Nf scaning høj risiko

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.928 visninger
33 svar
5 synes godt om
22. februar 2018

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Hej kære damer

ja vi har så været til nf scaning idag. Og hun har scannet mig. Hvor hun siger at hun kan se alle organer og krænet mm og at alt så fint ud, selv nakkefold så fint ud. 

Men da hun skulle regne på det. Så sagde hun at risikoen er høj 1:207 vi bliv helt triste og viste ikke hvad vi skal gøre af os selv. Hun ringet direkte til en anden hospital og fortalte om den høje risiko. 

Vi skal til det andet hospital på mandag. Men jer der har fået høj risiko. Hvilket og hvordan forgik den ekstra grundig scaning mm? Og valgt i forstervandsprøve eller ej? Og fik i et rask barn eller? Vil gerne høre om forløbet da jeg intet ved om sådan noget.

og lige et sidde spring. Min svigerinde holder sin fødselsdag på lørdag. Og idag ringet min svoger til min mand og sagde at de lige vil indformærer om at deres yngste søn har skoldkopper. 

Da jeg ikke ved om jeg har haft skoldkopper ved jeg ikke om jeg skal afsted. Men kan fortælle at min datter fik skoldkopper da hun kom i børnehave men der sket ikke mig noget. Altså jeg fik det ikke mens hun havde det. Skal det betyde så at jeg har haft det som barn da jeg ikke bliv smittet fra min datter eller det kan ikke garanteres? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2018

Natsal

Vi fik at vide at risikoen hos os var 1:151, men jeg havde så heller ikke fået en NF-scanning da jeg var for langt henne til det(opdagede først graviditeten da jeg var 15 uger henne). Vi fik taget en fostervandsprøve, hvilket slet ikke se så slemt som jeg troede det ville være og efter et par dage fik jeg et opkald om at alt så fint ud. Har nu en sund og rask dreng på snart 3 måneder 

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål om skoldkopper

Anmeld Citér

22. februar 2018

Love Angel

Mor til 4
Natsal skriver:

Vi fik at vide at risikoen hos os var 1:151, men jeg havde så heller ikke fået en NF-scanning da jeg var for langt henne til det(opdagede først graviditeten da jeg var 15 uger henne). Vi fik taget en fostervandsprøve, hvilket slet ikke se så slemt som jeg troede det ville være og efter et par dage fik jeg et opkald om at alt så fint ud. Har nu en sund og rask dreng på snart 3 måneder 

Kan desværre ikke svare på dit spørgsmål om skoldkopper

Er det ikke noget med at fostervandsprøven er noget forældre bestemmer om de vil fortager det eller ej? 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Mortil2piger18

Husk at det på trods af tallet kun er 0, et eller andet % for at noget er galt, der er stadig meget lille chance for at noget er galt. 

Nogle gange er de tal på mere til besvær end gavn. Jeg fik et tal på over 16.000 sidst. Vi mistede vores datter i uge 20 til en misdannelse. Så et højt tal er ikke lig med en god graviditet. Tro på at det nok skal gå 

Anmeld Citér

22. februar 2018

Love Angel

Mor til 4
Mortilenengel17 skriver:

Husk at det på trods af tallet kun er 0, et eller andet % for at noget er galt, der er stadig meget lille chance for at noget er galt. 

Nogle gange er de tal på mere til besvær end gavn. Jeg fik et tal på over 16.000 sidst. Vi mistede vores datter i uge 20 til en misdannelse. Så et højt tal er ikke lig med en god graviditet. Tro på at det nok skal gå 

Årh ked af jeres tab.

Og ja du kan da ha ret i at det skader end de gavner de tal. 

Anmeld Citér

22. februar 2018

baby_drømme

Vi fik tallet 1:250 ved nr. 2 og takkede nej til moderkagebiopsi, da vi synes der stadig var så lille en risiko for at barnet skulle fejle noget. 

Fik tilbudt en NIPT test, som jeg takkede ja til, og den viste at der ikke var noget i vejen  nu er han 3 uger gammel  

Anmeld Citér

22. februar 2018

Love Angel

Mor til 4
baby_drømme skriver:

Vi fik tallet 1:250 ved nr. 2 og takkede nej til moderkagebiopsi, da vi synes der stadig var så lille en risiko for at barnet skulle fejle noget. 

Fik tilbudt en NIPT test, som jeg takkede ja til, og den viste at der ikke var noget i vejen  nu er han 3 uger gammel  

Undskyld men hvad er en NIPT?

Anmeld Citér

22. februar 2018

Love Angel

Mor til 4

Andre erfaringer?

Anmeld Citér

23. februar 2018

anonym12

Risikoen er 0,5% for at der er noget galt med jeres baby. Så selvom risikoen er "høj", så er muligheden for at baby er rask stadig stor.

Min veninde fik dårlige tal ved begge sine børn (1:3 og 1:7), begge unger er sunde og raske. Jeg krydser fingre for at alt er vel

Anmeld Citér

23. februar 2018

Natsal

Love Angel skriver:

Er det ikke noget med at fostervandsprøven er noget forældre bestemmer om de vil fortager det eller ej? 

Jo. Fik det tilbudt og sagde ja tak da jeg ellers bare ville have gået rundt hele graviditeten og være bange for at der var noget galt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.