Den kollega, der altid er syg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan jo ikke vide, hvorfor de pågældendes ledere ikke sætter afskedigelsessager i gang, men inden for mit fag handler det i høj grad om “udbud og efterspørgsel”. Det er temmelig vanskeligt at finde nye medarbejdere. Så langt hen ad vejen hellere have en lærer ansat, som har højt sygefravær, og sætte vikar på, end risikere at stå med en ubesat stilling over længere tid, hvor elevernes timer varetages af en uuddannet 18-årig. Når det er sagt, har jeg oplevet to lærere blive afskediget pga. sygdomsfravær de sidste par år. 

Hos os er der kolossalt stor udskiftning hos rengøringspersonalet. Og jeg ved med sikkerhed, at en håndfuld er blevet afskediget på grund af manglende stabilitet.

Så har hun meldt sig syg igen i dag! 

Vildt at hun kan få sig selv til det! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hos os er der en politik om at der skal ringes til leder + afdeling ved sygdom. Lederen ringer dagen efter for at følge op på hvordan man har det og hvor længe man regner med at være syg. Efter 10 sygedage på 1 år skal man til fraværs samtaler  efter 14 igen osv. Det har lagt en dæmper på fraværet foruroligende nok, ved sygdom mere end 3 mdr bliver man fyret. Men ja..  Kender det.. Specielt når man med bækken smerter, kvalme osv kæmper sig afsted på job 56 timer nogle uger... Andre har misset 2 timers søvn og magter ik lige jobbet den dag.

Så har hun sørme meldt sig syg igen i dag! Vildt altså.

Nu er den øverste chef kontaktet

Anmeld Citér

12. februar 2018

Muffinmus

Hvis vi har 3 sygemeldinger på 6 mdr skal vi til santsam hos chefen, uanset om de varer 1 dag eller mere...

Det synes jeg er en fin ide, for at fange noget hvis der skulle være noget. 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Anonym trådstarter

Muffinmus skriver:

Hvis vi har 3 sygemeldinger på 6 mdr skal vi til santsam hos chefen, uanset om de varer 1 dag eller mere...

Det synes jeg er en fin ide, for at fange noget hvis der skulle være noget. 

Hos os hedder det 5 sygdomsperioder på 1 år.

Hun har så allerede haft 5 sygdomsperioder på de 4 mdrer hun har været hos os, og har også allerede været til første bekymringssamtale med chefen.

Efterfølgende har hun haft barnets "første sygedag" Det vil sige at ungerne faktisk havde været syge hjemme hos deres far i weekenden, og da hun så fik dem hjem mandag, ringede hun og sagde at hun holdte barnets første sygedag tirsdag.. Total urlementært.

Også er det at hun nu har haft meldt sig syg i lørdags, efter at hun har prøvet i over en uge at komme af med vagten. Raskmeldt til sin vagt søndag, og jar så meldt sig syg igen i dag...

Anmeld Citér

12. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Så har hun sørme meldt sig syg igen i dag! Vildt altså.

Nu er den øverste chef kontaktet

Ja det fungere altså ikke... 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det fungere altså ikke... 

Tænker også at hun da må kunne fyres. 

Hun har jo haft flere fraværdsdage, end arbejdsdage, i de 4 mdrer hun har været ansat.

Anmeld Citér

13. februar 2018

Carina:-)

Anonym skriver:

Tænker også at hun da må kunne fyres. 

Hun har jo haft flere fraværdsdage, end arbejdsdage, i de 4 mdrer hun har været ansat.

Ja det burde hun ,men har hørt det før -

At der er ret lang snor inden for det offentlige.

"Sjovt" at der ikke bliver tænkt på jer der så skal løbe hurtigere. 

Jeg var gået amok med sådan en kollega- og havde derudover kontaktet fagforeningen .

Jeres arbejdsmiljø burde vægte højest. 

Anmeld Citér

13. februar 2018

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja det burde hun ,men har hørt det før -

At der er ret lang snor inden for det offentlige.

"Sjovt" at der ikke bliver tænkt på jer der så skal løbe hurtigere. 

Jeg var gået amok med sådan en kollega- og havde derudover kontaktet fagforeningen .

Jeres arbejdsmiljø burde vægte højest. 

Ja vi kommer nemlig til at løbe dobbelt så stærkt.

Og det største problem ligger endelig i, at vores normering hedder 1 til 1, men kan vi ikke få en personale kaldt ind, kan vi være nød til at deles om en beboer. Det er så med til at øge risikoen for udreagerrnde adfærd hos borgerne. Vi kan måske ikke komme ud af huset med dem, fordi vi altid skal være 2 i huset, i tilfælde af at der er en der går "amok" osv.

Problemet er så bare at kommunen vil se det som, at nååååårrr men i kan jo sagtens undvære en personale, og med det kæmpe underskud der er på handicapområdet, så kan vi jo uden problemer spare en personale væk, også må i jo bare tænke mere kreativt!

Vi har snakket om, at invitere vores fagforening ud, til et af vores næste P-møder. Vi er så mange, der bare har fået nok.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.