Alle her inde kan give dig tusind råd - tale om st vedligeholde ægteskabet (hvilket forresten sagtens kan gøres uden weekendrejser, vi er snart på vej ind i vores 28 år sammen og der har været børn hele tiden fordi han var enlig far da vi mødtes og vi var netop i denne weekend på vores første weekend tur siden i 27 år og vi har ikke overvejet skilsmisse endnu
). Vi kan tale om psykologers råd og jeg skal give dig, men når alt kommer til alt, så ved du bedst selv. Du ved om du kan nyde turen (for måske er weekendture vedligeholdelse af forhold, men det kan også være det modsatte hvis den ene part kun sidder og venter på at komme hjem), og du kender jeres børn bedst - hvordan vil de have det?
Vores børn nyder tiden sammen med venner, men de to ældste har haft det svært med at overnatte ude før de var i skolealderen - så har de tilgengæld heller ikke haft nogle som helst udfordringer med det og har begge været glade og uden hjemve på de lejrskoler og andre ture de har været på. Den mindste er helt anderledes og kan være uden mor eller far i lang tid bare mormor og hans søskende er der. Jeg har altid hadet når andre mente de kunne fortælle mig, hvad der var bedst for mine børn ud fra en standard, en teori, en bog - for børn er forskellige. Jeg har været væk, har været på lejrskole da den mellemste var knapt 2 år men så var far der jo, 3 ugers lejrskole i Grønland, da den yngste var 6 og ja nu for første gang på weekend tur med min mand fra fredag til i dag og de er snart 8,15 og 10 og det var grænseoverskridende men også godt - regner med vi skal budgettere en kort og billig tur en gang om året så længe mormor har mod på det.
Så mit råd er: mærk efter nede i maven, og drøn hul i hvad andre siger om børnene eller ægteskabet der tager skade - begge ting afhænger af øjnene der ser.
Anmeld
Citér