Rejse fra sine børn!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.445 visninger
39 svar
90 synes godt om
18. marts 2018

Anonym trådstarter

Årh ha.

Min mand blev 30 i år og i den forbindelse ville jeg gerne give ham en helt speciel gave. Sidste år havde vi koncertbilletter til Ed Sheeran i DK, men pga en graviditet, som virkelig var hård, endte vi med at sælge billetterne til koncerten. Jeg har derfor købt koncertbilletter igen. Planen er at vi skal til Glasgow på en forlænget weekend, hvor vi så skal se Ed Sheeran derovre. Det er en drømmeweekend og på papiret kunne det ikke være bedre.

Problemet er bare at jeg har fortrudt, at vi skal rejse væk fra vores børn så længe  Vi har tre børn. De store er knap 8 og 5 år, men den mindste er kun 13 mdr, når vi skal afsted. 

De skal passes af deres mormor, som ser dem flere gange ugentligt, så det er egentlig ikke fordi jeg er utryg ved situationen. Jeg tænker bare at jeg er en forfærdelig mor, at jeg kan rejse væk fra mit lille barn i en forlænget weekend 

Skal jeg aflyse med manden og blive hjemme eller skal vi afsted? HJÆLP

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2018

De3Guldklumper

Afsted med jer - god tur. 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Årh ha.

Min mand blev 30 i år og i den forbindelse ville jeg gerne give ham en helt speciel gave. Sidste år havde vi koncertbilletter til Ed Sheeran i DK, men pga en graviditet, som virkelig var hård, endte vi med at sælge billetterne til koncerten. Jeg har derfor købt koncertbilletter igen. Planen er at vi skal til Glasgow på en forlænget weekend, hvor vi så skal se Ed Sheeran derovre. Det er en drømmeweekend og på papiret kunne det ikke være bedre.

Problemet er bare at jeg har fortrudt, at vi skal rejse væk fra vores børn så længe  Vi har tre børn. De store er knap 8 og 5 år, men den mindste er kun 13 mdr, når vi skal afsted. 

De skal passes af deres mormor, som ser dem flere gange ugentligt, så det er egentlig ikke fordi jeg er utryg ved situationen. Jeg tænker bare at jeg er en forfærdelig mor, at jeg kan rejse væk fra mit lille barn i en forlænget weekend 

Skal jeg aflyse med manden og blive hjemme eller skal vi afsted? HJÆLP

Af sted med jer  og nyd det 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Mom of Two

Selvfølgelig skal I da afsted. Det gør dig ikke til en dårlig mor og børnene skal nok hygge sig med deres mormor på deres egen lille miniferie.

Det er jo ikke fordi I er væk i flere uger..

Anmeld Citér

18. marts 2018

Anonym trådstarter

Mom of Two skriver:

Selvfølgelig skal I da afsted. Det gør dig ikke til en dårlig mor og børnene skal nok hygge sig med deres mormor på deres egen lille miniferie.

Det er jo ikke fordi I er væk i flere uger..

Nej, det ved jeg også godt. Men tommelfingerreglen hedder sig jo, at man kan være adskildt fra mor og far ligeså gammel man er. Altså 1 år = 1 dag. Jeg ved godt at min yngste søn er i “vante” rammer med sine søskende og mormor, men jeg har godt nok helt ondt i maven. Tænk hvis det skader ham.

Anmeld Citér

18. marts 2018

Mom of Two

Anonym skriver:

Nej, det ved jeg også godt. Men tommelfingerreglen hedder sig jo, at man kan være adskildt fra mor og far ligeså gammel man er. Altså 1 år = 1 dag. Jeg ved godt at min yngste søn er i “vante” rammer med sine søskende og mormor, men jeg har godt nok helt ondt i maven. Tænk hvis det skader ham.

Vores datter var 8 måneder da hun sov hos mormor fra onsdag til søndag, fordi vi tog på forlænget weekend. Hun er i dag 6 år og kan ikke engang huske det. Hun kan dog huske at hun som 3 årig var på ferie først en uge hos mormor og så en uge hos farmor, fordi mor og far var på bryllupsrejse. Hun har ikke taget skade af nogen af delene. 

Vores søn på 4 mdr sov 2 nætter hos mormor fordi vi skulle til bryllup, og han stortrives stadig et halvt år efter og har umiddelbart ikke taget skade.

Alt er med måde. En psykolog har udtalt sig om 1 år = 1 nat, og det er hendes mening og vurdering. Der er intet videnskabenligt bag den udtalelse. 

Anmeld Citér

18. marts 2018

AlwaysAno

Jeg havde persobligt ikke gjort det. Mine er 2 og 3 og synes stadig de er for små til at undvære deres primære omsorgpersoner i en forlænget weekend. 

Jeg tænker at tommelfingerreglen 1 år = 1 nat osv er ret god. 

Jeg ville da heller ikke lade min 3 knap 4 tage på en uges ferie hos sin mormor selvom han er helt tryg ved hende... tænker ikke at så lang tid er barnets behov... 

Anmeld Citér

18. marts 2018

Sprit25

Afsted med jer! 

Anmeld Citér

18. marts 2018

B&J

nyd Hinanden og rigtig god tur

Anmeld Citér

18. marts 2018

Troldemommi

Jeg syntes det er lang tid for en lille en på 13 måneder at mangle sin mor og far, men tror din tråd handler om at du vil have os til at skrive at i skal tage afsted, for at få ro på, den får du så, for tror ikke du ændrer jeres rejse, fordi vi evt skulle mene noget andet.

så håber i får en god tur 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.