Love Angel skriver:
Hej kære damer
ja vi har så været til nf scaning idag. Og hun har scannet mig. Hvor hun siger at hun kan se alle organer og krænet mm og at alt så fint ud, selv nakkefold så fint ud.
Men da hun skulle regne på det. Så sagde hun at risikoen er høj 1:207
vi bliv helt triste og viste ikke hvad vi skal gøre af os selv.
Hun ringet direkte til en anden hospital og fortalte om den høje risiko.
Vi skal til det andet hospital på mandag. Men jer der har fået høj risiko. Hvilket og hvordan forgik den ekstra grundig scaning mm? Og valgt i forstervandsprøve eller ej? Og fik i et rask barn eller? Vil gerne høre om forløbet da jeg intet ved om sådan noget.
og lige et sidde spring. Min svigerinde holder sin fødselsdag på lørdag. Og idag ringet min svoger til min mand og sagde at de lige vil indformærer om at deres yngste søn har skoldkopper.
Da jeg ikke ved om jeg har haft skoldkopper ved jeg ikke om jeg skal afsted. Men kan fortælle at min datter fik skoldkopper da hun kom i børnehave men der sket ikke mig noget. Altså jeg fik det ikke mens hun havde det. Skal det betyde så at jeg har haft det som barn da jeg ikke bliv smittet fra min datter eller det kan ikke garanteres?
jeg har lige været igennem en risiko på 1:34...
de sagde med det samme at de ville anbefale moderkagebiopsi..
vi valgte at følge deres råd og fik svar indenfor 1.5 uge at alt så fint ud og vi venter os en dreng med alle kromosoner i orden :)
fostervandsprøve er først næste trin hvis moderkageprøven viser der er kromosonfejl :)
det gør ondt at få taget moderkageprøven- vil ikke lyve om det.. men hvis man huske at trække vejret, og fokusere på at det er for babys skyld så skal man nok klare det... jeg har panisk angst for nåle og undersøgelser i forvejen så det var ikke det fedeste at skulle igennem...
du skal huske at sætte en hel dag af til prøven da du ikke bør gå eller bevæge dig særlig meget efterfølgende...
husk at tage en med der kan være stærk for dig.. for mig var det en stor hjælp at min kæreste hjalp med at holde min skulder og hovede fast så jeg ikke kom til at rykke mig imens der blev stukket...
efter prøven blev jeg lagt ud i 30 minutter førend jeg måtte tage hjem med ordren at jeg skulle slappe af resten af dagen og ikke løfte noget...
du skriver bare :)