Nf scaning høj risiko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Tusind tak for alle jeres svar. Og at i delte jeres viden med mig. 

Jeg må slå kold vand i blodet. Ellers vil det blive nogle mega lange måneder, indtil fødslen. Vil prøve at slappe af og nyde min dejlig tid som gravid og den dejlig baby i maven. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2018

Stivdie

Love Angel skriver:

Selvf må du svare.

og årh tusind tak for at du ville svare mine spørgsmål. Tak for at du delt dit erfaring med mig. Og hvordan sådan noget forgår. 

Men det jeg hele tiden haft spørgsmålet i hovedet. Hvis vi tar dig som eksempel. Det var udlukkende dine blodprøve der slog ned i tallene. Og når du fik en sund og rask pige, hvorfor skulle blodprøverne så være så dårlig? Hvis du forstå hvad jeg mener. Self forventer jeg ikke at du kan svare på, men det stemmer ikke i mit hovede.

Det de måler I blodprøven til nakkefoldsscanningen er, så vidt jeg husker, mængden af nogle enzymer i blodet.

Der er to markører, og ved downs er den ene dobbelt så høj som normalen og den anden er under det halve af normalen. 

Men vi snakker om kemi her, så der kan også være andre årsager til en ændring her, og ikke kun kromosomfejl. Derfor er blodprøven kun en indiktator og ikke et bevis på, der er noget galt, hvis værdierne ikke ligger indenfor normalen. Giver det mening?  

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/doubletest/

Anmeld Citér

25. februar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Stivdie skriver:

Det de måler I blodprøven til nakkefoldsscanningen er, så vidt jeg husker, mængden af nogle enzymer i blodet.

Der er to markører, og ved downs er den ene dobbelt så høj som normalen og den anden er under det halve af normalen. 

Men vi snakker om kemi her, så der kan også være andre årsager til en ændring her, og ikke kun kromosomfejl. Derfor er blodprøven kun en indiktator og ikke et bevis på, der er noget galt, hvis værdierne ikke ligger indenfor normalen. Giver det mening?  

https://www.sundhed.dk/sundhedsfaglig/laegehaandbogen/undersoegelser-og-proever/klinisk-biokemi/blodproever/doubletest/

Giver fint mening tak. 

Ja jeg må slå kold vand i blodet, og tænke på at hende der scannet mig fortalte at på scaning så alt fint ud. 

Anmeld Citér

27. februar 2018

anonym12

Love Angel skriver:

Det rigtig nok. Tallene behøver ikke betyde noget. Men man fik et chork da man ikke forventet det høje risiko

og jo tak håber vi også og krydser fingre.

Det kan jeg godt forstå. Jeg håber at alt er fint

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.