Hvad får du udbetalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2018

Anonym

FrkGranger skriver:

Der er stor forskel på lønnen, men også på uddannelses længden.

Jeg er pædagog, har læst sammen lagt 5 år, 1,5 år på elevløn, 3,5 år på så, og så et år på svarende til kh for at få adgang til PGU...

Jeg er bare glad for at vide det er fradraget der gør forskellen her i tråden.

Men samtidig bliver jeg lidt trist, når der skrives at folk har valgt at arbejde deltid, for inden for sundhed og omsorg, er der ikke mange stillinger på fuldtid. 

Hvorfor bliver du trist over at folk arbejder deltid.?  

Min mand arbejder så meget i perioder at det er et kæmpe plus for mig at kunne arbejde deltid som pædagog når jeg er færdig på barsel 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2018

Anonym

16.500kr ca, som sygeplejerske på 34 timer. 

Arbejder kun 8-15 i løbet af ugen, og hver 5. Weekend.

Anmeld Citér

31. marts 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Hvorfor bliver du trist over at folk arbejder deltid.?  

Min mand arbejder så meget i perioder at det er et kæmpe plus for mig at kunne arbejde deltid som pædagog når jeg er færdig på barsel 

Bliver trist når jeg gentagende gange bliver mødt af folk der siger eller skriver at man har valgt deltid, når det ikke er alle der har valget.

Arbejder selv deltid og vil ikke arbejde mere..

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

Jeg får lig omkring 18.000 udbetalt. Jeg er butiksbestyrer 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Lje

FrkGranger skriver:

Der er stor forskel på lønnen, men også på uddannelses længden.

Jeg er pædagog, har læst sammen lagt 5 år, 1,5 år på elevløn, 3,5 år på så, og så et år på svarende til kh for at få adgang til PGU...

Jeg er bare glad for at vide det er fradraget der gør forskellen her i tråden.

Men samtidig bliver jeg lidt trist, når der skrives at folk har valgt at arbejde deltid, for inden for sundhed og omsorg, er der ikke mange stillinger på fuldtid. 

Men der ER jo mange, der aktivt vælger at arbejde mindre mens børnene er små og så bliver hængende på deltid. Se fx denne artikel med lidt fakta og baggrund: 

https://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/art5526750/Mange-kvinder-uden-børn-arbejder-på-deltid

Dertil kommer naturligvis også problemstillingen med, at (måske for) mange stillinger ikke tilbydes som fuldtidsstillinger. Jeg ved ikke nok om det men ud fra artiklen, så er problemet mere, at de ansatte ikke vil op på 37 timer? Men der er helt sikkert forskel regionalt og kommunalt på de tilbudt stillinger.

Vh.

Anmeld Citér

31. marts 2018

FrkGranger

Lje skriver:

Men der ER jo mange, der aktivt vælger at arbejde mindre mens børnene er små og så bliver hængende på deltid. Se fx denne artikel med lidt fakta og baggrund: 

https://politiken.dk/oekonomi/arbejdsmarked/art5526750/Mange-kvinder-uden-børn-arbejder-på-deltid

Dertil kommer naturligvis også problemstillingen med, at (måske for) mange stillinger ikke tilbydes som fuldtidsstillinger. Jeg ved ikke nok om det men ud fra artiklen, så er problemet mere, at de ansatte ikke vil op på 37 timer? Men der er helt sikkert forskel regionalt og kommunalt på de tilbudt stillinger.

Vh.

Sjovt regionen tænker sådan, for de kommuner jeg har arbejdet for tænker at vi Max må få 35 timer, for ellers kan det blive dyrt for dem, hvis vi skal tage mer arbejde.

Men samtidigt komisk at da jeg søgte stillinger og dem jeg ser nu i region Midtjylland så er de på 30-32 timer i ugen.

Men igen det er helt selvvalgt ved mig, for jeg takker også tit nej til ekstra vagter.

Anmeld Citér

31. marts 2018

Muffinmus

Abracadabra skriver:

Men så har du jo masser af hverdagsfri, som sikkert er super hyggeligt for dine børn. Jeg elskede weekendarbejde, fordi det gav så meget frihed. Nu sidder jeg i et ambulatorium og savner mine fridage med ungerne.

Fridage med børn i skolealderen er ikke en dyr værd for dem.. De får lov til at sove til kl 7, i stedet for 5.30, men havde man små børn i vuggestue mm ville de sikkert gøre en forskel.

Mine børn ser mig Ca 1 time de dage jeg har av og dem har jeg en del af på hverdage. I weekenden har jeg ofte dv og er så først hjemme kl 15.30. Det betyder jo at de selvfølgelig får masser af tid med farmand i weekenden  men han er pænt træt mandag morgen. 

Jeg synes fordelene er så få og ulemperne så mange. 

Jeg har i alle år arbejdet man-fre, og det ville jeg til en hver tid foretrække som familiemenneske. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Muffinmus

Lucky05 skriver:

Må jeg spørge hvad du har før skat? 

Og hvor mange års erfaring du har ? :-) 

Tror det var 23.000 denne gang før skat. 

Jeg har kun 1 år, men inden for regionen er der jo først lønstigning efter 8 år minimum.   Så der er lang tid til jeg stiger desværre. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Muffinmus

Loa skriver:

Det var saftsuseme heller ikke en særlig god løn 

Næ, jeg tænker virkelig at enhver politiker ville rende skrigende ud af døren efter en uge på vores afsnit. Men alligevel mener de jo at lønnen fint afspejles... Det kan man kun undre sig over. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Abracadabra

Muffinmus skriver:

Fridage med børn i skolealderen er ikke en dyr værd for dem.. De får lov til at sove til kl 7, i stedet for 5.30, men havde man små børn i vuggestue mm ville de sikkert gøre en forskel.

Mine børn ser mig Ca 1 time de dage jeg har av og dem har jeg en del af på hverdage. I weekenden har jeg ofte dv og er så først hjemme kl 15.30. Det betyder jo at de selvfølgelig får masser af tid med farmand i weekenden  men han er pænt træt mandag morgen. 

Jeg synes fordelene er så få og ulemperne så mange. 

Jeg har i alle år arbejdet man-fre, og det ville jeg til en hver tid foretrække som familiemenneske. 

Man skal selvfølgelig kunne udnytte sine hverdagsfridage... ellers er de ikke meget værd. Nyder du i det mindste at være alene hjemme? Eller får plejet dine hobbyer?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.