Anonym skriver:
Jo, selvfølgelig. Jeg bebrejder ham heller ikke som sådan. Man har jo lov til at ændre mening. Jeg vil så absolut helelr ikke presse et barn ned over hovedet på ham.
Men ‘aftalen’ mellem os var jo, at vi skulle have en børneflok. Det vil han så ikke mere, så jeg søger nok mest råd til, hvordan jeg acceptere de nye betingelser.
Du er en mand, ikke? Fortæl mig lige, hvad er det ved den småbørnsperiode, som er så frygteligt for mænd? Og hvorfor kan I så ikke bare tænke, at det er en fase, som går over? 
Kan sagtens forstå din skuffelse - jeg tænker når der er gået noget tid bliver det nemmere at se de fordele der kan være ved kun at have 2.
Frygtelig er måske for stort et ord, men jeg synes småbørnsperioden var hård. Især de helt små børn kan man ikke som sådan kommunikere med og jeg havde personligt svært ved at interagere ordentlig med mit barn. Jeg følte mig meget utilstrækkelig i far-rollen og vi havde i tilgift en del helbredsmæssige komplikationer med barnet som gjorde tiden endnu sværere.
Det er rigtigt det bare er en fase, men jeg er en person som gerne helst vil leve i nuet forstået på den måde at jeg ikke kan se idéen i at "lide" i x antal år i forventning om at det måske bliver bedre senere. Hvis de der antal år er FOR hårde så kan det simpelthen ødelægge noget fundamentalt som kan være svært, måske umuligt at komme over, både i en selv og i parforholdet.
Der er derfor jeg aldrig helt har forstået dem der siger at de vil have deres børn meget tæt for så er det overstået. Det synes jeg er en smule forskruet - undskyld til alle dem der har det sådan, men det synes jeg.
Jeg ved jo ikke om din kæreste har det på samme måde, men måske dele af det?
Anmeld
Citér