Når svigermor kommer på uanmeldt besøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg hader også uanmeldt besøg og frygten for at få uanmeldt besøg får mig til at have pinligt rent herhjemme kontant. Men hvis min højt hadet svigermor kom på besøg vil jeg prøve og få det bedste ud af situationen. Og måske pakke mit negativitet væk hvis det var muligt. 

Jeg kan ikke andet end at acceptere det. Men det piner mig inderst inde. Den kvinde har bragt så meget splid i familien, at jeg bare ikke kan glemme det.

Og for det andet så synes jeg bare slet ikke at man kan tillade sig selv at tage på uanmeldt besøg. Ikke en gang min egen mor kommer uden at ringe.

Hvis du har gode råd til hvordan jeg kan få det bedste ud af situationen, hit med dem. Det er ikke godt for mit blodtryk at jeg har det sådan her.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2018

Anonym

Anonym skriver:

Jeg mangler et "FRUSTRATIONER" emne 

Idag ringer det på døren og der står min svigermor med hendes køter. 

Uanmeldte besøg går slet ikke i mine øjne. Og slet ikke fra hende. 

Vi kan bare ikke sammen (har før skrevet om hende). Hun respekterer os ikke som voksne og som forældre til vores børn. Mener at skulle blande sig i alt. Propper mine børn med slik, osv. osv. Desuden er hun konstant negativ, taler kun om sygdom og død. Jeg har allerede fået et forhøjet blodtryk og hovedpine af hendes snak.

Køteren gør ad den mindste lyd. Vi bor i en lejlighed, så den har allerede vækket min mindste fra lur. Hun har åbenbart taget pyjamas med og vil sove her. Fuck hvor jeg hader at nogle mennesker bare inviterer sig selv 

Beklager mit oplæg, jeg måtte bare ud med det!!! 

Det kan jeg godt forstå er irreterende. Hvorfor skal hun sove hos jer? Hun kan da ikke uden videre inviterer sig selv på overnatning 

Jeg har selv en sød svigermor, dog så har hun det også med at komme lidt for tit i perioder og altid når min mand ikke er her (jeg arbejder hjemme fra) men det regner hun vist for at jeg går og er housefrau. Sidst hun kom havde jeg lige puttet min søn i vognen efter 1 times forsøg og da hun så kom (med hund), gøede hunden så højt at den vækkede min søn. Han sov så ikke mere den dag. Hun snakker også meget sygdom da hun har en kronisk sygdom, men hun sygeliggøre sig selv enormt meget, det er desværre blevet en helt identitet for hende. Meget drænende. Så kan følge dine frustrationer. 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hun er ligesom et lille barn - så hun skal da NETOP sendes ud på en tur fra helvede, så hun afskrækkes en anden gang.

- og så må din vatpikkede mand da lige gro sig et par boller i en vis fart.

Så enig med dig  

Problemet er at hun har en masse problemer i hendes liv lige pt, at han har så dårlig samvittighed overfor hende. 

Vi er desværre opdraget på to forskellige måder og han er desværre alt for blød når det lommer til hans familie. Hvor jeg er meget mere konsekvent. 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Ej jeg havde fået manden til at sende hende hjem og så havde jeg desuden gjort klat at hendes hund ikke er velkommen når den vækker børnene - og sikkert fælder.

Skal I ikke også op og på arbejde i morgen? 

Han sender hende ikke hjem. Det kan jeg glemme alt om. Mht. siger jeg det selv til hende imorgen. Tror hun er klar over at det var en dårlig idé at tage den med. 

Jeg er på barsel og min mand er pt. Syg, så vi er hjemme imrogen 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå er irreterende. Hvorfor skal hun sove hos jer? Hun kan da ikke uden videre inviterer sig selv på overnatning 

Jeg har selv en sød svigermor, dog så har hun det også med at komme lidt for tit i perioder og altid når min mand ikke er her (jeg arbejder hjemme fra) men det regner hun vist for at jeg går og er housefrau. Sidst hun kom havde jeg lige puttet min søn i vognen efter 1 times forsøg og da hun så kom (med hund), gøede hunden så højt at den vækkede min søn. Han sov så ikke mere den dag. Hun snakker også meget sygdom da hun har en kronisk sygdom, men hun sygeliggøre sig selv enormt meget, det er desværre blevet en helt identitet for hende. Meget drænende. Så kan følge dine frustrationer. 

Fordi hun kom om eftermiddagen og vil ikke køre halvanden time når det er mørkt og glat. 

Uha, det er nogenlunde min svigermor du beskriver der. Jeg kan simpelthen ikke have det. 

Mine børn har været syge i en måned nu. Og jeg er simpelthen drænet for energi. Jeg kan ikke tåle at høre om negative ting. Det er også derfor mit blodtryk er på 200 

Tak for din forståelse

Anmeld Citér

4. marts 2018

Soonmom

Anonym skriver:

Han sender hende ikke hjem. Det kan jeg glemme alt om. Mht. siger jeg det selv til hende imorgen. Tror hun er klar over at det var en dårlig idé at tage den med. 

Jeg er på barsel og min mand er pt. Syg, så vi er hjemme imrogen 

Så ville jeg give ham et ultimatum der hed at han fik lov at passe børnene når nu hans mors hund vækkede dem og selv finde et andet sted at sove, hvis han ikke smed hende ud, alternativ gjorde klart at det ikke er et stunt der skal gentage sig 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Så ville jeg give ham et ultimatum der hed at han fik lov at passe børnene når nu hans mors hund vækkede dem og selv finde et andet sted at sove, hvis han ikke smed hende ud, alternativ gjorde klart at det ikke er et stunt der skal gentage sig 

Så skal jeg sidde og underholde hende imens? Nej tak 

Han skal nok få at vide at det ikke er OK. Og det skal hun også. Synes simpelthen det er for langt ude 

Anmeld Citér

4. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg plejer at sige til folk, at kommer de uanmeldt, så kommer de ik ind. Vi er nogle "rodehoveder" og jeg gider ik undskylde, for at der ik er ryddet op, hele tiden

Så nu kommer folk aldrig uanmeldt, for de ved at de altså ik kommer ind, med mindre vi har fået 2-4 timers varsling.

Jeg ville ha sagt, at ih tanken er sød, men beklager du kommer ik ind. Kør nu forsigtigt og en anden gang, så lav en aftale i forvejen!! Vh Stine 

Anmeld Citér

4. marts 2018

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Jeg plejer at sige til folk, at kommer de uanmeldt, så kommer de ik ind. Vi er nogle "rodehoveder" og jeg gider ik undskylde, for at der ik er ryddet op, hele tiden

Så nu kommer folk aldrig uanmeldt, for de ved at de altså ik kommer ind, med mindre vi har fået 2-4 timers varsling.

Jeg ville ha sagt, at ih tanken er sød, men beklager du kommer ik ind. Kør nu forsigtigt og en anden gang, så lav en aftale i forvejen!! Vh Stine 

Hun stod fandme og ringede 20 gange på dørtelefonen nedenunder. Jeg åbnede ikke for der plejer at være børn som leger med dørtelefonerne og ringer på. Desuden ventede jeg ikke besøg. Så ringede hun fandme til mig og spurgte hvor vi er. 

Jeg kan ikke bare tillade mig at sende hende hjem, selvom jeg mest har lyst til det. Men hun skal nok få at vide at hun skal melde sig inden hun kommer. Jeg gider det simpelthen ikke mere!

Anmeld Citér

4. marts 2018

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Hun stod fandme og ringede 20 gange på dørtelefonen nedenunder. Jeg åbnede ikke for der plejer at være børn som leger med dørtelefonerne og ringer på. Desuden ventede jeg ikke besøg. Så ringede hun fandme til mig og spurgte hvor vi er. 

Jeg kan ikke bare tillade mig at sende hende hjem, selvom jeg mest har lyst til det. Men hun skal nok få at vide at hun skal melde sig inden hun kommer. Jeg gider det simpelthen ikke mere!

Ja jeg var i hvert fald også blevet pænt fustrende!! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.