Den kollega, der altid er syg!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2018

Anonym

Ja samme problem har vi haft hos os. Er i det kommunale hjemmepleje, vi havde altid 1-2 der altid var mandag og fredags syge.. 

det er blevet bremset lidt nu da man skal ringe direkte til sin leder og fortælle at man er syg og så bliver man virkelig fulgt op op (inden for reglerne selvfølgelig) 

Førhen kunne de ringe til nattevagten og melde sig syg tidligt om morgenen før dagvagterne mødte ind og der slap de jo for at få vores leder i røret, det kan de ikke længere, om de så melder sig syg kl 4 om morgenen skal de stadig ringe til vores leder. Det har sjovt nok begrænset vores sygemeldinger 

og ja det er nemlig drøn irriterende at skulle på arbejde på sin eneste fridag når man så også arbejder hver anden weekend. Vi har jo også et liv 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2018

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Carina:-) skriver:

Kender ikke til enkeltdetaljerne- men ifølge lederen må hun ikke fyre personen på trods af det høje fravær.

Min søster er gymnasielærer ,og har virkelig meget fravær. 

Hun er rigtig tit syg,og har da været ansat det samme sted flere år. 

Jeg har mange gange tænkt at godt hun ikke er ansat hos mig. 

Jeg kan jo ikke vide, hvorfor de pågældendes ledere ikke sætter afskedigelsessager i gang, men inden for mit fag handler det i høj grad om “udbud og efterspørgsel”. Det er temmelig vanskeligt at finde nye medarbejdere. Så langt hen ad vejen hellere have en lærer ansat, som har højt sygefravær, og sætte vikar på, end risikere at stå med en ubesat stilling over længere tid, hvor elevernes timer varetages af en uuddannet 18-årig. Når det er sagt, har jeg oplevet to lærere blive afskediget pga. sygdomsfravær de sidste par år. 

Hos os er der kolossalt stor udskiftning hos rengøringspersonalet. Og jeg ved med sikkerhed, at en håndfuld er blevet afskediget på grund af manglende stabilitet.

Anmeld Citér

10. februar 2018

Carina:-)

Mor og meget mere skriver:

Jeg kan jo ikke vide, hvorfor de pågældendes ledere ikke sætter afskedigelsessager i gang, men inden for mit fag handler det i høj grad om “udbud og efterspørgsel”. Det er temmelig vanskeligt at finde nye medarbejdere. Så langt hen ad vejen hellere have en lærer ansat, som har højt sygefravær, og sætte vikar på, end risikere at stå med en ubesat stilling over længere tid, hvor elevernes timer varetages af en uuddannet 18-årig. Når det er sagt, har jeg oplevet to lærere blive afskediget pga. sygdomsfravær de sidste par år. 

Hos os er der kolossalt stor udskiftning hos rengøringspersonalet. Og jeg ved med sikkerhed, at en håndfuld er blevet afskediget på grund af manglende stabilitet.

Tænker også det handler om hvor let det er at komme af med dem ,og ikke mindst at få nye .

For ja i rengøringsbranchen der ryger man ud hvis man er ustabil-

Nu er jeg så heldig ,at de fleste af mine har været hos mig i flere år.

Og kommer der en asocial en som bryder normen med god arbejdsmoral,og ikke mindst god medarbejderstil- Ja så siger vi farvel .Og det opdager man jo hurtigt. 

Har lige pt kun en langtidssyg som har været syg i snart 6 mdr,men det er pga brystkræft - og er jo en hel anden snak end pjæksyge. 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja samme problem har vi haft hos os. Er i det kommunale hjemmepleje, vi havde altid 1-2 der altid var mandag og fredags syge.. 

det er blevet bremset lidt nu da man skal ringe direkte til sin leder og fortælle at man er syg og så bliver man virkelig fulgt op op (inden for reglerne selvfølgelig) 

Førhen kunne de ringe til nattevagten og melde sig syg tidligt om morgenen før dagvagterne mødte ind og der slap de jo for at få vores leder i røret, det kan de ikke længere, om de så melder sig syg kl 4 om morgenen skal de stadig ringe til vores leder. Det har sjovt nok begrænset vores sygemeldinger 

og ja det er nemlig drøn irriterende at skulle på arbejde på sin eneste fridag når man så også arbejder hver anden weekend. Vi har jo også et liv 

Tænker faktisk det lyder som et rigtig godt forslag og tror jeg vil give iden vidre!

For ja det er nok letter bare at ringe sig syg, til nattevagten/kollega, end feks at skulle ringe direkte til lederen.

Som det er nu, er det den der modtager sygemeldingen, som sender en mail vidre til chefen, og det sammen igen, når man modtager en raskmelding.

Derefter blir der brugt en masse krudt, på først at ringe/smse alle faste vikar, derefter fast personale med blanke dage, og hvis ikke det lykkes, så må der byttes ned fra aftenvagten, også starter det jo bare forfra, for at få dækket aftenvagten.

Det er simpelhen et kæmpe tidsspild, og mega fustrende!!! 

Anmeld Citér

10. februar 2018

Anonym trådstarter

Mor og meget mere skriver:

Jeg gir dig ret i at det self kan handle om udbud og efterspørgsel. Indenfor mit arbejde kræver det rigtig meget faglighed, en ok fysik og noget psysisk robusthed, pga vores brugergruppe.

Hvilket også bare betyder at man skal kunne regne med sine kollegaer kommer på arbejde, med mindre de self realt er syg. For er man ikke på toppen, gir det ikke mening at komme.

Problemet her er jo desværre, at især som det er nu, med hende her, gir det grobund for stress hos alle os andre, dårlig stemning og kæmpe irritation over hendes dårlige arbejdsmoral.

Og vi er nu flere som vil tage en snak, sende en mail eller andet til chefen, når hun kommer tilbage fra en meget velfortjent ferie!! 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Lea2787

Profilbillede for Lea2787
Anonym skriver:

Hos os er politikken at man på et år, må have 5 sygdomsperioder. De perioder kan så dække feks et par dage med feber, et par dage med hold i ryggen eller 3 mdrer med en sprængt akilieshæl. 

Så hver periode dækker ikke et bestemt antal dage.

Hun har allerede været til første samtale, med leder!

Hun havde sygemeldt sig kl 6.30 i morges, skulle have mødt kl 7. Har nu raskmeldt sig kl 11.18, til hendes dagvagt i morgen... Need i say more? 

Ahmen altså! Hun er jo for dum! Håber seriøst hun får et rap over nallerne, og snart bliver lidt klogere på, hvordan man opfører sig på en arbejdsplads og over for sine kollegaer..

Forstår SÅ godt din frustration. Specielt netop fordi det går ud over jer andre. 

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Ahmen altså! Hun er jo for dum! Håber seriøst hun får et rap over nallerne, og snart bliver lidt klogere på, hvordan man opfører sig på en arbejdsplads og over for sine kollegaer..

Forstår SÅ godt din frustration. Specielt netop fordi det går ud over jer andre. 

Det fylder simpelhen også rigtig meget, når man har fri. Feks skal jeg på aftenvagt i dag, men vågnede helt forvirret kl 5.45, fordi jeg drømte, at jeg var blevet ringet op igen i dag, for at høre om jeg ikke lige kunne møde ind med det samme, fordi hun havde meldt sig syg igen Har ikke haft mere end 1 af mine egene originale vagter, gennem de sidste 14 dage pga sygdom på arbejde. 

Vil self gerne understrege at det ikke kun er hende der har været syg, men mest hende.

Og helt ærlig så er jeg og mine andre kollegaer bare ved at være trætte

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym

Anonym skriver:

Tænker faktisk det lyder som et rigtig godt forslag og tror jeg vil give iden vidre!

For ja det er nok letter bare at ringe sig syg, til nattevagten/kollega, end feks at skulle ringe direkte til lederen.

Som det er nu, er det den der modtager sygemeldingen, som sender en mail vidre til chefen, og det sammen igen, når man modtager en raskmelding.

Derefter blir der brugt en masse krudt, på først at ringe/smse alle faste vikar, derefter fast personale med blanke dage, og hvis ikke det lykkes, så må der byttes ned fra aftenvagten, også starter det jo bare forfra, for at få dækket aftenvagten.

Det er simpelhen et kæmpe tidsspild, og mega fustrende!!! 

Ja det er nemlig rigtig smart. For ellers er det for nemt bare at melde sig syg, hvis man virkelig ER syg burde man jo ingen skrupler have ved at ringe til chefen vil jeg mene  jeg har også været vant til på mit tidligere arbejde som nattevagt at skulle tage imod sygemeldingerne. Det kræver bare rigtig meget og ja så er det bare os der står med lorten når vi skal fortælle at der igen er sygemelding til chefen. 

Jeg tror desværre det er sådan på de fleste arbejdspladser og det er super øv for os der står tilbage. Men ja du kan jo prøve at foreslå det til jeres leder. Det har i hvert hjulpet gevaldigt hos os

Anmeld Citér

11. februar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Ja det er nemlig rigtig smart. For ellers er det for nemt bare at melde sig syg, hvis man virkelig ER syg burde man jo ingen skrupler have ved at ringe til chefen vil jeg mene  jeg har også været vant til på mit tidligere arbejde som nattevagt at skulle tage imod sygemeldingerne. Det kræver bare rigtig meget og ja så er det bare os der står med lorten når vi skal fortælle at der igen er sygemelding til chefen. 

Jeg tror desværre det er sådan på de fleste arbejdspladser og det er super øv for os der står tilbage. Men ja du kan jo prøve at foreslå det til jeres leder. Det har i hvert hjulpet gevaldigt hos os

Jeg ved ikke om det er normen, men må indrømme at det er første gang i 20 år, jeg har oplevet det så extremt. ( har ikke været samme sted i 20 år)

Må jo bart håbe at det er en skidt periode, der snart går over... 

Anmeld Citér

12. februar 2018

Anonym trådstarter

Lea2787 skriver:

Så har hun sørme meldt sig syg igen i dag!

Øverste chef er nu blevet kontaktet!! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.