Men alligevel fortæller du indirekte at os der vælger at lade vores børn passe med overnatning (årsagen kan være ligegyldig, da børnene ikke ser på hvorfor de er hos fx mormor og morfar), gør noget forkert og ikke lytter til vores børns behov - Istedet for at acceptere at vi er forskellige og vi ser forskelligt på tingene.
Da jeg fik den første passet ude i sin tid, var min største bekymring hvad andre mon ville tænke om det - og sådan er der da ingen der skal sidde og føle. Jeg er heldigvis blevet mere ligeglad med andres meninger, men de skal så heller ikke påstå at jeg ikke lytter til mine børns behov eller at jeg er en dårlig mor, for så vil jeg gerne forsvare mig.
Det var i øvrigt kun første dræn af mit svar før, der var henvendt til dig. Resten var mere generel, men syntes det var lidt spild at lave flere indlæg efter hinanden.
At fortælle om mine egne oplevelser med mit barn, er ikke at fortælle, at andre gør det forkert.
Jeg understreger flere gange, at alle familier er forskellige, og der er forskellige behov. Hvis nogen sidder og føler sig ramt af mine oplevelser med mit barn, så er det svært at dele tanker i et forum. For så kan jeg ikke engang dele erfaringer fra mit liv uden af andre bliver stødt?
Jeg kan ikke stå 100% til ansvar for, hvad folk indirekte læser. Jeg ved ikke, hvad der rammer andre. Og noget som du tager nært, er jeg ligeglad med og omvendt. Men det du mener, jeg indirekte skriver, er der intet belæg for. For det har jeg aldrig ment - så det er noget DU læser, jeg siger. Ikke noget jeg siger eller skriver :-)
Den har jeg svært ved at sluge. Jeg bliver personligt ikke stødt af at andre fortæller om deres måder at få deres børn til at sove, spise eller leve livet. Andres oplevelser eller tanker om opdamragelse har aldrig givet mig følelser af jeg er forkert. Folk vil altid være uenige i mange af mine valg som mor. Men på den lange bane er jeg personligt ligeglad, for jeg tror på, at jeg er en udemærket mor. Ikke perfekt, eller den bedste, men en god nok mor. Netop fordi jeg reflekterer over mine valg - det er den fedeste egenskab som disse debatter giver herinde :-)
Jeg lader mig inspirere af det jeg kan bruge - og det andet lader jeg glide i gennem. Jeg var nemlig inspireret af det lineog4 sagde, og nysgerrig på hvilke tanker det gav.
Du er velkommen til at være uenig. Men Jeg ønsker heller ikke at starte en ny debat, fordi mine erfaringer/refleksioner med mit barn føles som et angreb på andre. Og det skal jeg da beklage - min intention er aldrig at shame andre! Det er egentlig bare at bidrage til en reflektion eller god debat.
Min pointe er jo netop, at jeg godt kan følge TS. Hvis det føles forkert, skal hun lade være. Hvis ikke, så go do it. :-) der tror jeg ikke vi er uenige?