Lockout og stress

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2018

Lisette W

Kunne der måske være en elever på børnenes skole fra de ældte klasser som kunne komme og passe dem nogle timer hver dag for få penge? Ikke alle dage men måske er det nemmer at 'overleve' hvis du har de dage at se frem til? Prøv også om du kan planlægge nogle aktiviteter de andre dage. Udflugt til en legeplads eller et bibliotek hvor du kan sidde med den lille og få ro mens de store leger. Køb brugt eller lån nye spil som kan aktivere dem. Leg biograf, lad dem lave popcorn og se en film. Giv dem opgaver som kan hjælpe dig, fx hænge vasketøj op og læg det sammen. Lad dem ryde op og tøre støv af og lov dem evt. en lille belønning når de er færdige. Ved godt det er svært og virker uoverskueligt i din situation, men det er noget du må klare hvis du haver i det og det får jo også en ende igen. Prøv at planlægge dig ud af det så du ikke skal føle du går mod kaos. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2018

MysteriousAngel

Anonym skriver:

Jeg står i en rigtig skod situation. Jeg er på barsel med mit tredje barn og har både efterfødselsreaktion og meget slem stress. Som det er, er det svært for mig bare at komme igennem dagen på barsel i det hele taget, da baby selvfølgelig så også lige er sådan en baby der græder meget og ikke vil sove, men jeg skraaaaber mig lige igennem. Klarer den kun fordi far er mega involveret når han er hjemme fra job og tit tager den lille om natten selvom han skal arbejde. 

Nu er der jo alt det her konflikt og mulig lockout. Hvis det sker, og risikoen er jo efterhånden meget stor, så kan de to store ikke komme i førskole og skole pga. Det lukkes ned af lockouten. 

Og jeg er ved at brænde helt sammen ved tanke. Vi er unge og vores forældre arbejder stadig, så de kan ikke hjælpe. Vennernes forældre arbejder også. Min kæreste bliver ikke lockoutet i hans fag og vi har brug for hans indtægt og han skal selvfølgelig passe sit arbejde, så han kan heller ikke hjemme. 

Summa summarum vil lockouten betyde jeg skal gå hjem med 3 børn samtidig med at baby græder meget og ikke vil sove og samtidig med jeg kæmper med svær stress og en efterfødselsreaktion.

Jeg kan ikke. Jeg kan virkelig ikke. Jeg ved ikke hvordan jeg skal overleve, hvordan jeg skal være der for børnene, for jeg er allerede presset ud over mine grænser. Min kæreste vil rigtig gerne hjælpe, men han er ansat i en funktion hvor meget øvrigt personale lockoutes men han ikke gør, så det er slet ikke muligt han lige kunne blive hjemme fra job. 

Hjælp, hvad skal jeg dog gøre? Vi har ikke råd til at hyre en hjælp i hjemmet heller

Og for at debatten ikke kører af sporet skal det ikke handle om selve konflikten, jeg er helt med på hvorfor fagforeningerne kæmper og er bestemt på de offentlige ansattes side. Men derfor har det stadig de her uoverskuelige konsekvenser for mig personligt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Kan han være "syg" i en uges tid?

Anmeld

14. marts 2018

serinasmor

snak med din sundhedsplejerske 

Måske har jeres by en håndfuld frivillige man kan trække på og ringe til så de kan komme og hjælpe med hverdagens gøremål eller simpelthen give dig 1 time hvor du kan gå en tur og bare være DIG 

jeg ved de findes her i skanderborg

Anmeld

14. marts 2018

Lje

Anonym skriver:

Jeg står i en rigtig skod situation. Jeg er på barsel med mit tredje barn og har både efterfødselsreaktion og meget slem stress. Som det er, er det svært for mig bare at komme igennem dagen på barsel i det hele taget, da baby selvfølgelig så også lige er sådan en baby der græder meget og ikke vil sove, men jeg skraaaaber mig lige igennem. Klarer den kun fordi far er mega involveret når han er hjemme fra job og tit tager den lille om natten selvom han skal arbejde. 

Nu er der jo alt det her konflikt og mulig lockout. Hvis det sker, og risikoen er jo efterhånden meget stor, så kan de to store ikke komme i førskole og skole pga. Det lukkes ned af lockouten. 

Og jeg er ved at brænde helt sammen ved tanke. Vi er unge og vores forældre arbejder stadig, så de kan ikke hjælpe. Vennernes forældre arbejder også. Min kæreste bliver ikke lockoutet i hans fag og vi har brug for hans indtægt og han skal selvfølgelig passe sit arbejde, så han kan heller ikke hjemme. 

Summa summarum vil lockouten betyde jeg skal gå hjem med 3 børn samtidig med at baby græder meget og ikke vil sove og samtidig med jeg kæmper med svær stress og en efterfødselsreaktion.

Jeg kan ikke. Jeg kan virkelig ikke. Jeg ved ikke hvordan jeg skal overleve, hvordan jeg skal være der for børnene, for jeg er allerede presset ud over mine grænser. Min kæreste vil rigtig gerne hjælpe, men han er ansat i en funktion hvor meget øvrigt personale lockoutes men han ikke gør, så det er slet ikke muligt han lige kunne blive hjemme fra job. 

Hjælp, hvad skal jeg dog gøre? Vi har ikke råd til at hyre en hjælp i hjemmet heller

Og for at debatten ikke kører af sporet skal det ikke handle om selve konflikten, jeg er helt med på hvorfor fagforeningerne kæmper og er bestemt på de offentlige ansattes side. Men derfor har det stadig de her uoverskuelige konsekvenser for mig personligt, og jeg ved ikke hvad jeg skal gøre

Jeg kan ikke gennemskue hvor store dine børn er men fat i deres pædagoger/lærere og høre, om der er nogle bedste venners forældre, de vil hjælpe med at etablere kontakt til. Og så kortene ærligt på bordet.

Sig til forældrene at I godt ved, alle er hårdt ramt men lille barn, stress, skrig og skrål. Mon ikke de fleste forældre gerne vil hjælpe. Men det kræver at du åbner op. Dine forældre kan måske hjælpe 1 dag, så kan du tage dagen efter, så kan din mand tage 1 feriedag, så tager du en dag, så er de med legekammerater mv.

Og så er det her problem altså også din mands! I er 2 mennesker i det. Måske hans arbejde tilbyder legestue for større børn? Det gjorde store virksomheder sidst. Naturligvis skal han ikke pjække sig syg. Jordens dårligste råd en anden har givet. 

Vær ærlig i netværket og husk din mand har halvdelen af ansvaret.

Vh.

Anmeld

14. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Som andre også forslår, så tage en snak, med ungernes venners forældre. 

De blir jo også ramt af strejken, og vil komme til at stå med børn, som ik ka komme i skole. Det ka være de ka ha jeres store unger på besøg et par timer, de dage, de alligevel selv ville sku være hjemme, med deres børn.

Her har vi allerede aftalt med et par af ungernes, venners forældre, at vi aflaster hinanden, når strejken rammer.

Nu er jeg så heldig, at har forskellige ugentlig fridage, så her tager jeg nogle af de andres unger, med mindre jeg self selv blir indkaldt til forskellige strejkemøder osv gennem mit arbejde. Vh Stine 

Anmeld

14. marts 2018

Drwhosaidthat

MysteriousAngel skriver:

Kan han være "syg" i en uges tid?

Anmeld

14. marts 2018

nielsen80

Kan din kæreste tage ferie? Mega skod jeg ved det godt, men det er vel den eneste løsning, hvis der ikke er nogen der kan hjælpe.

kæmpe kram

Anmeld

14. marts 2018

MysteriousAngel

Drwhosaidthat skriver:

Jeg kan godt forstå din smiley og normalt ville jeg aldrig foreslå en sådan drastisk løsning men har selv været ramt med stress så kan snildt sætte mig ind i hendes bekymringer. Hvis ikke jeg havde haft min store familie var det endt med at jeg var blevet indlagt. Og jeg havde endda ikke 3 børn hjemme og en baby. 

Anmeld

14. marts 2018

Lje

MysteriousAngel skriver:

Jeg kan godt forstå din smiley og normalt ville jeg aldrig foreslå en sådan drastisk løsning men har selv været ramt med stress så kan snildt sætte mig ind i hendes bekymringer. Hvis ikke jeg havde haft min store familie var det endt med at jeg var blevet indlagt. Og jeg havde endda ikke 3 børn hjemme og en baby. 

Jeg er helt med på, at trådstarter er spændt hårdt for. Men de er 2 voksne, der har valgt at få 3 børn. Når overskuddet så knækker for de ene, så bør manden jo, i det her tilfælde, tage fri. Ikke fake sig syg og sætter troværdigheden, og måske jobbet, over styr. 

Alternativ overtage barslen hvis trådstarter er så syg og ramt, at hun skal sygemeldes. Hvilket jo kan ske og er helt legitimt.

Vh. 

Anmeld

14. marts 2018

Bebe89

Så vidt jeg ved findes der frivillige der kan hjælpe familier med manglende netværk og især i din situation med efterfødselsreaktion ville det vist være en god hjælp.

Prøv at google “Homestart”. De findes så vidt jeg kan se i flere kommuner 

Held og lykke med det! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.