Facebook og grupper på Facebook stiger. Jeg har været bruger under forskellige navne i 7 år, og aktiviteten har absolut ændret sig, men det synes jeg ikke tonen har. Faktisk synes jeg det har været MEGET værre for en 6-7 år siden, hvor der ofte var virkelig grove svar.

Når det er sagt er jeg enig i, at mange ofte har mere travlt med at belære og svare ud fra DERES synspunkt frem for at forsøge sig med empati og sætte sig i trådstarters sted. Bare lige et tænkt eksempel, kunne være ts skrev hun var ked af ikke at kunne tage sit barn med i vandland fordi hun var ekstremt angst for vand. I stedet for at leve sig ind i det og forstå hendes angst, lyder det så straks "ja altså JEG synes det er mega vigtigt de kommer ud at bade. Jeg var en gang bange for elevatorer men jeg tog mig altså sammen for børnenes skyld, så det synes jeg også du skal". Det synes jeg er unødvendigt og hjælper ikke - for man kan ikke forvente at alle andre tænker, føler og synes det samme som én selv. Så kunne man fx komme med konkrete råd, fx at få fobibehandling hos en psykolog, udtrykke forståelse osv. 

Den slags empati synes jeg ofte mangler. Der er meget fordømmelse. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Bananaalice

Forums er døende pga. facebook. Alt det gode bliver skrevet i lukkede grupper på forums, det er slet ikke som førhen, hvor f.eks. enhver hobby havde sin egen hjemmeside. Googler man et problem nu, så er de svar man finder forældede.
Sådan er nettet bare blevet.

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Bananaalice skriver:

Forums er døende pga. facebook. Alt det gode bliver skrevet i lukkede grupper på forums, det er slet ikke som førhen, hvor f.eks. enhver hobby havde sin egen hjemmeside. Googler man et problem nu, så er de svar man finder forældede.
Sådan er nettet bare blevet.

Det er mega ærgerligt. For man får sommetider meget bedre og ærligere svar, når folk ikke viser deres ansigter. Både godt og skidt. Jeg ville aldrig i en facebookgruppe FØR jeg vidste med sikkerhed at jeg var gravid og ej heller før jeg var 3 måneder henne. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Moderator skriver:

Har i nogle ideer til hvordan sitet kan forbedres? Nogle input jeg kan tage med videre? 

Som sagt har jeg altid synes sitet var det jeg bedst kunne lide. MEN ikke nu hvor mange indlæg er ubesvarede og hvor tonen er så belærende og negativ. Synes bare det synd, at et frirum hvor man kan åbne munden er sådan. 

Tænker aldrig jeg ville åbne om et svagt punkt for at få luft, i frygt for at man fik kastet mudder tilbage i hovedet. 

Anmeld Citér

23. april 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har været her på siden, i efterhånden en del år. 

Jeg oplever at det er svingende hvor meget aktivitet der er.

Syntes dog altid at tonen herinde, er rigtig god, og at man får mange brugbare svar, når man opretter et emne.

De svar som jeg ka finde lidt hårde, er der langt i mellem. Vh Stine 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Tine B skriver:

Helt enig.. Da jeg var gravid sidst for 2 år siden, var der meget mere gang i siden.. Og der var ikke samme grad af negativitet.. 

Samme oplevelse jeg har. For to år siden var der noget bedre tone og meget mere aktivitet. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Lillefis90 skriver:

Jeg har efterhånden været herinde i mange år... og ja aktiviteteten har været større.

Dog synes jeg, der kan stadigvæk være nogle spændende debatter herinde. 

Og ja, der kan være en træls tone herinde, ligesom alle andre steder - dog synes jeg ikke det er SÅ slemt. Men det handler nok om hvilke øjne der læser. måske har jeg bare vænnet mig til det?

Det kan godt være du har vænnet dig til det. Eller at du ikke ser alle svar med samme øjne. Men jeg synes folk skriver meget. "gå til psykolog" eller andre lignende ting. 

Det undre mig bare, at folk ikke kan være lidt mere medmenneskelige. Jeg synes at det er ærgerligt, at dem som virkelig er flov over noget eller har nogle svære ting at kæmpe med, skal være bange for at trykke på folks svar, fordi det med 80% sikkerhed er et "ta dig sammen" svar. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Benjamins'mor skriver:

Vil give dig ret.

Blev selv medlem tilbage i 2010 og har brugt siden on/off, men der var mere aktivitet da jeg først blev medlem.

Må dog også indrømme, nu er mine børn forholdsvis store (4 & 7) og så derfor føler jeg nok også tit startsiden drukner i (for mig) uinteressante i indlæg.

Synes ihvertfald der er rigeligt med indlæg om en test er positiv.

Ja der er det dejligt at kunne trykke ind under debat emner, så man ikke behøver at se de indlæg der ikke interessere én. Men synes virkelig ikke der er mange indlæg og dem jeg synes lyder spændende, har ingen svar fået, selvom det er interessante spørgsmål folk spørger om. 

Anmeld Citér

23. april 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes også det er blevet noget anderledes. Ofte handler debatterne mere om at hævde sig, om at stille spørgsmålstegn ved folks valg af anonym-knappen, og sætte andre på plads. Jeg blev medlem for nogle år siden, og var rigtig glad for siden. Jeg var meget åben og delte mig selv på alle mulige områder og emner. Endte med at blive kaldt psykisk syg mm., da jeg havde skrevet om min irrationelle frygt for at miste sit barn, som jeg er ret bevidst omkring. Der tog jeg en lang pause herfra, og skriver nu helst anonym, uanset hvad det handler om. Jeg har bare ikke lyst til at give af mig selv, være åben og sårbar. Så engagementet fra min side af er klart dalet meget. Holder stadig af siden, bare mere fra sidelinjen, der er ikke just indbydende mængder af varme, næstekærlighed og empati.

For søren hvor må det være ubehageligt, at blive sat i sådan en kasse, når man har en irrationel frygt, men for dig var et reelt problem. Mange mennesker lider af angst og det er i hvert fald ikke her man kan få luft, uden at blive "jordet" endnu mere.  Ked af at høre, du skulle have så hårde ord på din vej. Øv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.