Tror det er naturligt aktiviteten daler efterhånden som tendensen til brug af Facebook og grupper på Facebook stiger. Jeg har været bruger under forskellige navne i 7 år, og aktiviteten har absolut ændret sig, men det synes jeg ikke tonen har. Faktisk synes jeg det har været MEGET værre for en 6-7 år siden, hvor der ofte var virkelig grove svar.
Når det er sagt er jeg enig i, at mange ofte har mere travlt med at belære og svare ud fra DERES synspunkt frem for at forsøge sig med empati og sætte sig i trådstarters sted. Bare lige et tænkt eksempel, kunne være ts skrev hun var ked af ikke at kunne tage sit barn med i vandland fordi hun var ekstremt angst for vand. I stedet for at leve sig ind i det og forstå hendes angst, lyder det så straks "ja altså JEG synes det er mega vigtigt de kommer ud at bade. Jeg var en gang bange for elevatorer men jeg tog mig altså sammen for børnenes skyld, så det synes jeg også du skal". Det synes jeg er unødvendigt og hjælper ikke - for man kan ikke forvente at alle andre tænker, føler og synes det samme som én selv. Så kunne man fx komme med konkrete råd, fx at få fobibehandling hos en psykolog, udtrykke forståelse osv.
Den slags empati synes jeg ofte mangler. Der er meget fordømmelse.
Anmeld
Citér