Hvad får du udbetalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. marts 2018

Anonym

Jeg er uddannet pædagog, jeg er på barsel, på dimittend sats. Har Ca 11.000 udbetalt i gennemsnit pr mdr. 

Min mand er i en branche hvor det er svært at få fast job, og har tjent mellem 17.000 og 8.000 kr hver 14. Dag.. Lige nu er han heldigvis i en fast stilling, efter 3 års kamp for at få foden inden for fastansættelserne i branchen.. Han har nu mellem 35.000 og 40.000 kr udbetalt. Alt efter nat arbejde og andre tillæg.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. marts 2018

Abracadabra

Jeg får 33 ud + 10 i pension. Det ser helt vildt ud på skrift. Det er i øvrigt for 35t/uge. Men jeg har til gengæld levet mange år på SU og efterfølgende mange år med skiftende arbejdstider.

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

Jeg synes det er vildt så stor forskel der er på lønningerne 

Jeg er med på at man uddanner sig forskelligt og måske derfor har været en del år på SU. Men det har de der har afsluttet to uddannelser jo også. Skiftende arbejdstider - det er der dælme mange erhverv der har, både ufaglærte og højtuddannede. 

Måske er det pga. de her OK18 tider, men ja, der er godt nok forskel på arbejdspladser og ansættelseskontrakter kan man se.

Anmeld Citér

31. marts 2018

nielsen80

Anonym skriver:

Jeg er med på at man uddanner sig forskelligt og måske derfor har været en del år på SU. Men det har de der har afsluttet to uddannelser jo også. Skiftende arbejdstider - det er der dælme mange erhverv der har, både ufaglærte og højtuddannede. 

Måske er det pga. de her OK18 tider, men ja, der er godt nok forskel på arbejdspladser og ansættelseskontrakter kan man se.

Sjovt jeg tænkte faktisk det modsatte. Dem med meget lidt udbetalt (generelt) har skrevet, de arbejder på deltid, og de få med meget høje udbetalinger er noget specielt såsom læge, flytekniker m.m. Altså erhverv som kun få kan varetage, og derfor har disse erhverv en højere lønning(udbud/efterspørgsel)

Ellers ligger de fleste svar på 20- 26k, hvilket jo ikke er en kæmpe forskel, når man ikke kender folks fradrag og anciennitet. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Lucky05

Muffinmus skriver:

• Jeg er sygeplejerske på en lukket psykiatrisk afdeling , arbejder hver anden weekend  skifter mellem dag/aften og har 32 timer. Jeg får Ca 15.500 udbetalt for at arbejde under de forhold, samtidig er jeg jævnligt ansvarshavende og har ansvaret for 6 etager på en vagt.

Min familie hader mine arbejdsforhold, da jeg ofte er væk i weekenden og om aftenen, og derfor måske ser dem. 1 time om morgenen.  Derfor er arbejdet  på ingen måde lønnen værd.. Overhovedet. 

Må jeg spørge hvad du har før skat? 

Og hvor mange års erfaring du har ? :-) 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Abracadabra

Anonym skriver:

Jeg ved ikke, om det var mig, du hentydede til? Jeg har et ret højt fradrag (hvilket jo virkelig er en joker hér) og jeg har 12 års anciennitet som læge. Derfor er min løn så høj. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

130-150.000 

Eller min  mand gør, jeg er hjemmegående.. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

nielsen80 skriver:

Sjovt jeg tænkte faktisk det modsatte. Dem med meget lidt udbetalt (generelt) har skrevet, de arbejder på deltid, og de få med meget høje udbetalinger er noget specielt såsom læge, flytekniker m.m. Altså erhverv som kun få kan varetage, og derfor har disse erhverv en højere lønning(udbud/efterspørgsel)

Ellers ligger de fleste svar på 20- 26k, hvilket jo ikke er en kæmpe forskel, når man ikke kender folks fradrag og anciennitet. 

Jeg er 100% enig. 

Indtil for ganske nylig arbejdede min mand 65 timer + / ugen i det private (på job 6-7 dage/ugen og kæmpe ansvar)

Pt. Er han sygemeldt og får dagpenge. Det giver ham kun ca.9.000 kr. Mindre udbetalt. Helt til grin efter min mening - jøsses de sidste 9.000 kr. Var hårdt tjente - på alle måder! 

Anmeld Citér

31. marts 2018

FrkGranger

Anonym skriver:

Der er stor forskel på lønnen, men også på uddannelses længden.

Jeg er pædagog, har læst sammen lagt 5 år, 1,5 år på elevløn, 3,5 år på så, og så et år på svarende til kh for at få adgang til PGU...

Jeg er bare glad for at vide det er fradraget der gør forskellen her i tråden.

Men samtidig bliver jeg lidt trist, når der skrives at folk har valgt at arbejde deltid, for inden for sundhed og omsorg, er der ikke mange stillinger på fuldtid. 

Anmeld Citér

31. marts 2018

Anonym

FrkGranger skriver:

Der er stor forskel på lønnen, men også på uddannelses længden.

Jeg er pædagog, har læst sammen lagt 5 år, 1,5 år på elevløn, 3,5 år på så, og så et år på svarende til kh for at få adgang til PGU...

Jeg er bare glad for at vide det er fradraget der gør forskellen her i tråden.

Men samtidig bliver jeg lidt trist, når der skrives at folk har valgt at arbejde deltid, for inden for sundhed og omsorg, er der ikke mange stillinger på fuldtid. 

Præcis. I den kommune jeg bor i ansættes fx ssh’ere og ssa’ere kun på deltid. Der findes ikke fuldtidsstillinger til dem på papiret

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.