God-mor skriver:
Må jeg spørger hvordan du havde det med at være adskilt fra både din 4 måneders baby i 2 døgn og 8 måneders baby i 4 døgn? Jeg er nysgerrig da det ligger mig så fjernt selv. Tænker at de små babyer slet ingen fornemmelse har af tid i den alder og derfor vil tro at mor er væk for altid.
Nu er der stor forskel på hvordan jeg havde det og hvordan børnene havde det.
Børnene viste ingen tegn på at de var klar over at jeg ikke var til stede, før de så mig igen. Det var det samme ved dem begge to. De har begge været vant til mormor og morfar fra fødslen af, så der var intet nyt i at det var dem der gav maden osv. Begge gange har vi op til, sovet alle hos mormor og morfar hvor de har stået for det praktiske omkring det. Så for dem har det blot været endnu en dag hvor mormor gav maden og morfar puttede på sofaen.
Hvordan jeg havde det er en anden sag. Jeg savnede dem og jeg måtte flere gange have bekræftet at de ikke reagerede. Men eftersom de var glade, legede, sov og spiste i deres faste rytme, også efter de kom hjem igen, så er jeg helt sikker på at de ikke har været påvirket af det.
Anmeld
Citér